Case Studies, Doświadczenia, labber.pl - ogólne, Nowinki techniczne, Przydatne narzędzia, Public Relations

Niezbędnik marketingowca: Monitori – jak śledzić konkurencję?

Zaczynamy nasz nowy cykl polegający na dzieleniu się z Wami narzędziami, które każdy marketingowiec powinien znać. Zaczniemy od czegoś bardzo prostego, jednak świetnie usprawniającego pracę, np. pijarowcom. Mowa tu o Monitori, czyli narzędziu, które służy monitorowaniu pewnych fraz zarówno w Internecie, jak i w Social Mediach. Należy podkreślić, że jest to polski produkt, świetnie sprzedający się na całym świecie.

Monitori służy do wyszukiwania fraz, np. z nazwą naszej firmy. Dzięki temu możemy zobaczyć, jak często pojawiają się wzmianki o naszej marce oraz w jakim kontekście, możemy zatem reagować, jeżeli zobaczymy pozytywną czy też negatywną wypowiedź naszego konsumenta, możemy się do niej odnieść. Dużą zaletą tego programu jest łatwość obsługi oraz duży zbiór danych, które możemy przetwarzać w miarę swoich potrzeb. Mamy sposobność śledzić płeć użytkowników, sentyment, liczbę polubień czy komentarzy. Dzięki osi czasu bez problemu zobaczymy, kiedy popularność mówienia o naszej marce spada, a kiedy rośnie.

To także rozwiązanie, które umożliwia śledzenie konkurencji. Wykupienie abonamentu na różne frazy sprawia, że widzimy, gdzie jest konkurencja, na co narzekają bądź za co ją chwalą konsumenci i dzięki temu wyciągamy wnioski z korzyścią dla własnej działalności.

Monitori to narzędzie, które chętnie polecamy naszym klientom PR-owym, gdyż umożliwia monitorowanie zachowań potencjalnych konsumentów oraz konkurencji. W jednym miejscu otrzymujemy całościowe dane, dzięki którym możemy optymalizować strategię komunikacji. Dzięki Monitori możemy obserwować, jak konsument reaguje na nasze działania, które z nich aprobuje bardziej, a które mniej, a klient dostaje czarno na białym wyniki naszej pracy – mówi Łukasz Wołek, CEO agencji Abanana i Eura7.

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki
Nowa twarz w Abanana. Trafiłem tu z Ekstraklasy S.A., gdzie pracowałem na stanowisku managera ds. komunikacji. Poprzednio kierowałem biurem prasowym i odpowiadałem za politykę informacyjną Wisły Kraków. W klubie pracowałem od 2006 roku. Od lutego 2014 roku do lipca 2015 pełniłem funkcję rzecznika prasowego Białej Gwiazdy.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL