Artykuły, Ciekawostki branżowe, Media społecznościowe, Social media, Z przymrużeniem oka

Crème de la news #28

Kredyt za zdjęcie – czyli VeloFotka

VeloBank wkracza na salony z kampanią, która łączy finanse i technologię w sposób, jaki wcześniej znaliśmy tylko z futurystycznych filmów. W centrum uwagi Magdalena Różczka – ale nie sama! Towarzyszy jej awatarka, czyli wirtualne alter ego, które pokazuje, że VeloFotka to kredyt, który jest tak prosty, jak wrzucenie fotki na Insta – szybki, wygodny i bez zbędnych formalności.

Cieszymy się, że Magdalena Różczka nam zaufała i zdecydowała się jako pierwsza aktorka w Polsce na wystąpienie razem ze swoją cyfrową alter ego – mówi Katarzyna Meissner, dyrektor zarządzająca obszarem komunikacji i marketingu w VeloBanku.

KitKat udoskonala przerwę 

Jeśli już o wygodzie mowa, to KitKat w swojej kampanii „Break Better” przypomina, że każdy zasługuje na przerwę w najlepszym stylu. Nowa seria reklam pokazuje, jak niewiele trzeba, by zwykły moment z batonikiem zmienił się w prawdziwy rytuał relaksu. KitKat, nie zmieniając swojego kultowego hasła, udowadnia, że odpoczynek można uczynić jeszcze lepszym – wystarczy tylko pamiętać, by „have a break, have a KitKat” w jeszcze bardziej komfortowym wydaniu. Zobaczcie tylko na te dwie pomysłowe kampanie.

Supermarket walczy z rakiem piersi 

W Boliwii kreatywność nabrała nowego, zdrowego smaku. Sieć supermarketów Hipermaxi wpadła na pomysł, który pokazuje, że nawet nie idealne owoce mogą mieć wielką moc. W ramach kampanii promującej badania pod kątem raka piersi, owoce o mniej doskonałych kształtach – te z plamkami, guzkami i asymetrią – trafiły na sklepowe półki z wyjątkowym przesłaniem. Każdy owoc przypominał, że nawet najmniejsze zmiany mogą być sygnałem, by zadbać o swoje zdrowie i wykonać badania. To, co mogłoby trafić na śmietnik, teraz uczy i inspiruje. Bo przecież, jak pokazuje Hipermaxi, piękno i zdrowie kryją się nie tylko w idealnych kształtach, ale przede wszystkim w trosce o siebie – nawet wtedy, gdy coś nie wygląda perfekcyjnie.

Jak nie robić marketingu? Podpowiada CCC

Jeśli chcecie wiedzieć, jak nie robić marketingu, CCC właśnie wyłożyło to na tacy – i to w rozmiarze XXL. Mowa tu o butach sygnowanych przez samego Shaquille’a O’Neala. Wydawałoby się, że połączenie legendy koszykówki z gigantem obuwniczym to przepis na sukces. Ale rzeczywistość okazała się bardziej brutalna. Zamiast strzału w dziesiątkę, dostaliśmy rozmytą kampanię, której jeden z gorszych momentów miał miejsce w Polsce, na słynnym Kanale Zero. O’Neal podczas wywiadu z Krzysztofem Stanowskim chwalił swoją obecną współpracę niczym zdarta płyta. Dwa słowa – nachalna promocja. Efekt? Fala hejtu i tytuł „najgorszego wywiadu”.

Meble od Pizza Hut

Na szczęście, niektórzy wiedzą, jak „robić marketing” na poziomie mistrzowskim. Pizza Hut zaserwowała nam prawdziwą perełkę – „Moving Box Table” to pudełko do pizzy, które po rozłożeniu zmienia się w praktyczny stolik. Proste? I genialne! To pokazuje, że wystarczy odrobina kreatywności, by zwykły produkt zamienić w coś, co nie tylko zaspokoi apetyt, ale też zrobi wrażenie i wywoła uśmiech na twarzy. Taki marketing smakuje wszystkim.

Orlen wspiera Paraolimpijczyków

Orlen postanowił pokazać, że sport to nie tylko wyścig o medale, ale też o wsparcie dla tych, którzy mierzą się z wyzwaniami większymi niż przeciętne. W związku z Letnimi Igrzyskami Paraolimpijskimi firma wystartowała z kampanią, która nie tylko kibicuje, ale przede wszystkim inspiruje. Zamiast kolejnych standardowych spotów reklamowych, Orlen stawia na prawdziwe historie – takie, które przypominają, że siła ducha i determinacja potrafią przenieść góry. To sportowy doping, który gra na emocjach i pokazuje, że Orlen jest tam, gdzie naprawdę liczy się wsparcie. Dobra robota!

Czas urlopowy powoli się kończy, co również ma swoje uroki. Przed nami jesień – okres marketingowej obfitości: od Pumpkin Spice Latte i halloweenowych kampanii, po długo wyczekiwany comeback Victoria’s Secret Fashion Show – marki zaskoczą nas niejednokrotnie. Jesieniara ze mnie marna, lecz chyba każdy lubi leniwe wieczory przy kubku dobrej kawy i ciekawej lekturze. Może kawy nie zrobimy, lecz na pewno dostarczymy kolejnych wydań Crème de la news, które zadowolą Wasz głód marketingowych wiadomości.

Widzimy się na Labberze już za tydzień!

Źródła:

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x