Artykuły, Ciekawostki branżowe, Media społecznościowe, Social media, Z przymrużeniem oka

Sprasowany Banan #29

Cześć! Za nami kolejny tydzień, toteż mamy dla Was kolejną porcję branżowych rewelacji! Będzie o nowościach w Mapach Google, walce Dove ze stereotypami, niecodziennej kampanii Babyganics, debiucie Dariusza Szpakowskiego oraz o kroku milowym poczynionym przez TVN. Zapraszamy! 

Kolejne usprawnienia map Google

Amerykański gigant ciągle udoskonala swoje mapy poprzez dodawanie nowych funkcji i narzędzi, które z założenia mają poprawić doświadczenia użytkowników, ułatwić nawigację po nowych miejscach oraz pomóc w planowaniu podróży. O czym mowa tym razem? Między innymi o funkcji Neighborhood Vibe, która pozwoli sprawdzić, co warto poznać w danej okolicy i jaki jest klimat odwiedzanego miejsca (np. czy ma artystyczny klimat lub czy nadaje się dla rodzin z dziećmi).

Dodatkowo niedługo w kilku wybranych miastach (Los Angeles, Londyn, Nowy Jork, San Francisco i Tokio) zadebiutuje inne narzędzie wspierane sztuczną inteligencją. Immersive View, bo o nim mowa, ma automatycznie uczyć się trendów historycznych dla danego miejsca, aby określić, jak będzie wyglądał obszar jutro, w przyszłym tygodniu, a nawet w przyszłym miesiącu.

To nie wszystko, gdyż od kilku tygodni w Mapach Google dostępna jest nowa funkcja  wyznaczania trasy zoptymalizowanej pod kątem jak najniższego zużycia paliwa – szczególnie przydatna w obecnych czasach (nie tylko ze względu na ekologię)!

 

Dove walczy walki ze stereotypami i narzuconymi standardami piękna

To nie pierwsza akcja Dove, o której wspominamy na łamach Sprasowanego Banana. Tym razem chodzi o ogłoszenie wprowadzenia gry (stworzonej na zlecenie Dove przez Toya Game Studio) na Roblox, jednak to nie będzie zwykła gra, gdyż ma ona nieść ze sobą konkretny przekaz – potrzebę różnorodności, dlatego dostępne avatary będą miały różne typy ciała, odcienie skóry i zdolności fizyczne

W pełni darmowa gra o tytule Super U Story jest skierowana do dziewczynek w wieku od 9 do 16 lat. Genezą jej powstania są wyniki badania, które wykazało, że 60% kobiet było niezadowolonych ze stopnia zaangażowania w sferę gier, a 35% zauważyło, że negatywnie wpłynęło to na ich samoocenę. Wielu uczestników ankiety doświadczyło dyskryminacji i uprzedmiotowienia seksualnego w ramach gier komputerowych. Dzięki działaniom prowadzonym przez Dove gracze mają się dowiedzieć o znaczeniu walki ze stereotypami i narzuconymi standardami piękna.

„Gówni#$%” kampania Babyganics

Zacznijmy od początku – czym jest Babyganics? To amerykańska marka akcesoriów dla dzieci założona przez dwóch ojców, których dewizą było rodzicielstwo doskonale niedoskonałe. Wpadli oni na – świetny naszym zdaniem – pomysł stworzenia pierwszej galerii internetowej, która zawiera prawdziwe zdjęcia pokazujące reakcję na pieluchy, a raczej ich zawartość. Chcieli w taki sposób udowodnić, że prawdziwe rodzicielstwo to nie tylko słodkie bobaski i nie zawsze jest takie kolorowe, jak obserwujemy to na social mediach. Do zabawy włączyli się rodzice, opiekunowie oraz wszystkie osoby zmieniające pieluchy. Jak sami napisali “pieluchowy obowiązek nie zawsze idzie zgodnie z planem”, dlatego zapoczątkowali akcję pod hasztagiem #Pootraits.

Gotowanie ze Szpakowskim w rytmie meczu piłkarskiego

Dariusz Szpakowskiego nie trzeba chyba nikomu przedstawiać, gdyż każdy polski kibic kojarzy jego głos. Jest to w pełni zrozumiałe, gdyż od 1976 roku relacjonuje on wydarzenia sportowe na czele z piłką nożną.

Uznany komentator w najnowszym spocie marki Lubella opisuje przygotowanie potrawy w taki sposób, jakby to był emocjonujący mecz. To już kolejny etap kampanii zapoczątkowanej w lipcu, a cała akcja obejmuje współpracę z ponad 30 influencerami (wśród nich są Joanna Krupa, Ciocialiestyle, Coocharz, Rolnikwszpilkach), którzy pokazują swoje sposoby na dania z makaronem.

Jako ciekawostkę wspomnimy tylko, że jest to pierwszy udział Dariusza Szpakowskiego w komercyjnej kampanii reklamowej, gdyż dziennikarz do tej pory występował jedynie w akcjach organizowanych przez Telewizję Polską. Wiąże się to z tym, że Telewizja Polska dopiero od kilku lat pozwala swoim dziennikarzom spoza redakcji informacyjnych i publicystycznych występować w reklamach, wcześniej było to kategorycznie zabronione.

 TVN otwiera nowy rozdział w reklamie telewizyjnej

TVN Media dzięki użyciu technologii Addressable TV wprowadza do swojej oferty możliwość zakupu spersonalizowanych reklam telewizyjnych kierowanych do wybranych gospodarstw domowych. Technologia ta łączy siłę i skalę telewizji z precyzją dotarcia do odbiorców środowiska digital i polega na nałożeniu na tradycyjne bloki reklamowe emitowane w telewizji liniowej alternatywnych bloków, zawierających spersonalizowany zestaw reklam dostosowany do indywidualnych cech użytkownika. Dzięki temu rozwiązaniu reklamodawcy otrzymują możliwość m.in. realizacji kampanii lokalnych z wykorzystaniem ogólnopolskich stacji TV i dostosowanie swojego przekazu do konkretnego widza.

“Idea Addressable TV narodziła się jako odpowiedź na konkretne potrzeby marketerów – dążyliśmy do odzwierciedlenia w naszej ofercie ich oczekiwań w zakresie sposobu planowania i optymalizacji nowoczesnej komunikacji marketingowej. Temat telewizji adresowalnej jest obecnie szeroko dyskutowany na świecie, ale niewiele jest rynków, na których te rozwiązania są dostępne komercyjnie. Dzięki tej konkretnej inicjatywie dołączamy do nielicznego grona podmiotów, które oferują zakup spersonalizowanych reklam telewizyjnych, a opracowana przez nas technologia podmiany dowolnej reklamy w każdym bloku reklamowym jest nowością na skalę światową, dotychczas nieoferowaną przez żaden inny podmiot” – Piotr Tyborowicz, dyrektor Biura Reklamy TVN Media i członek zarządu TVN Warner Bros. Discovery.

Personalizacja reklam odbywa się na podstawie wiedzy o użytkowniku. Grupy odbiorców reklam Addressable TV mogą być zdefiniowane na poziomie gospodarstwa domowego i określone na podstawie kryteriów takich jak dane geolokalizacyjne, szacunkowy poziom zamożności gospodarstw domowych, lokalizacja placówek handlowo-usługowych oraz kategoria działalności gospodarczej.

W tym tygodniu nie mieliśmy na co narzekać, prawda? W końcu branża nie śpi! Pomyślcie tylko, ile ciekawostek musieliśmy pominąć dla zachowania konwencji naszego cyklu… Spędźcie dobrze weekend, odpocznijcie i widzimy się za tydzień w 30.(!) Sprasowanym Bananie!

Źródła:

  • https://nowymarketing.pl/a/39663,mapy-google-z-nowymi-funkcjami-vibe-check-podpowiada-jaka-atmosfera-panuje-w-danej-okolicy
  • https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/dove-gra-wideo-jak-zwalczac-stereotypy-dotyczace-piekna
  • https://www.adsoftheworld.com/campaigns/pootraits?utm_source=facebook&utm_medium=social&fbclid=IwAR2cw9TH1TDo4ZzCaPmirms1wHAABffRGX9Adr9Ebm23iBb_1sIOycSNaHQ
  • https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/dariusz-szpakowski-reklama-makaron-lubella
  • https://nowymarketing.pl/a/39685,tvn-wprowadza-personalizowane-reklamy-telewizyjne

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL
Webinar lojalnościowy
x