Artykuły, Ciekawostki branżowe, Media społecznościowe, Social media, Z przymrużeniem oka

Sprasowany Banan #21

Cześć! Otwieramy trzecią „dziesiątkę” naszej prasówki. Co w trawie piszczało w ciągu ostatniego tygodnia? Z racji ciepłej (a momentami gorącej) aury za oknem będzie trochę o napojach, trochę o przekąskach, ale nie zabraknie miejsca na ekologię i gaming! Brzmi interesująco i różnorodnie? Mamy nadzieję, że tak i niusy, które przygotowaliśmy, rozbudzą w Was ciekawość i spotkają się z aprobatą.

Sprite w nowej odsłonie

Od początku sierpnia br. napój Sprite – a dokładniej jego butelka – przeszedł pierwszy od 60 lat lifting. Koncern, chcąc iść z duchem czasu, postawił na ekologię – stąd rezygnacja z zielonych butelek. Stosowany dotychczas plastik zawierał politereftalan etylenu (PET), dodatek, którego nie można przetworzyć na nowe butelki.

– Usuwanie kolorów z butelek poprawia jakość materiału z recyklingu – powiedział Julian Ochoa, dyrektor generalny R3CYCLE, firmy pomagającej Coca-Coli w usprawnieniu recyklingu.

Nie tylko rodzaj plastiku ulega zmianie. Modyfikacji doczekało się także logo oraz projekt butelki. Całość opiera się na działaniach wpływających na większą odpowiedzialność za środowisko, które Coca-Cola ogłosiła już w 2018 poprzez inicjatywę „Świat bez odpadów”, której ostatecznym celem jest zebranie i recykling jednej butelki lub puszki za każdą sprzedaną do 2030 roku.

Nie jeździj po alkoholu – chodź po piwie.. i to dosłownie!

Pozostając w temacie napojów – marka Heineken w bardzo nieszablonowy sposób świętuje wprowadzenie nowości w swojej ofercie – Heineken Silver.

Wcześniejsze działania związane z nowym trunkiem uwzględniały otwarcie wirtualnego browaru w Decentralandzie oraz kampanię promującą „prawdziwe piwo”. Teraz Heineken stara się udowodnić, że systemy powietrzne w butach innych producentów są przeżytkiem – w holenderskim browarze stawiają na poduszki piwne! Nawiązujące swoją kolorystyką do brandu Heinkekicksy, bo tak nazywają się ich sneakersy, zostały zaprojektowane przez słynnego projektanta Dominica Ciambrone. Oczywiście Heineken nie zamierza podbijać światowego rynku obuwniczego i jest to jedynie element kampanii, jednak koncern zapewnia, że w podeszwie znajduje się prawdziwy Heineken Silver! Mało tego – w języku butów ukryty został metalowy otwieracz, a wartości kolekcjonerskiej dodaje im fakt, że na rynek trafią tylko 32 pary limitowanego obuwia.  

Artur Rojek i Rossmann czują klimat!

Artur Rojek został ambasadorem akcji sieci Rossmann „Czujesz Klimat?”, w ramach której (razem z kolejnymi – jeszcze nie ogłoszonymi – ambasadorami) będzie promował bardziej ekologiczne postawy. Wybór na Rojka padł nie bez przyczyny, gdyż od lat jest on kojarzony ze świadomymi, proekologicznymi wyborami i stylem życia.

– Na Off Festiwalu chcemy być nowatorscy i pokazywać, że wszystko to, co robimy, możemy robić mądrzej. I chociaż nie zbawimy tym całego świata, to mamy wpływ na najbliższe otoczenie, w którym funkcjonujemy. Wielkie zmiany powinniśmy rozpocząć od samych siebie! Cieszę się, że taka sieć jak Rossmann włącza się w promowanie tej ważnej idei – skomentował artysta będący dyrektorem artystycznym festiwalu.

Gdańsk wyrusza na poszukiwanie miejskiego Tik-Toker

Mija rok od pojawienia się miasta Gdańsk na Tik-Toku. Z tej okazji miasto poszukuje osoby, z którą mogłoby współpracować, a pomaga mu w tym (kojarzony obecnie głównie z tą platformą) Piotr „Edzio” Bylina.

– Sam jestem twórcą i uważam, że przeprowadzenie castingu w takiej formie jest naprawdę ciekawym sposobem na promocję Gdańska – mówi Piotr Bylina. – Z drugiej strony, jestem także gdańszczaninem i cieszę się, że mojemu miastu zależy na dotarciu do młodszej publiczności. To na razie rzadko spotykane, by władze miasta doceniały TikToka, a według mnie to platforma z naprawdę dużym potencjałem przekazu – dodaje.

Próg uczestnictwa w konkursie nie jest duży – wystarczy mieć skończone 16 lat i świeże pomysły na pokazanie miasta w formie dostosowanej do TikToka. Przyjmowanie zgłoszeń do pierwszego etapu potrwa do 26 sierpnia, po którym wytypowani uczestnicy zrealizują jedno z trzech zadań castingowych. Komisja konkursowa wyłoni maksymalnie trójkę zwycięzców, którzy otrzymają nagrodę w wysokości 2 tysięcy złotych, możliwość przygotowania materiałów wideo pod opieką „Edzia”, a także szansę na stanie się mikroinfluencerem.

@edziorap Zostan tiktokerem miasta @gdansk_official regulamin konkursu: https://bit.ly/casting_mg #współpracareklamowa ♬ dźwięk oryginalny – Edzio weź coś nawiń

Grześki inwestują w mechanikę in-game advertising

Zacznijmy od odpowiedzi na pytanie „czym jest in-game advertising?”. W sporym uproszczeniu jest to strategia reklamowa polegająca na implementacji reklam do świata gry. Nie jest to nic innowacyjnego na skalę światową, jednak nadal jest to przykład nieszablonowego podejścia do reklamowania swoich produktów. Marka do swoich działań wykorzystała gry o różnej tematyce – mobilną grę Giant Rush, ale również pełnoprawne produkcje na komputery oraz konsole – Football Manager 2022, TrackMania czy Dirt 2.0.

W czasie trwania kampanii (6.09-30.07) w poszczególnych grach pojawiły się znane z kampanii outdoorowej motywy nawiązujące komunikacyjnie bezpośrednio do graczy. Na zamieszczone kreacje składał się zbiór ponad 50 banerów statycznych oraz wideo, które w okresie kampanii wygenerowały ponad 750 000 wyświetleń.

– Naszym celem jest tworzenie reklam w grach w taki sposób, by graczy postawić na pierwszym miejscu i w żaden sposób nie zakłócać im rozgrywki, ale ją umilić. Nie bez znaczenia jest to, że przenieśliśmy elementy kampanii z prawdziwego świata do tego wirtualnego, co zwiększyło realizm gry i doznania z tym związane – tłumaczy Wojciech Gańko, senior brand manager marki Grześki.

Firma zapowiada na jesień kolejne aktywacje w obszarze gamingu, więc nie pozostaje nam nic innego jak czekać cierpliwie i ten wątek może do nas jeszcze wróci na łamach Sprasowanego Banana!

Jak co tydzień mamy nadzieję, że każdy znalazł coś dla siebie, a my spełniliśmy pokładane w nas oczekiwania. Jeśli ktoś jednak czuje się zawiedziony – prosimy o jeszcze jedną szansę, a za tydzień również spróbujemy w jak najprzyjemniejszej formie przedstawić Wam co słychać w branży! A teraz zakładamy nasze Heinekicksy i zajadając się Grześkami, które popijemy Spritem, lecimy do Rossmanna… do Gdańska! Życzymy dobrego i bezpiecznego weekendu!

Źródła:

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL