Artykuły, Ciekawostki branżowe, Doświadczenia, Media społecznościowe, Social media, Z przymrużeniem oka

Sprasowany Banan #18

Cześć! To już 18. podsumowanie branżowych – gorących niczym aura za oknem – njusów kończącego się tygodnia. Najgorętszym tematem (oprócz pogody) był hitowy transfer Roberta Lewandowskiego, który po 8 latach gry w FC Bayern zamienił Bawarię na słoneczną Barcelonę. Transfer ten rozbudza apetyty nie tylko polskich kibiców, ale również miłośników futbolu na całym świecie. Wszyscy są jednak zgodni co do jednego – komunikacja klubu w tej kwestii mocno kuleje – według internautów brakuje pomysłu, strategii i konkretnego planu. Może to te upały nawiedzające całą Europę spowodowały spadek formy ludzi odpowiedzialnych za social media Dumy Katalonii? Pozostaje nam mieć nadzieję, że nasz dział kreacji to nie spotka! Miłej lektury :)

Real Time Marketing autorstwa Seko

Zacznijmy od czegoś lekkiego niczym śledzik w formie przekąski do piwka. Będąc przy temacie śledzia – bo to o niego chodzi – ciekawą akcją może pochwalić się Seko będąca jednym z wiodących przedsiębiorstw przetwórstwa rybnego w Polsce. Mowa o ich niedawnej facebookowej „wrzutce”, która w bardzo sprytny sposób reklamowała śledzia z brzoskwinią i żurawiną. Nie byłoby w tym nic ciekawego, gdyby nie fakt, że grafika nawiązuje do najnowszego kinowego hitu Marvela – „Thor: Miłość i grom”. Byliście już w kinie?

Krótszy czas pracy = większa efektywność pracownika?

Czy pięciodniowy tydzień pracy to przeżytek, a czterodniowy jest przyszłością? Temat ten wrócił jak bumerang po niedawnym spotkaniu Donalda Tuska z młodzieżą w Szczecinie, podczas którego powiedział: „Uważam, że w Polsce powinniśmy, i to będzie moja propozycja, jeśli wygramy wybory – przepraszam: kiedy wygramy wybory – żeby rozpocząć jak najszybciej program – musi być najpierw pilotaż – skróconego tygodnia pracy”.
Temat ten nie jest czymś innowacyjnym w skali światowej, gdyż Unilever od 2020 roku testował krótszy tydzień pracy w Nowej Zelandii, a Microsoft Japan w 2019 dzięki skróceniu dnia pracy odnotował wzrost sprzedaży o 40%.

Co na ten temat sądzą Polacy? Sondaż przeprowadzony przez SW Research dla „Rzeczpospolitej” wskazał, że 46,6% popiera pomysł skrócenia czasu pracy. 27,6% ankietowanych popiera czterodniowy tydzień pracy. Z kolei 19% Polaków popiera pomysł partii Razem, który zakłada 35-godzinny tydzień pracy. Firma ADP przygotowała raport „People at Work 2022: A Global Workforce View”, który pokazuje, że jest grupa osób, które chciałyby zmiany obecnego modelu. Ponad 25% respondentów chciałoby pracować 4 dni w tygodniu, ale np. po 10 godzin. Z kolei 34,5% nie chce nic zmieniać w warunkach pracy.

Europejskie upały doskwierają nawet Google’owi i Oracle

Fala upałów, która zalała niemalże całą Europę, daje się we znaki również tutejszym serwerom Google i Oracle, które nie są dostosowane do pracy w tak wysokiej temperaturze i na jej skutek się przegrzewają. Problem dotyczy Wielkiej Brytanii, która kojarzy się raczej z deszczową pogodą. Serwis „The Register” donosi, że firma Oracle zmuszona była wyłączyć część urządzeń w Wielkiej Brytanii, przez co niektórzy klienci zostali odcięci od usług w chmurze. Podobne problemy spotkały użytkowników Google’a, którzy musieli się liczyć z opóźnieniami oraz brakiem dostępności niektórych aplikacji. Niedogodności zostały (przynajmniej na chwilę obecną) rozwiązane, ale jeśli wysokie temperatury się utrzymają – problem wróci z nawiązką.

Nowości dla reklamodawców na TikToku

Nowe narzędzie zapewniające reklamodawcom większą kontrolę nad treściami wyświetlanymi w sekcji „Dla Ciebie” nosi nazwę TikTok Inventory Filter. Dostępne jest w 26 krajach, w tym w Polsce. Narzędzie to pozwoli dopasować wartości przekazywane przez markę do filmu, przy którym będzie wyświetlała się reklama. Dodatkowo każdy reklamodawca uzyska dostęp do trzech różnych poziomów wartości zdefiniowanych na podstawie zasad, polityk oraz standardów takich jak GARM Brand Safety Floor + Suitability Framework – Full Inventory, Standard Inventory, Limited Inventory. Można nimi zarządzać z poziomu Ads Menedżera w momencie tworzenia kampanii.

Pouczająca kampania RocketJobs.com

Portal pracy RocketJobs.pl rozpoczął kampanię pod hasłem „Druga Szansa: Ciuchom z przeszłości daj drugą szansę w pracy przyszłości”. Działania promują wtórny obieg ubrań, ale to tylko dosłowne znaczenie akcji. Drugim dnem jest danie drugiej szansy także w środowisku zawodowym – osobom, dla których powrót do pracy jest nierzadko dużym wyzwaniem (po urlopie macierzyńskim czy przebytej chorobie).

Praca to przestrzeń, w której każdy chce odnosić sukcesy, realizować ambicje, chwalić się swoimi osiągnięciami. Ale nie brakuje w niej też tematów trudnych, smutnych. Weźmy np. kobiety powracające na rynek pracy po dłuższej bierności zawodowej, spowodowanej m.in. urlopem macierzyńskim. Badania pokazują, że brak dostosowania działań edukacyjnych, które pomogą im odnaleźć się w nowej rzeczywistości, powoduje często rezygnację z kształcenia w ogóle. Konsekwencją tego jest opóźnienie powrotu kobiet na rynek pracy w Polsce. Przekłada się to na jedną z najniższych aktywności zawodowych kobiet w Europie. Według danych GUS wynosi ona zaledwie 63%. W RocketJobs.pl nie ma tabu. Chcemy pokazywać środowisko pracy takim, jakie jest. Identyfikować realne problemy i walczyć ze stereotypami – mówi Artur Leśniak z RocketJobs.pl.

Popularność second handów rośnie z roku na rok. Według badania ThredUp do 2026 r. rynek sklepów z używaną odzieżą powiększy się o 127%. Ubrania z drugiej ręki kupują już nie tylko ci, którzy chcą zaoszczędzić, ale także osoby szukające ponadczasowej jakości i żyjące w zgodzie z ideologią less waste.
Kampania została oparta o teledysk, którego akcja dzieje się w biurowych wnętrzach rodem z lat osiemdziesiątych. Jego główna bohaterka w rytm piosenki Christine McVie – „Got A Hold On Me” tańczy i bawi się biurowymi sprzętami. Na potrzeby promocyjne powstała również sesja zdjęciowa w stylizacjach vintage z przedstawicielami zawodów przyszłości.


Kończący się tydzień dostarczył nam emocji na wielu płaszczyznach. Mamy nadzieję, że kolejny tydzień również nas zaskoczy jakąś ciekawą kampanią, akcją promocyjną lub skandalem. Może jakimś cudem do następnego wydania Sprasowanego Banana tydzień roboczy zostanie skrócony. Kto wie… Nie bez przyczyny mówi się, że niby nadzieja jest matką głupich, ale w końcu każda matka kocha swoje dzieci! Życzymy smacznego śledzika do piwka i udanego weekendu! Do zobaczenia!

PS Jeśli ktoś z FC Barcelony to czyta to my bardzo chętnie podejmiemy się obsługi Waszych social mediów – zrobimy to po królewsku :>

Źródła:

  • https://www.facebook.com/sekonafalismaku/photos/a.1675584609358852/3084938645090101
  • https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/czterodniowy-tydzien-pracy
  • https://www.komputerswiat.pl/aktualnosci/wydarzenia/serwery-google-i-oracle-nie-wytrzymuja-europejskich-upalow-czesc-uslug-trzeba-bylo/y2h583n?
  • utm_source=www.komputerswiat.pl_viasg_komputerswiat&utm_medium=referal&utm_campaign=leo_automatic&srcc=ucs&utm_v=2
  • https://socialpress.pl/2022/07/tiktok-z-nowym-narzedziem-dla-reklamodawcow-dostepnym-rowniez-w-polsce
  • https://marketingprzykawie.pl/espresso/ciuchy-z-przeszlosci-w-pracy-przyszlosci-tak-daj-im-szanse-zacheca-rocketjobs-pl/

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x
Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL