Instagram, Media społecznościowe, Najnowsze, Social media, Z przymrużeniem oka

Świat social mediów zmienia się na naszych oczach?

Wiele można powiedzieć tym, jak barwną postacią jest Mario Balotelli. Nieokrzesany skandalista wzbudza sensację nie tylko wśród osób ze środowiska piłki nożnej, ale od kilku dni również w gronie osób zajmujących się zawodowo marketingiem. Piłkarz wykorzystał jedną z opcji Instagrama – live stream – w formie… cieszynki po trafionej bramce.

Gest zawodnika z meczu Olympique Marsylii, drużyny, w której barwach występuje, z AS Saint-Etienne nie jest pierwszym ikonicznym w jego karierze. Już podczas jednej z rozgrywek na Euro 2012 Balotelli w oryginalny sposób celebrował zdobycie gola – zdjął koszulkę, prezentując z kamienną miną wyrzeźbiony tors:

Cieszynkę, która uwzględniała użycie smartfona, wykonał najprawdopodobniej jako pierwszy włoski piłkarz Francesco Totti w 2015 roku, kiedy zrobił sobie selfie z kibicami na trybunie. Pojawiło się ono później na fanpage’u AS Romy i zdobyło prawie 150 tysięcy polubień.

Natomiast ostatnia demonstracja radości przez Balotellego jest doskonałym przykładem na to, jak wielką rolę odgrywają social media w obecnych czasach. Relacja na żywo to świetny pomysł zawodnika na utwierdzenie swojej bramki, a co za tym idzie również swojej osoby w świadomości ludzi. Piłkarz też jest przecież marką, a tego typu działanie to oryginalny i skuteczny chwyt marketingowy – czy świadomy i zaplanowany pod tym kątem, czy też nie.

Zapisany live na profilu instagramowym Mario Balotellego osiągnął już 4,5 miliona wyświetleń w zaledwie 4 dni po pamiętnym meczu. Informacja o wyczynie napastnika dociera coraz dalej, co cieszy i samego zainteresowanego, i jego klub – wszak dodatkowa promocja nigdy nie zaszkodzi. Z kolei kibice czują się docenieni, bo mogli uczestniczyć w tej radości również “od wewnątrz”, na dodatek przy wykorzystaniu ogólnodostępnego kanału komunikacyjnego – można więc powiedzieć, że i wilk syty, i owca cała.

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL