Artykuły, Ciekawostki branżowe, Media społecznościowe, Social media, Z przymrużeniem oka

Sprasowany Banan #30

Cześć! Znów się widzimy, zresztą jak co piątek. O czym będzie tym razem? O początku nowej ery dla marki Rimmel, o kolejnej kontrowersyjnej współpracy Balenciagi, której owocem są bardzo niecodzienne torebki, o nowym spocie Tarczyńskiego oraz o zwróceniu uwagi na zdrowie psychiczne na TikToku mającym związek z niedawnymi obchodami Światowego Dnia Zdrowia Psychicznego. Zapraszamy!

Rimmel wspiera różnorodność i inkluzywność

Brytyjskie przedsiębiorstwo kosmetyczne Rimmel zdecydowało się na zaangażowanie do swoich działań pierwszego mężczyzny w roli ambasadora. Jest nim Tom Daley będący brytyjskim sportowcem specjalizującym się w skokach do wody z 10-metrowej wieży.

„Współpraca Rimmel z Tomem Daleyem to początek nowej ery dla naszej marki. Jesteśmy dumni z naszej misji, aby wspierać różnorodność i inkluzywność […]. Przez naszą współpracę chcemy […] zachęcać do większej akceptacji piękna w jego różnych obliczach” – chwalą się przedstawiciele Rimmel.

Daley będzie promował m.in. podkład do twarzy. „Używam go w dni, kiedy nie spałem tyle, ile powinienem i chcę poczuć się pewniejszy siebie, aby przejść przez dzień i przywrócić twarz do życia” — pisze na swoim Instagramie.

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez Rimmel London PL (@rimmellondonpl)

Torebka a’la paczka chipsów Lay’s za prawie 2000 dolarów

Po torbach wyglądających jak worki na śmieci przyszedł czas na torebki imitujące paczki chipsów. Niecodzienne torby będące elementem kolekcji na sezon wiosna/lato 2023 zostały zaprezentowane podczas Paris Fashion Week. Zostały one wykonane z delikatnej cielęcej skóry i dostępne są w trzech kolorach nawiązujących do smaków chipsów Lay’s (tradycyjnych, z solą i octem oraz limonkowych).

Demna Gvasalia, dyrektor kreatywny Balenciagi poinformował, że nie będzie już wyjaśniał motywacji swojej pracy – „Nienawidzę pudełek i nienawidzę etykietek i nienawidzę bycia szufladkowanym. Społeczeństwo, internet i ogólnie świat ma to robić, ponieważ w ten sposób będziemy się cieszyć. Moda nie powinna potrzebować opowiadania, aby komuś ją sprzedać. Albo ci się podoba, albo nie.”

Nie dziwi nas brak tłumaczeń ze strony Gvasalii – my też nie mielibyśmy pojęcia w jaki sposób argumentować ten projekt oraz jego cenę (1790 dolarów)!

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez LilJupiter (@liljupiterr)

Tarczyński umie w dobre kampanie

Wraz z początkiem kończącego się już tygodnia, a dokładniej w ubiegły poniedziałek (10.10) wystartowała kampania Tarczyńskiego z humorystycznym spotem w roli głównej, którego tezą jest próba udowodnienia, że „wszyscy są parówkożercy”. Humorystyczna otoczka ma na celu skrócenie dystansu między marką a konsumentami. Głównym bohaterem spotu, którego akcja rozgrywa się w ekskluzywnym pociągu, jest Inspektor próbujący rozwiązać zagadkę zaginionych parówek. Marka podkreśla międzynarodowy charakter marki i jej działań a do tego celu wykorzystała kreacje przesłuchiwanych pasażerów, którzy reprezentują różne narodowości.

„Parówki są jednym z najpopularniejszych produktów śniadaniowych w Polsce. Obecnie nawet 75 proc. Polaków deklaruje spożycie tej kategorii produktów kilka razy w miesiącu lub częściej. Coraz więcej z nich zwraca też uwagę na ich jakość. (…) Jest to kolejny krok, który wykonujemy jako lider parówek premium w celu poprawy wizerunku całej kategorii. Wierzymy, że budując komunikację w tak jakościowy sposób, zdołamy przekonać o tym jeszcze szerszą grupę konsumentów” Tomasz Tarczyński, członek zarządu oraz dyrektor marketingu i eksportu spółki Tarczyński.

 Chaos w McD spowodowany zestawem Happy Meal dla dorosłych

McDonald’s w USA rozpoczął współpracę z marką odzieżową Cactus Plant Flea Market, a ich wspólnym dzieckiem jest zestaw Happy Meal dla dorosłych zawierający klasyczne maskotki McDonald’s przedstawione w krzywym zwierciadle.

Zestaw ten stał się prawdziwą zmorą pracowników McDonald’s, którzy dodają na social media nagrania z restauracji i apele, by ludzie przestali go zamawiać. Na forum Reddit powstał nawet specjalny wątek „Nowe zestawy Happy Meal dla dorosłych mnie dobijają” (ang. New Adult Happy-meals are killing me). Jest to związane z mnogością zamówień i ich rozmiarami. Jeden z członków Reddita opublikował zdjęcie zamówienia z drive thru, na które składało się: 8 Big Maców, 20 nuggetsów, 10 porcji frytek i 10 napojów. Wszystko to miało być zapakowane w pudełka Happy Meal. Pracownicy szacują, że w związku z nowością w ofercie, zamówień jest 2-3 razy więcej niż zazwyczaj. Ciekawe, jak kierownictwo restauracji rozwiąże ten niecodzienny „problem”.

„MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym” na TikToku

Fundacja Martyny Wojciechowskiej UNAWEZA powołała do życia projekt „MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym”, którego partnerem strategicznym i główną platformą komunikacji projektu został TikTok.

Kilka dni temu – 10 października – obchodziliśmy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego i z tego powodu TikTok opublikował wyniki globalnego badania poświęconego stygmatyzacji zaburzeń psychicznych i gotowości do swobodnego mówienia o naszym samopoczuciu. Wynika z nich, że 42% z nas obawia się, że zostaniemy negatywnie ocenieni, jeśli będziemy rozmawiać z przyjaciółmi i rodziną o swoim samopoczuciu, a 31% przyznaje, że czułoby się bardziej komfortowo, gdyby od najmłodszych lat zachęcano nas do mówienia o tym, jak się czujemy. Co ciekawe, mówiąc o swoim samopoczuciu, najmniej komfortowo czują się najmłodsi uczestnicy badania (18-24 lat).

Zarząd TikToka jest świadomy stale rosnącego wpływu ich platformy na społeczeństwo, dlatego chcą to wykorzystać do wspierania pożytecznych inicjatyw, takich jak projekt MŁODE GŁOWY i związaną z nim kampanię edukacyjną, która ma pokazać, dlaczego warto rozmawiać o swoim samopoczuciu i zachęcić Polaków do zadbania o swoje zdrowie psychiczne. Do projektu zostali zaproszeni znani twórcy: tiktok.com/@pani_psycholog, tiktok.com/@narodzinywegetarianki, tiktok.com/@nataliasisik, tiktok.com/@blogerwojciech..

Projekt MŁODE GŁOWY obejmuje także największe w Polsce, bezpłatne i anonimowe badanie stanu zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży, które startuje w szkołach już 25 października i potrwa do 26 lutego 2023. Do akcji dołączyło już ponad 1500 placówek. Podsumujemy to w jedyny możliwy sposób – oby więcej takich inicjatyw!

To by było na tyle w tym tygodniu. Przez zupełny przypadek (lub nie) było całkiem dużo rewelacji zahaczających (bardziej lub mniej) o jedzenie, ale nam to wcale nie przeszkadza – w końcu dobre jedzonko nie jest złe. Życzymy Wam równie smacznego weekendu i widzimy się za tydzień!

Źródła:

  • https://noizz.pl/spoleczenstwo/tom-daley-pierwszym-meskim-ambasadorem-rimmel/8yb6v80
  • https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/balenciaga-torebka-jak-opakowanie-chipsy-lay-s
  • https://marketingprzykawie.pl/espresso/wszyscy-sa-parowkozercy-odkrywa-inspektor-w-spocie-parowek-tarczynski-naturalnie/
  • https://next.gazeta.pl/next/7,151003,28996085,usa-mcdonald-s-sprzedaje-happy-meal-dla-doroslych-pracownicy.html
  • https://newsroom.tiktok.com/pl-pl/mlode-glowy-otwarcie-o-zdrowiu-psychicznym

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL
Webinar lojalnościowy
x