Artykuły, Ciekawostki branżowe, Media społecznościowe, Social media, Z przymrużeniem oka

Sprasowany Banan #23

Cześć! Dzisiaj dzień nie byle jaki – nie dość, że to już #23 Sprasowany Banan rozpoczynający ostatni(!) weekend wakacji (kto miał wakacje, ten miał…) to na dodatek świętujemy Międzynarodowy Dzień Psa. Nie pozostaje nam nic innego jak zaprosić Was do lektury i poprosić o jedną, drobną rzecz – weźcie, proszę, swojego psiaka na długi spacer! Chyba, że nie macie zwierzaka, to sprawcie radość zwierzakowi z pobliskiego schroniska! Miłej lektury!

Idealne klapki na podróż do Żabki

Marka Kubota – kojarzona ostatnio głównie ze współpracy z siecią Biedronka – sprzedaje za pośrednictwem swojego sklepu internetowego limitowaną serię klapków basenowych sygnowanych logiem… Żabki. Można je kupić w kubotastore.pl za 119,99 zł. Współpraca z Żabką w żadnym wypadku nie oznacza zaprzestania kooperacji z Biedronką, bo – jak podkreśla Piotr Król – ta sieć handlowa jest kluczowym klientem Kuboty.

– Po ewaluacji jej zasięgowego i sprzedażowego potencjału razem podejmiemy decyzję, czy akcja będzie kontynuowana. Jedno jest pewne, na pewno nie wykluczamy dalszej współpracy. Tym bardziej, że zarówno Żabka, jak i Kubota stają się love brandem dla m.in. młodzieży – zaznaczył w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Piotr Król, e-commerce manager w Kubota.

– Ścisła współpraca z Jeronimo Martins Polska kompletnie nie wyklucza współpracy z innymi firmami. Tym bardziej, że Kubota jest marką, której bliskie są idee inkluzywności. Przejawia się to nie tylko w sposobie prowadzenia działań marketingowych, ale także w mnogości partnerów biznesowych i współprac. Tylko w tym roku wypuściliśmy wspólne produkty z takimi gigantami w swoich segmentach jak Reserved, Coca Cola, Allegro czy Żabka. Kampanie wizerunkowe oraz działania typowo sprzedażowe doskonale się uzupełniają i napędzają. Dlatego współpracom z Jeronimo Martins Polska oraz z Żabką stawiane są cele realizujące zupełnie inne założenia biznesowe i pozwalające docierać do innych klientów – podsumował Piotr Król. 

Słowem zwięzłego podsumowania – pomysł ciekawy, ale ta cena…

Eco-bujda na resorach Mercedesa

Nowa kampania Mercedesa przedstawiająca rozmaite elementy przyrody (strukturę liścia, plaster miodu, błyskawicę czy płatki kwiatów) przypominające jego logo z założenia miała przedstawić koncern jako markę działającą z duchem ekologii, dbającą o naturę. Rzeczywistość okazała się jednak brutalna, a seria plakatów wywołała dyskusję na temat greenwashingu.

Dodatkowo, na nieszczęście Mercedesa, kampania zbiegła się w czasie z trwającym w Niemczech procesem sądowym związanym ze szkodliwym wpływem giganta samochodowego na środowisko naturalne. 

Platforma Wherefrom odpowiedziała Mercedesowi kontrkampanią, prezentując „bardziej realistyczną” wersję plakatów, które przedstawiają zdjęcia symbolizujące suszę, wyciek ropy, anomalie pogodowe czy pęknięcia w lodowcu. W ten sposób logo Mercedesa zostało powiązane ze skutkami zmian klimatycznych. Zmianie uległy również kluczowe dla kampanii hasła. Zdanie „Nowe generacje pojazdów elektrycznych już tu są” zostały zastąpione stwierdzeniem „Zmiany klimatyczne. Już tu są”.

Marka w odpowiedzi na zarzuty oświadczyła, że kampania miała być wprowadzona jedynie na rynek lokalny, a producent nie zatwierdził tłumaczenia plakatów na język angielski i wdrożenia hasła „Natura albo nic”.

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez wherefrom (@wherefrom_uk)

Ciałopozytywnościowa kampania od Kauflanda

Kaufland promuje markę własną – Belova – korzystając z hasła przewodniego „Every body needs love!”. Kierując się ideą ruchu body positive, Kaufland chce przekonać Polaków do pełnej akceptacji własnego wyglądu, szerząc myśl związaną z tym, że każde ciało zasługuje na miłość, troskę i uwagę. Według sieci hipermarketów dbanie o skórę i włosy to pierwszy krok do afirmacji siebie. Do współpracy przy projekcie zaproszono słynących z samoakceptacji i dystansu do siebie TikTokerów – Dwukolorową, Ewokrację i Stukniętego Mikka.

Tajemnicza współpraca na linii Lewandowscy – Lidl

Lidl nawiązał współpracę z Robertem i Anną Lewandowskimi. Piłkarz FC Barcelony wraz z małżonką już wkrótce będą twarzami nowej akcji niemieckiego dyskontu.

„Już 5 września rozpocznie się coś wyjątkowego. Lidl Polska wystartuje z ogólnopolską akcją, która pomoże najmłodszym rozwijać swoje umiejętności i zainteresowania. Do udziału w tym szczególnym przedsięwzięciu sieć zaprosiła najbardziej rozpoznawalnego polskiego sportowca, gwiazdę piłki nożnej – Roberta Lewandowskiego. Wspólnie z nim Lidl Polska obudzi młode talenty. Szczegóły akcji zostaną ogłoszone niebawem” — poinformował Lidl.

W wywiadzie dla Business Insider Polska prezes Lidla Włodzimierz Wlaźlak, przyznał, że sieć szykuje mocne uderzenie związane z powrotem do szkoły. „Nie powiem ani słowa więcej oprócz tego, że będzie miła niespodzianka. Wystartuje w okolicach 20 sierpnia, ale finalnej decyzji jeszcze nie ma. Będzie powiązana ze społeczną odpowiedzialnością Lidl Polska. Aktualnie oferujemy już promocje oferty szkolnej powiązane z programem i Kartą Dużej Rodziny” — wspomniał.

Niecierpliwie czekamy na 5 września i ogłoszenie szczegółów współpracy!


Spełnienie marzeń tych, którzy chcą być obecni na swoim pogrzebie!

Marina Helen Smith to obywatelka Wielkiej Brytanii, która w odeszła w wieku 87 lat. Na ceremonię pogrzebową wybrali się krewni i znajomi zmarłej, którzy mogli.. z nią porozmawiać! Umożliwiła to oparta na sztucznej inteligencji usługa autorstwa start-upu syna zmarłej kobiety – StoryFile.

Obraz zmarłej wyświetlił się na ekranie, a ona sama odpowiadała na pytania własnym słowami – nie były to wypowiedzi wygenerowane przez AI, tak jak działa to w przypadku chatbotów. Kobieta na załączonym poniżej materiale udziela odpowiedzi na pytania dotyczące jej życia.

Co oczywiste, do przeprowadzenia takiej „rozmowy” konieczne było nagranie odpowiedniej ilości materiałów video (im więcej, tym lepiej). Podczas jej trwania sztuczna inteligencja dobiera fragmenty w taki sposób, że wypowiadane przez rozmówcę zdania brzmią tak, jak byśmy faktycznie prowadzili konwersację z kimś za pośrednictwem Skype’a albo innego typu komunikatora. StoryFile planuje dopracować i rozpropagować usługi w celu wykorzystania jej w sprzedaży.

To by było na tyle! Dużo było w tym epizodzie Sprasowanego Banana sklepów – od Żabki, przez Kauflanda, aż do Lidla. Nie zabrakło też miejsca na odrobinę (pseudo) ekologii ze strony Mercedesa oraz próbkę możliwości sztucznej inteligencji. Przypominamy o dzisiejszym święcie! Widzimy się we wrześniu! 

Źródła:

  • https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/kubota-klapki-zabka
  • https://nowymarketing.pl/a/39110,mercedes-benz-wezwany-do-porzucenia-greenwashingu-po-wypuszczeniu-plakatow-nature-or-nothing
  • https://marketingprzykawie.pl/espresso/kaufland-zacheca-polakow-do-cialopozytywnosci-kampania-every-body-needs-love/
  • https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/robert-lewandowski-twarza-kampanii-lidla-znamy-pierwsze-szczegoly/gjn4cn2
  • https://www.komputerswiat.pl/aktualnosci/nauka-i-technika/kobieta-byla-obecna-na-wlasnym-pogrzebie-i-rozmawiala-z-zalobnikami-sztuczna/2xc2ll3

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL