Ciekawostki branżowe, Facebook, Media społecznościowe, Najnowsze, Popularne

Spadek zasięgów organicznych na Facebooku – nawet o 30%!

Warszawska firma NapoleonCat.com przeprowadziła badanie, którego celem było sprawdzenie, czy drastyczny spadek tak zwanych zasięgów organicznych postów publikowanych przez strony na Facebooku to prawda, czy też może jeden z wielu mitów?

Analizie zostało poddanych 100 największych stron facebookowych polskich blogów i blogerów w okresie od 2 sierpnia do 19 listopada 2017 roku. Łącznie, w okresie badania na tychże stronach opublikowano 15 673 posty, które zgromadziły 2 176 872 interakcji, czyli reakcji, komentarzy i udostępnień. We wspomnianym okresie strony te zanotowały jednoprocentowy wzrost liczby fanów z 32,8 milionów do 33,1 miliona. Zwrócono również uwagę na różnorodność, dlatego najmniejsza strona miała minimalnie ponad 100 tysięcy fanów, a największa prawie 2 miliony.

Analiza dokonana przez NapoleonCat.com została oparta na liczbie interakcji do postów, które są bezpośrednio skorelowane z ich zasięgiem. Co bardzo ważne, analiza dotyczyła średniej liczby interakcji na post dzień po dniu, od sierpnia do połowy listopada br.

Wyniki mówią same za siebie, o czym świadczy poniższy wykres: średnia liczba interakcji na post systematycznie spada, co potwierdza stały spadek zasięgów organicznych postów publikowanych przez strony na Facebooku. W pierwszym tygodniu poddanym analizie średnia liczba interakcji na post wynosiła 1 439, a w ostatnim tygodniu już tylko 1 009. To wyraźnie pokazuje, że mamy do czynienia z 30-procentowym spadkiem średniej liczby interakcji, a zatem także zasięgów. I to tylko na przestrzeni trzech i pół miesiąca.

 

Co więcej, cała rzesza specjalistów podkreśla, że zasięgi organiczne będą dalej spadały. Wynika to między innymi z faktu, iż coraz więcej firm decyduje się na reklamę na Facebooku, a to oznacza wzrost liczby postów sponsorowanych, czyli po prostu reklam. Tym samym zabierają one miejsce treściom organicznym, a mówiąc wprost: dodawanym bezpłatnie.

 

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki
Nowa twarz w Abanana. Trafiłem tu z Ekstraklasy S.A., gdzie pracowałem na stanowisku managera ds. komunikacji. Poprzednio kierowałem biurem prasowym i odpowiadałem za politykę informacyjną Wisły Kraków. W klubie pracowałem od 2006 roku. Od lutego 2014 roku do lipca 2015 pełniłem funkcję rzecznika prasowego Białej Gwiazdy.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL