Ciekawostki branżowe, Inspirujące Kampanie, Instagram, Kampanie reklamowe, Media społecznościowe, Najnowsze, Nowinki techniczne, Reklama, Social media

AI Knorra doradzi nam jedzenie według instagramowego gustu

Marka Knorr zainicjowała innowacyjną kampanię, której celem jest przekształcenie kanałów Instagrama w spersonalizowane przepisy kulinarne dzięki zaawansowanej platformie rozpoznawania obrazów i uczenia maszynowego.

Kampania „Eat Your Feed” skupia się na narzędziu stworzonym przez agencję kreatywną AnalogFolk. Umożliwia ono użytkownikom odkrywanie spersonalizowanych, odpowiednich do ich stylu życia przepisów na potrawy w jednym naczyniu, sugerowanych w oparciu o materiały, które udostępnili za pomocą mediów społecznościowych.

Philippa Atkinson, starszy menedżer marki Knorr w Wielkiej Brytanii i Irlandii, wyraża swoje podekscytowanie projektem i podkreśla, że jest to nowatorska koncepcja:  „Cieszymy się, że jesteśmy pierwszym na świecie poradnikiem kulinarnym opartym na Instagramie – korzystamy z postów naszych konsumentów, by wyświetlać wartościowe i trafne przepisy, które na pewno pokochają i przypomną im o wspaniałych przygodach, jakie przeżyli”.

Zespół AnalogFolk wykorzystał rozpoznawanie wizualne i indywidualne dane obrazów do zbudowania algorytmu sztucznej inteligencji i zmodyfikował go tak, by “rozumiał” posty i dopasowywał je do idealnej receptury. Każde zdjęcie na Instagramie zawiera wiele informacji, w tym opis, dane o czasie i ewentualnie geotagowaną lokalizację, i wszystkie mogą dostarczyć kontekstu dla algorytmu.

W przypadku samego obrazu firma AnalogFolk zastosowała usługę rozpoznawania wizualnego IBM Watson do identyfikowania scen i obiektów na zdjęciu oraz do generowania słów kluczowych, takich jak „natura”, „plaża” i „snowboard”. Te słowa kluczowe, w połączeniu z metadanymi z obrazu, są używane w dostosowanym algorytmie priorytetowania w celu przypisania idealnego przepisu.

Premiera “Eat Yor Feed” połączona zostanie ze specjalnym wydarzeniem z tej okazji, w ramach którego powstanie pierwsza instagramowa restauracja. Agencja PR Knorra, W Communications, 11 kwietnia będzie podawać posiłki ze składnikami odpowiadającymi instagramowym profilom gości.

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL