Reklama

Sukces kampanii zależy od strategii i kreacji

Eksperci z comScore niedawno zbadali wpływ jakości kreacji na rezultaty sprzedażowe i skuteczność kampanii reklamowych. Jak można było przewidzieć, wyniki potwierdzają, że podstawą sukcesu we współczesnej reklamie jest koncepcja kreatywna na najwyższym poziomie. Wróćmy zatem na nasze podwórko.

labber.pl

źródło: flickr.com 

Wnioski, jakimi raczą nas eksperci comScore potwierdzają „to, o czym wszyscy wiemy”.Warto jednak wiedzieć, że 52% decyzji zakupowych podejmowanych przez konsumentów pod wpływem reklamy telewizyjnej i internetowej, wynikało z zainteresowania, jakie w nich wzbudził koncept kreatywny reklamy. Wniosek – lubimy reklamy, które się nam podobają. Jest jednak coś jeszcze – ufamy takim reklamom.

Analitycy comScore podają dodatkowo ciekawe zestawienie dotyczące skuteczności kampanii:

  • ponad przeciętne wyniki kampanii w 70% wynikają z ponad przeciętnego poziomu strategii i kreacji w konkretnym projekcie,
  • w 65% słabość strategii i kreacji, powoduje, że kampania nie odnosi sukcesu.

Czarno na białym widać, że kompetencje strategiczne i kreatywne powinny stanowić główne cechy definiujące jakość usług agencji reklamowych i interaktywnych. Tak jednak do końca nie jest. Polskie agencje interaktywne często określają swoją obecność na rynku poprzez podkreślanie kompetencji technologicznych i programistycznych.To w pewnym sensie problem branży, która z jednej strony oferuje usługi strategiczne i kreatywne na naprawdę wysokim poziomie, z drugiej zaś próbuje sprzedawać naprawdę dużym klientom projekty, gdzie zespół realizujący składa się z dwóch osób: grafika i programisty.

Jest naprawdę duża różnica pomiędzy tym, jak projekty są realizowane w agencjach interaktywnych z prawdziwego zdarzenia, a w firmach oferujących różnego rodzaju usługi z zakresu IT. Ta różnica tkwi w rezultatach, jakie uzyskują poszczególne projekty. To tak naprawdę stanowi główną broń agencji interaktywnych w starciu z firmami „mającymi własnego CMS’a”. Zdrowa segmentacja rynku powinna spowodować, że do takich starć nie będzie dochodzić. Wydaje się jednak, że potrzebne jest na to jeszcze kilka lat.

Podsumujmy – badania comScore potwierdzają wyraźnie, że podstawę każdej kampanii reklamowej, w tym oczywiście interaktywnej, powinny stanowić:

  • research i dedykowane badania
  • analiza oraz opracowanie założeń taktycznych i strategicznych,
  • przygotowanie koncepcji kreatywnej na podstawie strategii,
  • realizacja tego wszystkiego na jak najwyższym poziomie, z dbałością o spójność i detale.

Kto jest za?

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki
Mówię, co to ma być. Siadamy i robimy. To daje efekty. Wszyscy są happy. Drugiej takiej nie znajdziesz. Kreacja w Eura7.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL