Artykuły, Ciekawostki branżowe, Doświadczenia, Media społecznościowe, Social media, Z przymrużeniem oka

Sprasowany Banan #17

Cześć! Minął kolejny tydzień, co równa się z kolejną odsłoną Sprasowanego Banana! Już w najbliższy weekend ruszają najlepsze piłkarskie rozgrywki świata – Ekstraklasa! Jedyne, co mogło przyćmić ten temat, o którym w światowych mediach ćwierka się zdecydowanie za mało jest… Twitter! A będąc bardziej dokładnym – decyzja Elona Muska, która (razem z całą sagą pt. „przejęcie Twittera”) stała się pewnego rodzaju talizmanem naszego cyklu! Jaka? O tym dowiedzie się za tydzień, bo z pewnością Elon zmieni ją jeszcze kilkukrotnie :D Oczywiście żartujemy – do mediów trafiła świeżutka informacja, że multimiliarder zrezygnował – ponoć ostatecznie – z przejęcia władzy na serwisie społecznościowym z niebieskim ptaszkiem w logo i wypowiedział zawartą wcześniej umowę. Wszystko przez zbyt dużą liczbę fałszywych kont (względem tych deklarowanych przez obecny zarząd), która jego zdaniem sztucznie zawyżają wartość platformy. Mniejsza z tym, nie będziemy się rozpisywać, bo jesteśmy pewni, że ten temat jeszcze do nas wróci.. i to niejednokrotnie, gdyż sprawa najpewniej trafi na salę sądową! My, w przeciwieństwie do niektórych, z niczego nie rezygnujemy i zapraszamy do naszego marketingowego podsumowania tygodnia!

Ciekawa rekrutacja w KFC

KFC w błyskawicznym tempie zareagowało na wieść o dymisji premiera Borisa Johnsona, promując ogłoszenie rekrutacyjne dla… bezrobotnych polityków. Prześmiewcza oferta rekrutacyjna zawiera link przenoszący nas do zakładki „westminster” (dzielnica rządowa). Oferta – zgodnie z tym co można zobaczyć na stronie www – skierowana jest do ludzi szukających przyjaznego środowiska pracy, z godnym zaufania i wspierającym szefem. Pod wskazanym linkiem natomiast widnieją dwa pytania mające podobny charakter do tych, które możemy usłyszeć na rozmowie rekrutacyjnej:

  • „Czy jesteś byłym sekretarzem stanu?”;
  • „Czy szukasz długofalowych wyzwań?”.

Wakacyjna Akcja Coca-Coli z Kubotą

Coca Cola połączyła siły z Kubotą i zaangażowała do współpracy influencerów – Przemka Pro, Zuzę Tonicką, Aleksandrę Gąsior i Natalię Sierzputowską. Akcji towarzyszyła również sesja zdjęciowa oraz wspólne nagrania TikToka przez biorących w niej udział influencerów.

Do wzięcia udziału w promocji konieczne jest kupienie promocyjnej Coca-Coli lub Coca-Coli Zero Cukru, a następnie wpisanie kodu spod nakrętki bądź zawleczki w specjalnej aplikacji Coca-Coli na urządzenia mobilne (dostępna jest zarówno na Androida oraz iOSa). W organizowanej przez marki akcji do wygrania są m.in. klapki, tank topy, ręczniki czy torby.

– Dlaczego zdecydowaliśmy się na tę współpracę? Marki Coca-Cola Zero i Kubota mają ze sobą wiele wspólnego, a przede wszystkim obie są uwielbiane przez młodych ludzi. Coca-Cola Zero smakuje zbyt dobrze, by wyrazić to słowami. Dlatego też dzięki tej akcji fani Coca-Coli Zero będą mogli to pokazać, nosząc nagrody z logo marki. W tej kampanii łączymy miłość do letniego orzeźwienia, muzyki i dobrego stylu. Kultowe klapki Kubota sygnowane logo Coca-Coli Zero Cukru staną się najmodniejszym gadżetem tego lata – mówi Klaudia Pac, brand manager Coca-Coli.

WhatsApp z nową funkcją!

Wprowadzana nowość to zdecydowane ułatwienie komunikacji dla wszystkich użytkowników WhatsAppa na świecie, gdyż udogodnienie ma charakter globalny. Chyba każdemu z nas zdarzyło się, że dostaliśmy jakąś wiadomość na którą wypadało odpisać, jednak nie wiedzieliśmy jak. Zdarzają się też sytuacje, gdy słowa są zbędne. Do tej pory konieczne było wysyłanie emoji w osobnej wiadomości – teraz możemy zareagować na konkretną wiadomość dowolną(!) emoji (tak, jak to robimy na Facebooku). Mała rzecz, a cieszy!

Do kina w garniturze, czyli nowy trend

TikToka (ale także inne social media) zalewa fala filmów pod hasztagiem #gentleminions a to wszystko za sprawą trendu, który narodził się w związku z premierą kinową najnowszych przygód Minionków – „Minionki: Wejście Gru”. Wszystko zaczęło się od pomysłu, aby naśladować jedną z filmowych postaci – Gru – nie tylko ubiorem, ale również zachowaniem. Chociaż trend został zaaprobowany nawet przez oficjalny profil Minionków na TikToku, to sieci kin coraz częściej decydują się na ograniczenie liczby osób w garniturach wpuszczanych na seanse, a wszystko to za sprawą nierzadko uciążliwego zachowania uczestników „wyzwania”. W UK doszło nawet do sytuacji, że osoby naśladujące Gru nie są wpuszczane na sale kinowe :O

„Z powodu niedawnych zamieszek związanych z trendem #gentleminion żadna grupa widzów w strojach formalnych nie zostanie wpuszczona na pokazy filmu „Minionki: Wejście Gru” – możemy przeczytać na plakatach przed kinami sieci Odeon.

Dickery – gofry w… niecodziennym kształcie

Słyszeliście o Dickery? Nie? A powinniście! Na początku lipca otwarto w Warszawie drugi lokal (pierwszy jest we Wrocławiu) oferujący gofry w kształcie genitaliów. Pomijając ich kształt – są to zwykłe gofry z owocami oblane belgijską czekoladą. Właściciele lokalu bronią się przed wywołanymi przez siebie kontrowersjami, mówiąc że swoim produktem chcieli wywoływać „myśli o radości, równości i akceptacji”.

Jeśli mieszkacie lub wybieracie się do Wrocławia lub Warszawy to koniecznie ich odwiedźcie i podeślijcie nam zdjęcie wraz z recenzją! :D

Taki właśnie był ten tydzień – pełen skrajnych emocji a zarazem wakacyjnego chillu, o nudzie nie było mowy. Z okazji zbliżającego się wielkimi krokami (upragnionego przez nas weekendu) możemy Was zaprosić na goferka, do kina lub ewentualnie do KFC. Już zacieramy rączki na myśl o tym, co przyniesie kolejny tydzień. Do następnego!

Źródła:

  • https://marketingprzykawie.pl/espresso/real-time-marketing-kfc-w-wielkiej-brytanii-marka-nawiazuje-do-dymisji-borisa-johnsona/
  • https://marketingprzykawie.pl/espresso/limitowana-edycja-kubota-x-coca-cola-zero-cukru/
  • https://socialpress.pl/2022/07/whatsapp-pozwoli-zareagowac-na-wiadomosc-dowolnie-wybrana-emoji
  • https://www.nytimes.com/2022/07/08/style/minions-gentleminions-tik-tok-trend.html
  • https://www.instagram.com/dickery.warszawa/

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x
Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL