Cześć! Jak co tydzień, również dziś, pragniemy zaserwować Wam kolejną porcję branżowych ciekawostek i rewelacji. Co tym razem dla Was przygotowaliśmy? Wspomnimy o kilku nowościach (#WhatsApp, #MuzeumNarodowe, #KOLEO), ale nie zabraknie również stałego elementu naszego cyklu – kampanii wartych uwagi (#TagHeuer, #MoleKsiążkowe). Udanej lektury!
Tag Heuer świętuje w gwiazdorskiej obsadzie
Kultowy model Carrera szwajcarskiej marki Tag Heuer produkującej luksusowe zegarki obchodzi 60. rocznicą premiery! Do realizacji najnowszej kampanii stworzonej z tej okazji zaproszono Ryana Goslinga, który w ponad 5-minutowym filmie promocyjnym przesiąkniętym akrobacjami, szybkimi samochodami, adrenaliną i dawną dobrego humoru próbuje… ukraść zegarek. Musicie zobaczyć ten klip rodem z Hollywood!
– Tag Heuer Carrera to jedna z najbardziej kultowych kolekcji, nie tylko dla Tag Heuer, ale w całym świecie zegarmistrzowskim. Został zaprojektowany przez samego Jacka Heuera w 1963 roku i zainspirowany Carrera Panamericana, bardzo niebezpiecznym wyścigiem drogowym w Meksyku. Nosili je niektórzy z największych kierowców w historii. Chcieliśmy więc uczcić jego 60-lecie czymś naprawdę wyjątkowym – powiedział George Ciz, dyrektor ds. marketingu w Tag Heuer.
„Zachowaj na czacie”
Mark Zuckerberg za pośrednictwem swojego profilu na Facebooku, który śledzi blisko 120 milionów osób, postanowił poinformować o nadejściu nowej funkcji na WhatsAppie. Mowa o możliwości zapisywania znikających wiadomości, która w polskiej wersji językowej będzie nosić nazwę „Zachowaj na czacie”.
Nowość ma polegać na tym, że jeśli ktoś wysłał nam wiadomość, będziemy mogli ją zapisać, zanim ta zniknie w tłumie innych „okienek”. Na zaimplementowanie nowej funkcji będziemy jednak zmuszeni poczekać jeszcze kilka tygodni, ale gdy ta już się pojawi, poczujemy się w obowiązku, aby ją przetestować!
Nowe szaty Muzeum Narodowego w Krakowie
W poniedziałek 24 kwietnia Muzeum Narodowe w Krakowie zaprezentowało nam nową, kompleksową identyfikację wizualną, nad którą prace trwały ponad osiem miesięcy, nawiązującą do splotu, będącego metaforą przeplatania się w muzeum różnorodnych dziedzin sztuki, epok historycznych i obszarów pracy muzealnej. Punktem wyjścia do pracy nad identyfikacją była potrzeba zaprezentowania wszystkich oddziałów muzeum na równi. Dzięki stworzonemu, spójnemu systemowi każdy z oddziałów ma możliwość się wyróżnić i opowiedzieć o swoich zbiorach.
– Nowa identyfikacja to bardzo ważna zmiana, nie tylko wizualna, ale także sposobu myślenia i mówienia o Muzeum Narodowym w Krakowie. Chcemy podkreślać, że muzeum to dwanaście oddziałów i wszystkie są równie ważne. To w nich prezentowana jest znakomita większość bogatej kolekcji muzeum, a także wiele wystaw czasowych i pokazów. Dzięki nowej identyfikacji ta wielość i różnorodność zyskują wizualną interpretację. – mówi prof. Andrzej Szczerski, dyrektor MNK.
Zdecydowano się także na zmiany nazw oddziałów. Długie, trudne do zapamiętania nazwy zastąpiono krótkimi wyrażeniami, jak MNK Mehoffer czy MNK Sukiennice. – Zależy nam na tym, żeby uprościć komunikację, przede wszystkim z odbiorcami naszych wystaw i wydarzeń, ale także wewnętrznie. Chcemy kompleksowego, funkcjonalnego rozwiązania, dostosowanego do mediów cyfrowych i tradycyjnych, dobrze przemyślanego i wynikającego z naszego instytucjonalnego DNA – wyjaśnia Tomasz Ostrowski, zastępca dyrektora ds. strategii i komunikacji.
Innowacyjne KOLEO dba o wygodę pasażerów kolei
KOLEO będące systemem, dzięki któremu pasażerowie mogą sprawdzić aktualny rozkład jazdy pociągów oraz kupić bilet kolejowy, wprowadza do swojej oferty nowość w postaci Bambetle+. To usługa oferująca unikalną możliwość nadania bagażu wprost spod Twoich drzwi i dostarczenie go do docelowego miejsca podróży przy zakupie biletu na pociąg PKP Intercity.
„Bambetle+ jest bez wątpienia bardzo innowacyjnym rozwiązaniem – jedynym takim w naszym kraju. Dzięki niej nasi użytkownicy nie muszą już martwić się o ciężkie bagaże, a podróże staną się jeszcze wygodniejsze. Wierzymy, że usługa Bambetle+ przyczyni się do zwiększenia popularności podróżowania koleją w Polsce i zachęci do tego kolejną grupę użytkowników w tym m.in. seniorów i rodziny z dziećmi. Wprowadzenie usługi Bambetle+ to kolejny dowód na to, że użytkownicy KOLEO mogą zawsze na nas liczyć w kwestii ułatwiania podróży pociągiem” – Kuba Czajkowski, prezes zarządu Astarium, właściciela platformy KOLEO.
Wszystko fajnie, ale nasuwają nam się dwa podstawowe pytania: jaki jest koszt takiej przyjemności i jakie wymagania trzeba spełnić?
- Warunkiem skorzystania z usługi Bambetle+ jest zakup przez aplikację KOLEO biletu na trasie o długości co najmniej 100 km, którego co najmniej jeden odcinek jest obsługiwany przez przewoźnika PKP Intercity.
- Usługa, co oczywiste, jest płatna, a koszt zależy od wielkości i wagi bagażu. Ceny zaczynają się już od 29 zł za sztukę bagażu.
Gwiazdy w kampanii na rzecz czytelnictwa
23 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich. Tego dnia wystartowała nowa odsłona kampanii Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0, pod hasłem „Czytanie ma tylko dobre strony”. Jej bohaterami są mole książkowe, których perypetie odkrywamy w animowanym 4-odcinkowym miniserialu. Animacja „Mole książkowe” zwraca uwagę na rolę, jaką czytanie pełni w życiu człowieka. Głosów bohaterom użyczyli, m.in.: Małgorzata Kożuchowska, Natalia Kukulska, Reni Jusis, Cezary Żak oraz Piotr Cyrwus.
Miniserial to nie wszystko, gdyż na potrzeby promocji powstały: trailer, plakat i krótkie materiały wideo.
Na zakończenie jeszcze raz życzymy Wam udanego weekendu majowego i z uporem maniaka zachęcamy do odwiedzenia naszego TikToka! Do zobaczenia za tydzień!
Źródła:
- https://nowymarketing.pl/a/41749,ryan-gosling-probuje-ukrasc-zegarek-carerra-w-najnowszej-kampanii-tag-heuer
- https://www.komputerswiat.pl/aktualnosci/aplikacje/korzystasz-z-whatsapp-mark-zuckerberg-zapowiedzial-dlugo-wyczekiwana-funkcje/kj5wr55
- https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/muzeum-narodowe-w-krakowie-nowe-logo-identyfikacja-wizualna
- https://www.nakolei.pl/koleo-przetransportuje-nasze-bagaze-od-drzwi-do-drzwi-nowa-oferta-dla-pociagow-pkp-intercity/
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/malgorzata-kozuchowska-maciej-musialowski-natalia-kukulska-w-kampanii-na-rzecz-czytelnictwa/