Case Studies, Ciekawostki branżowe, Inspirujące Kampanie, Public Relations, Reklama, Spoty reklamowe, Z przymrużeniem oka

Rzut do kosza, czyli Turkish Airlines łączy siły z How Ridiculous

Jak zrobić reklamę, którą wyświetli prawie dwa miliony fanów koszykówki? Wystarczy połączyć siły Tukish Airlines i – co ciekawe – znanego zespołu Youtuberów z Australii, czyli How Ridiculous.

Stambuł był w tym roku gospodarzem finału rozgrywek koszykówki – Euroligi, a zatem międzynarodowych, klubowych rozgrywek koszykarskich dla najlepszych oraz najbogatszych męskich drużyn Europy i Azji Zachodniej. Sponsor rozgrywek, Turkish Ailines, zatrudnił do reklamy finału i miasta dwóch kontynentów trzech Australijczyków z How Ridiculous.

Pomysł na promocyjny film? Banalnie prosty: trzech kumpli – przecież tak często ze znajomymi kibicujemy swojej ukochanej drużynie – przylatuje do Stambułu, zwiedzają najpiękniejsze zakątki metropolii, a przy okazji świetnie się bawią i popisują się niesamowitymi trickami. Jak bowiem inaczej nazwać celny rzut do kosza z wysokości lub na odległość kilkudziesięciu metrów? Magia koszykówki.

Cel agencji Efabrika, która przygotowała klip, był jasny: używając motta „Final4LandsinIstanbul”, przywołać sportowe emocje i bazując na ich intensywności pokazać to niezwykłe miasto całemu światu. Razem z sympatycznymi Australijczykami zwiedziliśmy Galata Tower, zamek Rumelian, wieżę Maiden i most Bosphorus, który łączy Europę z Azją.

Akcenty marketingowe z Turkish Airlines? Po pierwsze, How Ridiculous przylecieli do Turcji właśnie tureckimi liniami, po drugie – wystąpili w koszulkach z logo sponsora, a po trzecie: piłka lądowała w koszu na niewielkim boisku z logotypem Turkish Airlines.

Jeśli do tego dodamy, że najlepszą drużyną rozgrywek został Fenerbahce Stambuł, to nie pozostaje nic innego, jak pogratulować Efabrika realizacji i… zaplanować urlop nad Bosforem, by podziwiać dawne Bizancjum.

Nowa twarz w Abanana. Trafiłem tu z Ekstraklasy S.A., gdzie pracowałem na stanowisku managera ds. komunikacji. Poprzednio kierowałem biurem prasowym i odpowiadałem za politykę informacyjną Wisły Kraków. W klubie pracowałem od 2006 roku. Od lutego 2014 roku do lipca 2015 pełniłem funkcję rzecznika prasowego Białej Gwiazdy.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

bezpłatne porady i nowości
e-marketingowe na twojej skrzynce
e-mail już za 5 minut
loader
Dziękujemy za dodanie e-mailaSprawdź swoją skrzynkę i aktywuj swój adres.