Artykuły, Ciekawostki branżowe, Media społecznościowe, Social media, Z przymrużeniem oka

Sprasowany Banan #32

Cześć! Na “Dzień dobry” wszystkim zapominalskim przypominamy, że w najbliższą niedzielę pośpimy dłużej za sprawą zmiany czasu na “zimowy”! A co słychać w branży? Musimy przyznać, że dzieje się całkiem sporo – Uber Eats z rekordem świata, nietypowy kanał promocji Canal+, ciekawa współpraca Minecrafta, proekologiczna postawa Zary i na koniec najlepsze – prezes na TikToku (nie chodzi bynajmniej o Łukasza Wołka). Świat się kończy, ale zanim to – zapraszamy do lektury i życzymy udanego końca świata!

Uber Eats w Księdze Rekordów Guinessa

Zaczynamy z wysokiego C – dosłownie, bo wspomniany w nagłówku Uber Eats (do spółki z brytyjską fundacją The Standing Tall Foundation) pobił rekord świata w dostawie burgerów na najwyższą wysokość na lądzie. Kanapkę dostarczono na szczyt Kilimandżaro, czyli na 5895 m n.p.m., a przetransportowaniem przesyłki zajął się weteran wojny w Afganistanie – Andy Reid będący założycielem The Standing Tall Foundation, która zajmuje się problematyką zdrowia psychicznego.

Dodatkowej symboliki dodaje fakt, że Andy w wyniku wojny stracił rękę i obie nogi, a zdobywając najwyższy afrykański szczyt, postanowił w wyjątkowy sposób uczcić 13. rocznice tragicznych dla siebie wydarzeń. Cala podróż – od podnóża góry aż na szczyt – zajęła Andy’iemu i towarzyszącym mu wspinaczom łącznie 6 dni. Pokonany przez nich dystans wyniósł 7 278 kilometrów. Wyzwaniu towarzyszyła zbiórka funduszy dla The Standing Tall Foundation.

Kiedy usłyszeliśmy, że Andy Reid i zespół The Standing Tall Foundation chcą dosłownie wynieść dostawy na nowy poziom i pobić rekord świata, od razu się zaangażowaliśmy. To było nie tylko niesamowicie ciekawe przedsięwzięcie, ale także ważne, ponieważ pomogliśmy zwiększyć świadomość i zebrać fundusze dla organizacji charytatywnej, której celem jest promowanie zdrowia fizycznego i psychicznego w Wielkiej Brytanii – powiedział Matthew Price, dyrektor generalny Uber Eats w Wielkiej Brytanii i Irlandii.

Swoją drogą – heroizm heroizmem, ale czy Andy zasługuje na 5 gwiazdek skoro dostarczony burger był zimny?

Canal+ promuje „The Office PL 2”

Już 4 listopada premierę ma „The Office PL 2” – drugi sezon ciepło przyjętej polskiej adaptacji amerykańskiego formatu o tym samym tytule. Serial opowiada historię pracowników siedleckiej korporacji odpowiedzialnej za produkcję wody mineralnej – Kropliczanki.

W ramach trwającej promocji pracownicy Canal+ Polska dodali na swoich profilach na LinkedIn dodatkowe stanowiska w fikcyjnej Kropliczance. Oczywiście wszystko to w absurdalnym i humorystycznym stylu samego serialu.

– LinkedIn jest niezagospodarowaną przestrzenią komunikacji marketingowej, która w przypadku „The Office PL” idealnie trafia w grupę docelową serialu – powiedział Piotr Kaniowski, rzecznik prasowy Canal+ Polska, który w Kropliczance „pracuje” jako lider ds. zamiatania spraw pod dywan.

Nie wiemy jak Wy, ale spora część naszego zespołu nie może się doczekać 4 listopada (planowane są nawet urlopy na żądanie)!

Burberry z kolejną gamingową współpracą

Burberry to ekskluzywny brytyjski dom mody założony przez Thomasa Burberry’ego z historią sięgającą 1856 roku. Marka zajmuje się produkcją oraz sprzedażą odzieży, perfum i akcesoriów mody męskiej oraz damskiej.

Brytyjska marka ogłosiła świeżo rozpoczętą współpracę z Minecraftem, w wyniku której gra otrzyma DLC „Burberry: Freedom to Go Beyond” w skład którego będą wchodzić 4 wyjątkowe lokacje oraz 15 skórek do wykorzystania dla naszej postaci. Współpraca zaowocuje również serią ubrań inspirowaną motywami graficznymi znanymi z Minecrafta.

Burberry ma na swoim koncie już jedną taką współpracę, gdyż przed rokiem Riccardo Tisci, dyrektor kreatywny brytyjskiego domu mody, zaprojektował wygląd jednej z bohaterek gry „Honor of Kings” TiMi Studios.

Ekologiczna Zara

Zara, mimo swojego hiszpańskiego pochodzenia, testowo zaoferuje całkowitą nowość w swojej ofercie w… Wielkiej Brytanii, a nie – jak można by się tego spodziewać – w swojej ojczyźnie. Nowość polegająca na wprowadzeniu do oferty usługi naprawy, odsprzedaży i darowizn ubrań będzie obowiązywała w sklepach stacjonarnych oraz online od początku listopada. Jest to odpowiedź marki na rosnącą presję na rynek tekstylny, który jest odpowiedzialny za 10% globalnej emisji dwutlenku węgla oraz chęć większego zrównoważenia produkcji.

Bardzo ciekawa akcja – liczymy, że zostanie na tyle pozytywnie przyjęta przez klientów, że wyjdzie poza granice Wielkiej Brytanii, a może nawet zawita do Polski…

 Jarosław Kaczyński serdecznie pozdrawia wszystkich użytkowników TikToka

Prezes Prawa i Sprawiedliwości podczas niedawnych spotkań z wyborcami zapowiadał większą aktywność swojej partii w internecie oraz apelował do jej działaczy o przejawienie inicjatywy na tym polu. Jednym z posłów, który wziął sobie do serca apel Kaczyńskiego i tym samym założył konto na TikToku, jest wiceminister spraw zagranicznych Piotr Wawrzyk. W jednym nagraniu wziął udział nawet sam prowodyr tiktokowego zamieszania w szeregach partii – prezes(!) we własnej osobie, a samo wideo stało się viralem i zebrało już ponad milion wyświetleń

– Dzień dobry. Serdecznie pozdrawiam. Serdecznie pozdrawiam wszystkich użytkowników – i tych, którzy nas lubią, i tych, którzy nas nie lubią. Dobrze, że jesteście aktywni, że chcecie mieć informacje, że się wymieniacie informacjami. Gratuluję i jeszcze raz pozdrawiam – powiedział Jarosław Kaczyński.

Dla takich TikToków nic nie robiliśmy! Podchodzimy do tego z ogromną dozą humoru, jednak ciekawi nas to, czy działania partii rządzącej wpłyną jakkolwiek na młodych wyborców.

@piotr_wawrzyk♬ dźwięk oryginalny – Piotr_Wawrzyk

Musimy przyznać, że kończący się tydzień zaskoczył nas kilkoma njusami (na pewno nie zaskoczyło nas odpadnięcie FB Barcelony z Ligi Mistrzów), z których część ze względu na format naszego cyklu musieliśmy pominąć. Nudno nie było, chociaż czujemy pewien niedosyt, który branża MOŻE zrekompensuje nam już za tydzień. Do zobaczenia w listopadzie i udanego weekendu!

Źródła:

  • https://nowymarketing.pl/a/39951,uber-eats-wyslal-burgera-na-kilimandzaro-i-pobil-rekord-swiata
  • https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/pracownicy-canal-w-kropliczance-office-pl-promocja-linkedin
  • https://marketingprzykawie.pl/espresso/burberry-rozpoczyna-wspolprace-z-gra-minecraft/
  • https://www.proto.pl/aktualnosci/zara-bedzie-naprawiac-i-sprzedawac-ponownie-ubrania
  • https://www.rp.pl/polityka/art37277671-jaroslaw-kaczynski-na-tiktoku-pozdrawiam-tych-ktorzy-nas-nie-lubia

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL
Webinar lojalnościowy
x