Artykuły, Ciekawostki branżowe, Media społecznościowe, Social media, Z przymrużeniem oka

Sprasowany Banan #31

Cześć! Ładne mamy lato tej jesieni, prawda? Pogoda najwidoczniej postanowiła nam oddać to, co zabrała we wrześniu. Nasze njusy równie cieplutkie jak aura za oknem. Czego możecie się spodziewać? Najnowszy Sprasowany Banan stoi pod znakiem kampanii – Decathlon, „Jestem artystą!” oraz „Dzień na U”. Będzie też o Ye (Kanye West) oraz o ciekawie zapowiadającej się przyszłości (a może to już teraźniejszość?) form płatności. Udanej lektury!

Decathlon promuje odwrotne zakupy”

Kilka belgijskich oddziałów Decathlona (w Namur, Gandawie i Evere) oraz tamtejszy sklep internetowy zmieniły nazwę na „Nolhtaced”, czyli Decathlon pisany wspak.

Sklep postawił sobie za cel wypromowanie wśród klientów zasad „reverse shopping”, czyli „odwróconych zakupów”. Akcja ma na celu zachęcić klientów do przynoszenia do sklepu używanego, niezniszczonego sprzętu, który po odświeżeniu trafi ponownie na półkę sklepową (od początku roku Decathlon odkupił od klientów ponad 26 tysięcy przedmiotów). Sieć chce tym samym promować ponowne wykorzystanie maksymalnej liczby przedmiotów, by unikać nadprodukcji niszczącej środowisko.

„Na pierwszy rzut oka ta zmiana nazwy może wyglądać na zwykłą akcję marketingową, ale naszym celem jest przede wszystkim, by usługę odsprzedaży poznało jak najwięcej osób” – Arnaud de Coster, szef działu produktów używanych w Nolhtaced Belgia.

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez Decathlon Belgium (@decathlonbe)

Czy płatność skanem tęczówki oka to przyszłość?

Od 15 października Komputronik jako pierwsza sieć na świecie(!) umożliwia swoim klientom (pilotażowo we wrocławskim Centrum Handlowym Korona) płatność biometryczną – skanem tęczówki oka.

Jest to możliwe dzięki innowacyjnej technologii opracowanej przez wrocławską firmę PayEye. Wystarczy pobrać dedykowaną, darmową aplikację, założyć konto, podpiąć swoją kartę płatniczą i skonfigurować swój profil biometryczny. Dzięki temu, idąc na zakupy, nie potrzebujemy już gotówki, karty płatniczej, smartwatcha czy smartfona – toż to idealna opcja dla zapominalskich!

„Jako entuzjaści nowinek technologicznych nie mogliśmy przejść obojętnie obok tak innowacyjnego rozwiązania. Jestem przekonany, że ta forma płatności bardzo szybko spotka się z zainteresowaniem naszych klientów. Wszak Polska jest w światowej czołówce pod względem bezgotówkowych płatności. Cieszę się, że jesteśmy pierwszą dużą siecią, która zdecydowała się na wdrożenie tej usługi.” – Marcin Mordak, dyrektor sieci sprzedaży Komputronik.

Kanye West na zakupach

Zacznijmy od tego, czym jest Parler, o którym będzie mowa. Jest to jeden z kilku serwisów społecznościowych, które pojawiły się w erze Donalda Trumpa. Serwis reklamuje się jako bezstronna i zapewniająca wolność słowa alternatywa dla popularnych sieci społecznościowych, a jego ideą jest całkowita wolność słowa.

Raper Kanye West na skutek tego, że inne platformy (Twitter i Instagram) zablokowały go za antysemickie posty, postanowił kupić Parler — poinformowała firma w poniedziałkowym oświadczeniu. Transakcja powinna zostać sfinalizowana przed końcem roku.

Komentując porozumienie w poniedziałek, dyrektor generalny Parlement Technologies George Farmer powiedział, że „zmieni ono świat i zmieni sposób, w jaki świat myśli o wolności słowa”. Aż strach się bać!

Niepełnosprawni artyści również zasługują na uwagę!

W ubiegły poniedziałek – 15 października – wystartowała kampania na rzecz inkluzywności w sztuce – „Jestem artystą!”. Jej celem jest pokazanie człowieka – artysty i artystki – z niepełnosprawnością. Jednak to nie niepełnosprawność ma być na pierwszym planie, tylko ich twórcze dokonania.

„Świat artystyczny nieustannie poszukuje nowych form wyrazu, nowatorskiego podejścia. A jednak usilnie wzbrania się przed artystami i artystkami z niepełnosprawnością. Kampania ma na celu uwidocznienie artystów i artystek, którzy dzięki swoim nienormatywnym ciałom mogą wzbogacić środki wyrazu artystycznego. Dziś nasze działania określane są mianem terapii. To błędne założenie blokuje nam możliwości pokazania własnego profesjonalizmu. Także zaistnienia w świecie, w którym odrzucane są ciała nieidealne. Działania, które podejmujemy, mają na celu kreowanie nowej normy, dołączając artystów i artystki z niepełnosprawnościami do świata sztuki jako równoprawnych twórców i twórczynie” – Tatiana Cholewa, jedna z bohaterek kampanii.

Bohaterowie kampanii to szóstka artystów z różnymi rodzajami niepełnosprawności.

  • Dominika Kozłowska – aktorka,
  • Filip Pawlak – ambasador międzynarodowego projektu „Europe Beyond Access”,
  • Katarzyna Żeglicka – genderqueerowa artystka,
  • Patryk Krause – artysta teatralny,
  • Maja Kowalczyk – aktorka, tancerka i artystka,
  • Tatiana Cholewa – tancerka.

„Weź Dzień na U”

Ciekawa kampania Fundacji Rak’n’Roll zachęcająca do przeprowadzenia badań profilaktycznych.

Coroczne, profilaktyczne badania to przejaw dbania o siebie, który powinien stać się nawykiem każdej i każdego z nas. Naszym celem jest to, by dla Polek i Polaków było to tak samo naturalne i tak samo weszło im w krew, jak chociażby wykonywane rutyny pielęgnacyjnej: pójście do fryzjera, „na paznokcie”, masaż czy do siłowni. Dążymy do tego zachęcając do wybrania jednego dnia w roku, w którym potwierdzenie zdrowia jest na pierwszym miejscu, a brak czasu nie stanowi wymówki – to właśnie „Dzień na U”. Bo ten raz w roku ktoś może Was zastąpić – apeluje Jacek Maciejewski z Fundacji Rak’n’Roll.

Kampanię, w której udział wzięli m.in.: Aleksandra Hamkało (w roli Warszawskiej Syrenki), Marta Wierzbicka, Zofia Zborowska, Lara Gessler czy Mery Spolsky, po raz kolejny wsparła marka Avon oraz Prezydent m.st. Warszawy. Do grona partnerów dołączyło także Nationale-Nederlanden.

Musimy przyznać, że mieliśmy z czego wybierać! Już zacieramy rączki na samą myśl o kolejnym tygodniu i rzeczach, które się wydarzą. Pomysł na weekend idealny? W pierwszej kolejności na badania profilaktyczne, potem do belgijskiego Decath… znaczy Nolhtacedu, ale koniecznie przez wrocławskie Centrum Handlowe Korona. A to wszystko skrupulatnie udokumentowane na Parleru! Widzimy się za tydzień!

Źródła:

  • https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/decathlon-odwrotne-zakupy-nolhtaced
  • https://nowymarketing.pl/a/39842,komputronik-wprowadza-platnosci-spojrzeniem
  • https://businessinsider.com.pl/biznes/parler-kanye-west-kupi-prawicowy-serwis-spolecznosciowy/2n12r2j
  • https://marketingprzykawie.pl/espresso/jestem-artysta-kampania-ktorej-bohaterami-sa-artysci-i-artystki-z-niepelnosprawnoscia/
  • https://nowymarketing.pl/a/39880,warszawska-syrenka-zastepuje-fryzjerke-i-pogodynke-spot-z-aleksandra-hamkalo-promuje-akcje-wez-dzien-na-u

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL
Webinar lojalnościowy
x