Abanana, Doświadczenia, Facebook, Media społecznościowe, Najnowsze, Omówienia projektów, Popularne, Social media

Abanana Advertising współpracuje z Tesco już okrągły rok!

W lutym mija rok współpracy agencji Abanana Advertising z Tesco Polska w zakresie kompleksowej obsługi digitalowej wszystkich kanałów marki. Nasza agencja została wybrana na podstawie rekomendacji połączonej z analizą pracy agencji i obowiązujących w niej standardów. Odpowiedzialni jesteśmy m.in. za obsługę profilu Tesco Polska na Facebooku, przygotowanie newsletterów, banerów, obsługę stron internetowych Tesco, w tym serwisu internetowego Tesco E-zakupy i strony Clubcard.

Komunikacja Tesco jest spójna w czterech krajach Europy Środkowej. Wymaga to współpracy z oddziałami Tesco i agencjami w Czechach, Słowacji (dotcom.sk) i na Węgrzech. Firmy dzielą się projektami i przygotowanymi materiałami oraz wymieniają się doświadczeniami między sobą i oddziałami Tesco w poszczególnych krajach. W ramach współpracy przeprowadziliśmy też kampanię promocyjną dla MoneyGram, partnera Tesco Finanse, skierowaną do Polaków, a także Ukraińców i Rosjan mieszkających w naszym kraju. Była to promocja dostępnej w niektórych placówkach usługi nadawania transferów pieniężnych za granicę.

– Tesco jest pionierem w zakresie popularyzowania usługi dostaw do domu zakupów zamówionych przez Internet, my zaś, bazując na najnowocześniejszych metodach komunikacji marketingowej, efektywnie prowadzimy kampanie reklamowe – mówił przed rokiem Łukasz Wołek, CEO Abanana Advertising.

Przez rok współpracy z Tesco Polska dostosowaliśmy do rynku polskiego i przetłumaczyliśmy ponad 500 tekstów i przepisów, które można znaleźć na tesco.pl/hello/. Oznacza to, że miesięcznie adaptujemy kilkadziesiąt tekstów – tłumaczymy przepisy kulinarne i teksty do wideoprzepisów, lokalizujemy i redagujemy artykuły zdrowotne i lifestyle’owe, a także tłumaczymy i opracowujemy ulotki i bannery publikowane w Internecie. Możemy więc śmiało powiedzieć, że staliśmy się przez ten rok małym biurem tłumaczeń!

– W prowadzonej przez nas komunikacji w mediach społecznościowych odpowiadamy za tworzenie contentu, lokalizowanie treści, moderację strony, współpracę z klientem w przypadku sytuacji kryzysowych i organizację oraz obsługę konkursów. Od początku współpracy zorganizowaliśmy ich dokładnie 20, najczęściej związanych z kulinariami, tematyką szkolną, aktualnymi wydarzeniami i świętami. Polecamy także najlepsze przepisy i przydatne artykuły, zachęcamy klientów do korzystania z usług sklepów stacjonarnych oraz promujemy Tesco E-zakupy – mówi Agnieszka Krok, Head of Creative Abanana, której zespół obsługuje kanały social media Tesco Polska. Główna komunikacja prowadzona jest na Facebooku, zatem jest to jeden z najbardziej istotnych elementów współpracy z klientem.

– W komunikacji stawiamy na wysoką jakość merytoryczną przekazywanych klientom treści i mocne zaangażowanie odbiorców. Dzięki doświadczeniu w obsłudze klientów należących do branży spożywczej i retail, współdziałanie z tak dużą siecią jest dla nas przyjemnością i ciekawym wyzwaniem – dodaje Jarek Dziedzicki, Senior Account Manager Abanana odpowiedzialny za współpracę z Tesco.

Duża sieć i duży klient oznaczają także akcje organizowane przy współpracy z innymi partnerami handlowymi. Na przykład akcja lojalnościowa umożliwiająca zakup produktów marki Tefal w promocyjnych cenach. Posiadacze kart Clubcard, którzy uzbierali wskazaną ilość naklejek, mogli otrzymać do 60% zniżki na wybrane produkty tego zaufanego dostawcy, a zarazem cieszącego się doskonałą reputacją producenta.

W ramach akcji prowadzona była również współpraca z influencerami oraz konkurs „Moja największa wpadka kulinarna”, gdzie uczestnicy wysyłali opis i zdjęcie potrawy, która nie wyszła im tak, jak powinna.

Wspomniana akcja zbiegła się z okresem świąteczno-noworocznym, w czasie którego opracowaliśmy mnóstwo ciekawych artykułów i smakowitych przepisów, które wszystkie zebraliśmy i mieszczą się teraz na stronie tesco.pl/hello/sezony/swieta/. Polecamy!

Jednym z ciekawszych wydarzeń w ramach współpracy z Tesco Polska był 7. Bieg Charytatywny Fundacji Tesco organizowany na krakowskich Błoniach. W różnych kategoriach wystartowało w nim blisko 2300 dorosłych i 1200 dzieci. Jego celem było zebranie środków na zakup pierwszej w Polsce sztucznej nerki do dializy noworodków i niemowląt. Bieg zakończył się pełnym sukcesem – dzięki zaangażowaniu uczestników i partnerów udało się zebrać 220 000 zł dla Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie-Prokocimiu!

Abanana Advertising była odpowiedzialna za komunikację wydarzenia w mediach społecznościowych. Agencja stworzyła i prowadziła wydarzenie na Facebooku, publikowała posty, moderowała dyskusje i odpowiadała na wiadomości użytkowników. Nie zabrakło nas oczywiście na samym wydarzeniu! Obszerną fotorelację możecie znaleźć tu! -> (klik). Cieszymy się, że mogliśmy być częścią czegoś dobrego!

Liczymy na owocną współpracę w kolejnym roku, życząc sobie, zaprzyjaźnionym agencjom i naszemu Klientowi powodzenia!

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL