Media społecznościowe, Najnowsze, Popularne

Obalamy pięć najpopularniejszych social mediowych mitów!

W ostatnich kilku dniach Facebook oraz Instagram wprowadziły nowe funkcjonalności w swoich aplikacjach. Ten drugi pochwalił się również danymi, które dowodzą, że ponad miliard użytkowników czynnie korzysta z aplikacji, dodając ponad 100 milionów zdjęć dziennie. Trudno się zatem dziwić stwierdzeniu, że 2018 rok był szalony dla marketingu w mediach społecznościowych, a 2019 może ten stan rzeczy zwielokrotnić.

Mimo coraz wyższego poziomu wiedzy o mediach społecznościowych kilka obiegowych mitów pozostaje w świadomości użytkowników. Dziś postaramy się obalić pięć z nich! Mity i stereotypy powinny pozostawać pod nadzorem, łatwo bowiem podjąć złą decyzję, ufając powszechnym przekonaniom.  

Mit #1: Moi klienci nie używają mediów społecznościowych

Uwierz nam, znajdziesz ich w mediach społecznościowych. Z Facebooka korzysta na świecie ponad 2,3 mld osób, z Instagrama ponad 1 mld. W Polsce jest to odpowiednio prawie 17 mln i 7 mln. Dużo, bardzo dużo.  

Najnowsze analizy pokazują, że 60% użytkowników za pośrednictwem Instagrama odkrywa nowe produkty i wykazuje zainteresowanie nimi. Już ponad jedna trzecia jego użytkowników wykorzystała swój telefon komórkowy do zakupu online.  

Co więcej: Pokolenie X – urodzone pomiędzy latami 1965 – 1980 przyznało, że przynajmniej

raz w roku kupi produkt marki, którą obserwuje. W przypadku pokolenia Y, czyli osób urodzonych w latach 1981-1994 to już jeden produkt miesięcznie. Generacja Z, która pojawiła się na świecie po 1995 roku, spędza w online ponad 5 godzin dziennie, kupując przez sieć nawet jeden produkt tygodniowo!

Tylko w przypadku Pokolenia Z jest to światowy rynek wart ponad 160 miliardów zł rocznie.

Mit #2: Im więcej obserwujących… tym większy sukces

To jeden z najbardziej popularnych mitów. Duża liczba obserwujących nie gwarantuje, że ci ludzie rzeczywiście czytają wszystko, co publikujesz, a nawet nie gwarantuje tego, że widzą to, co umieszczasz na swoich kanałach społecznościowych. Facebook i Instagram zmieniły swój algorytm, wyświetlając posty, które ich zdaniem najbardziej Cię interesują. Oznacza to, że nawet jeśli strona ma wielu obserwatorów, możliwe, że bardzo mała część z tych obserwujących faktycznie widzi udostępniane przez Ciebie treści lub się angażuje. Najnowsze dane pokazują, że tak zwany zasięg organiczny (posty nie są odpłatnie promowane) może sięgać zaledwie… 2%!

Mit #3: Media społecznościowe nie potrzebują strategii oraz wsparcia  

Jeśli myślicie, że wystarczy założyć konto na portalu społecznościowym, dodawać zdjęcia co kilka dni i patrzeć jak rośnie sprzedaż, to jesteście w ogromnym błędzie. Marketing w mediach społecznościowych najlepiej sprawdza się w połączeniu z innymi strategiami marketingu cyfrowego, takimi jak SEO, content marketing, reklama pay-per-click (PPC) i wiele innych. I odwrotnie, strategie te mają również lepszą skuteczność w połączeniu ze skuteczną strategią mediów społecznościowych!

Mit #4: Musisz być aktywny na każdej platformie mediów społecznościowych

Im więcej, tym lepiej – nie w tym przypadku. Owszem, największe marki osiągają swój spektakularny sukces na kilku platformach społecznościowych i to jest zrozumiałe. Kluczem do sukcesu jest jednak co innego. Zwłaszcza w przypadku firm, które działają tylko na macierzystym rynku. Co mamy na myśli? Ustalenie, z którego medium społecznościowego najczęściej korzystają Twoi potencjalni klienci, i rozpoczęcie działań właśnie na nim, bez niepotrzebnego rozdrabniania się na inne platformy i bez trwonienia budżetowych środków reklamowych tam, gdzie nie ma Waszej grupy docelowej.

Mit #5: Media społecznościowe nie działają w przypadku wszystkich marek

Założenie czy przekonanie, że media społecznościowe są tylko dla dużych, modnych marek jest błędne. W mediach społecznościowych spędzamy mnóstwo czasu, nawiązując w ten sposób kontakty z ludźmi, ale też poznając marki. Jeśli przygotujesz odpowiednią strategię i opowiesz historię swojej marki klientom, prezentując wartościowe treści, to odniesiesz sukces i zrealizujesz zakładane cele.

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki
Nowa twarz w Abanana. Trafiłem tu z Ekstraklasy S.A., gdzie pracowałem na stanowisku managera ds. komunikacji. Poprzednio kierowałem biurem prasowym i odpowiadałem za politykę informacyjną Wisły Kraków. W klubie pracowałem od 2006 roku. Od lutego 2014 roku do lipca 2015 pełniłem funkcję rzecznika prasowego Białej Gwiazdy.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL