Reklama

Odkryjemy Internet na nowo?

Według najnowszego raportu IDC’s Marketplace Model and Forecast w najbliższych latach możemy nadal spodziewać się dynamicznego wzrostu liczby użytkowników Internetu. Wynika to z coraz większej liczby możliwości dostępu i korzystania z sieci. Czy więcej jednak znaczy lepiej?

Obecnie ponad 1.4 miliarda ludzi korzysta regularnie z Internetu. Według prognoz IDC w 2012 roku liczba ta zwiększy się do 1.9 miliarda – około 30% światowej populacji. Co ciekawe, IDC w swoim raporcie stwierdza, że w 2012 roku mobilny dostęp do Internetu może stać się bardziej popularny od standardowych połączeń sieciowych przy wykorzystaniu komputerów osobistych.

Zmianom ulega nie tylko liczba użytkowników Internetu, lecz również ich zachowania. Dotychczas internauci najczęściej korzystali z sieci w celu wyszukiwania informacji, dokonywania zakupów online i prowadzenia korespondencji za pomocą poczty elektronicznej. Postępująca od kilku lat ekspansja Web 2.0 spowodowała poszerzenie ich aktywności również na inne pola. Obecnie większość internautów regularnie ogląda wideo w sieci, korzysta z serwisów społecznościowych, czyta blogi oraz gra w gry online.

Coraz większa liczba coraz bardziej aktywnych Internautów to dobry sygnał dla biznesu. Jak prognozuje IDC w 2012 roku liczba klientów robiących zakupy w sieci przekroczy 1 miliard, zaś sama wartość transakcji zamknie się w kwocie 1.2 biliona USD. Obroty internetowego rynku Business-to-Business (B2B) w ciągu czterech lat mogą zwiększyć się nawet dziesięciokrotnie – do 12.4 biliona USD.

Większe obroty na rynku internetowym nierozerwalnie łączą się ze wzrostem konkurencji. Branża reklamy internetowej jest tego doskonałym przykładem. – twierdzi Łukasz Wołek, Managing Director agencji interaktywnej EURA7.

Słowa te potwierdzają dane dotyczące rynku reklamy online. Obecnie światowe inwestycje w reklamę internetową wynoszą 65.2 miliarda USD. W ciągu najbliższych trzech lat mogą wzrosnąć aż o ponad 60% – do poziomu 106.6 miliarda USD. Coraz większa konkurencja na rynku internetowym jest więc zjawiskiem naturalnym, które bezpośrednio dynamizuje rozwój całej sieci.

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki
Mówię, co to ma być. Siadamy i robimy. To daje efekty. Wszyscy są happy. Drugiej takiej nie znajdziesz. Kreacja w Eura7.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL