Reklama

Amerykański e-marketing nadal trzyma się mocno

Gospodarka Stanów Zjednoczonych bardzo dotkliwie odczuła kryzys. Kondycja amerykańskich finansów w pośredni sposób kształtuje jednak trendy na światowych rynkach. Patrząc na ostatnie prognozy Forrester Research miejmy nadzieję, że tak właśnie będzie w przypadku reklamy internetowej.

labber.pl

Wartość się potęguje

Forrester Research szacuje, że wartość inwestycji w marketing internetowy w 2009 r. wyniesie ponad 25 miliardów dolarów.  Amerykańscy badacze przewidują, że w ciągu najbliższych pięciu lat ta kwota ulegnie podwojeniu i może osiągnąć pułap około 55 miliardów USD.

Społeczności sięgają do portfela

Najszybciej sposród segmentów marketingu internetowego będzie rozwijać się social media marketing, gdzie wysokość rocznej stopy wzrostu inwestycji jest szacowana na około 34%.  Przewidywane jest również wyraźne zwiększenie nakładów na działania promocyjne prowadzone z wykorzystaniem technologii mobilnych (27% w skali rocznej).

Web 2.0 istnieje także w Polsce

Wyników amerykańskich badań Forrester Research raczej nie powinno się w tej samej skali odwzorowywać patrząc na polski rynek reklamy internetowej. Niemniej jednak tendencje coraz większego zainteresowania marketerów działaniami prowadzonymi za pośrednictwem mediów społecznościowych również u nas są coraz wyraźniejsze. Web 2.0 jak się okazuje wcale nie jest iluzją.

Recesja-srecesja

Z drugiej strony trzeba również wziąć pod uwagę obecną sytuację gospodarczą Stanów Zjednoczonych, by zupełnie inaczej spojrzeć na prognozy amerykańskich analityków. Założenie zwiększenia wartości rynku reklamy interaktywnej o grubo ponad 100% jest w warunkach panującej recesji dość śmiałe i…

…przede wszystkim uzasadnione. W Polsce może nas w sumie czekać to samo, byle bez zbędnych dodatków w postaci kryzysu. ;-)

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki
Mówię, co to ma być. Siadamy i robimy. To daje efekty. Wszyscy są happy. Drugiej takiej nie znajdziesz. Kreacja w Eura7.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL