Kredyt za zdjęcie – czyli VeloFotka
VeloBank wkracza na salony z kampanią, która łączy finanse i technologię w sposób, jaki wcześniej znaliśmy tylko z futurystycznych filmów. W centrum uwagi Magdalena Różczka – ale nie sama! Towarzyszy jej awatarka, czyli wirtualne alter ego, które pokazuje, że VeloFotka to kredyt, który jest tak prosty, jak wrzucenie fotki na Insta – szybki, wygodny i bez zbędnych formalności.
Cieszymy się, że Magdalena Różczka nam zaufała i zdecydowała się jako pierwsza aktorka w Polsce na wystąpienie razem ze swoją cyfrową alter ego – mówi Katarzyna Meissner, dyrektor zarządzająca obszarem komunikacji i marketingu w VeloBanku.
KitKat udoskonala przerwę
Jeśli już o wygodzie mowa, to KitKat w swojej kampanii „Break Better” przypomina, że każdy zasługuje na przerwę w najlepszym stylu. Nowa seria reklam pokazuje, jak niewiele trzeba, by zwykły moment z batonikiem zmienił się w prawdziwy rytuał relaksu. KitKat, nie zmieniając swojego kultowego hasła, udowadnia, że odpoczynek można uczynić jeszcze lepszym – wystarczy tylko pamiętać, by „have a break, have a KitKat” w jeszcze bardziej komfortowym wydaniu. Zobaczcie tylko na te dwie pomysłowe kampanie.
Supermarket walczy z rakiem piersi
W Boliwii kreatywność nabrała nowego, zdrowego smaku. Sieć supermarketów Hipermaxi wpadła na pomysł, który pokazuje, że nawet nie idealne owoce mogą mieć wielką moc. W ramach kampanii promującej badania pod kątem raka piersi, owoce o mniej doskonałych kształtach – te z plamkami, guzkami i asymetrią – trafiły na sklepowe półki z wyjątkowym przesłaniem. Każdy owoc przypominał, że nawet najmniejsze zmiany mogą być sygnałem, by zadbać o swoje zdrowie i wykonać badania. To, co mogłoby trafić na śmietnik, teraz uczy i inspiruje. Bo przecież, jak pokazuje Hipermaxi, piękno i zdrowie kryją się nie tylko w idealnych kształtach, ale przede wszystkim w trosce o siebie – nawet wtedy, gdy coś nie wygląda perfekcyjnie.
Jak nie robić marketingu? Podpowiada CCC
Jeśli chcecie wiedzieć, jak nie robić marketingu, CCC właśnie wyłożyło to na tacy – i to w rozmiarze XXL. Mowa tu o butach sygnowanych przez samego Shaquille’a O’Neala. Wydawałoby się, że połączenie legendy koszykówki z gigantem obuwniczym to przepis na sukces. Ale rzeczywistość okazała się bardziej brutalna. Zamiast strzału w dziesiątkę, dostaliśmy rozmytą kampanię, której jeden z gorszych momentów miał miejsce w Polsce, na słynnym Kanale Zero. O’Neal podczas wywiadu z Krzysztofem Stanowskim chwalił swoją obecną współpracę niczym zdarta płyta. Dwa słowa – nachalna promocja. Efekt? Fala hejtu i tytuł „najgorszego wywiadu”.
Meble od Pizza Hut
Na szczęście, niektórzy wiedzą, jak „robić marketing” na poziomie mistrzowskim. Pizza Hut zaserwowała nam prawdziwą perełkę – „Moving Box Table” to pudełko do pizzy, które po rozłożeniu zmienia się w praktyczny stolik. Proste? I genialne! To pokazuje, że wystarczy odrobina kreatywności, by zwykły produkt zamienić w coś, co nie tylko zaspokoi apetyt, ale też zrobi wrażenie i wywoła uśmiech na twarzy. Taki marketing smakuje wszystkim.
Orlen wspiera Paraolimpijczyków
Orlen postanowił pokazać, że sport to nie tylko wyścig o medale, ale też o wsparcie dla tych, którzy mierzą się z wyzwaniami większymi niż przeciętne. W związku z Letnimi Igrzyskami Paraolimpijskimi firma wystartowała z kampanią, która nie tylko kibicuje, ale przede wszystkim inspiruje. Zamiast kolejnych standardowych spotów reklamowych, Orlen stawia na prawdziwe historie – takie, które przypominają, że siła ducha i determinacja potrafią przenieść góry. To sportowy doping, który gra na emocjach i pokazuje, że Orlen jest tam, gdzie naprawdę liczy się wsparcie. Dobra robota!
Czas urlopowy powoli się kończy, co również ma swoje uroki. Przed nami jesień – okres marketingowej obfitości: od Pumpkin Spice Latte i halloweenowych kampanii, po długo wyczekiwany comeback Victoria’s Secret Fashion Show – marki zaskoczą nas niejednokrotnie. Jesieniara ze mnie marna, lecz chyba każdy lubi leniwe wieczory przy kubku dobrej kawy i ciekawej lekturze. Może kawy nie zrobimy, lecz na pewno dostarczymy kolejnych wydań Crème de la news, które zadowolą Wasz głód marketingowych wiadomości.
Widzimy się na Labberze już za tydzień!
Źródła:
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/finski-producent-smartfonow-wprowadzil-na-rynek-telefon-barbie-bez-dostepu-do-internetu/
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/magdalena-rozczka-i-jej-awatarka-twarzami-kampanii-ktora-promuje-kredyt-velofotka/
- https://www.adsoftheworld.com/campaigns/break-better?utm_source=facebook&utm_medium=social&fbclid=IwY2xjawFDmeRleHRuA2FlbQIxMQABHT3MQjTi3z1MI9SFfn0S9gF7YB-GPU1DW5TlcMqbYUOLGE4AevDhokW4Zw_aem_c86doO7G5R-mVtt2X84jzw
- https://nowymarketing.pl/boliwijska-siec-supermarketow-wykorzystuje-nieidealne-owoce-do-promowania-badan-w-kierunku-raka-piersi/
- https://thesport.pl/biznes/jak-nie-robic-marketingu-na-przykladzie-ccc-i-butow-shaqa/
- https://nowymarketing.pl/moving-box-table-pizza-hut-stworzyla-pudelko-do-pizzy-ktore-zamienia-sie-w-stolik/
- https://www.proto.pl/aktualnosci/orlen-wystartowal-ze-specjalna-kampania-w-zwiazku-z-letnimi-igrzyskami-paralimpijskimi/