Case Studies, Doświadczenia, labber.pl - ogólne, Nowinki techniczne, Przydatne narzędzia, Public Relations

Niezbędnik marketingowca: Monitori – jak śledzić konkurencję?

Zaczynamy nasz nowy cykl polegający na dzieleniu się z Wami narzędziami, które każdy marketingowiec powinien znać. Zaczniemy od czegoś bardzo prostego, jednak świetnie usprawniającego pracę, np. pijarowcom. Mowa tu o Monitori, czyli narzędziu, które służy monitorowaniu pewnych fraz zarówno w Internecie, jak i w Social Mediach. Należy podkreślić, że jest to polski produkt, świetnie sprzedający się na całym świecie.

Monitori służy do wyszukiwania fraz, np. z nazwą naszej firmy. Dzięki temu możemy zobaczyć, jak często pojawiają się wzmianki o naszej marce oraz w jakim kontekście, możemy zatem reagować, jeżeli zobaczymy pozytywną czy też negatywną wypowiedź naszego konsumenta, możemy się do niej odnieść. Dużą zaletą tego programu jest łatwość obsługi oraz duży zbiór danych, które możemy przetwarzać w miarę swoich potrzeb. Mamy sposobność śledzić płeć użytkowników, sentyment, liczbę polubień czy komentarzy. Dzięki osi czasu bez problemu zobaczymy, kiedy popularność mówienia o naszej marce spada, a kiedy rośnie.

To także rozwiązanie, które umożliwia śledzenie konkurencji. Wykupienie abonamentu na różne frazy sprawia, że widzimy, gdzie jest konkurencja, na co narzekają bądź za co ją chwalą konsumenci i dzięki temu wyciągamy wnioski z korzyścią dla własnej działalności.

Monitori to narzędzie, które chętnie polecamy naszym klientom PR-owym, gdyż umożliwia monitorowanie zachowań potencjalnych konsumentów oraz konkurencji. W jednym miejscu otrzymujemy całościowe dane, dzięki którym możemy optymalizować strategię komunikacji. Dzięki Monitori możemy obserwować, jak konsument reaguje na nasze działania, które z nich aprobuje bardziej, a które mniej, a klient dostaje czarno na białym wyniki naszej pracy – mówi Łukasz Wołek, CEO agencji Abanana i Eura7.

Nowa twarz w Abanana. Trafiłem tu z Ekstraklasy S.A., gdzie pracowałem na stanowisku managera ds. komunikacji. Poprzednio kierowałem biurem prasowym i odpowiadałem za politykę informacyjną Wisły Kraków. W klubie pracowałem od 2006 roku. Od lutego 2014 roku do lipca 2015 pełniłem funkcję rzecznika prasowego Białej Gwiazdy.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

bezpłatne porady i nowości
e-marketingowe na twojej skrzynce
e-mail już za 5 minut
loader
Dziękujemy za dodanie e-mailaSprawdź swoją skrzynkę i aktywuj swój adres.