Artykuły, Ciekawostki branżowe, Media społecznościowe, Social media, Z przymrużeniem oka

Crème de la news #51

Super Bowl 2025

Za nami 59. Super Bowl bez wątpienia będący najważniejszym sportowym wydarzeniem roku w Stanach Zjednoczonych. W tegorocznym finale o ostateczny triumf w rozgrywkach NFL walczymy drużyny Philadelphia Eagles oraz Kansas City Chiefs, jednak nie spotkaliśmy się tutaj, aby się rozwodzić na temat wyniku meczu futbolu amerykańskiego, ani tym bardziej o koncercie Kendricka Lamara. W naszym kręgu zainteresowań była przerwa reklamowa. W końcu rok temu za 30 sekund czasu antenowego trzeba było zapłacić zawrotną kwotę 7 milionów dolarów amerykańskich, a tegoroczne ceny osiągnęły jeszcze bardziej zawrotny poziom i wyniosły ponad 8 milionów dolarów :O

Zatem czyje spoty stworzone specjalnie na tę okazję przyszło nam podziwiać w tym roku?

Po rocznej nieobecności marka Jeep ponownie postanowiła pokazać spot reklamowy podczas przerwy w rozgrywkach finałów Super Bowl, angażując do niego Harrisona Forda.

Znalazło się też miejsce dla debiutantów – po raz pierwszy w historii, wśród marek reklamujących się podczas przerwy w meczu, pojawiła się firma dostarczająca zakupy spożywcze Instacart.

Nie mogło zabraknąć miejsca na nietypowe połączenie – Ray-Ban i Meta zaprezentowały wyjątkową kolekcję sztuki, a Booking.com połączył siły z Muppetami.

Nie będziemy oczywiście wymieniać i opisywać wszystkich reklam, ale jeśli jeszcze nie mieliście okazji ich zobaczyć, to możecie spodziewać się między innymi spotów takich firm jak: Open AI, Duracell, Nike, Lay’s, Dove, czy chociażby Doritos.

Walentynki z Stonyfield Organic

Przechodzimy do tematu właściwego – amerykański producent jogurtów Stonyfield Organic zachęca do podjęcia nietypowego wyzwania „Toxic Ex Challenge”.

Nie jest to przypadkowe wyzwanie, a nawiązanie do ekologicznego przekazu firmy, która buduje swój wizerunek na zakazie wykorzystywania w swoich produktach toksycznych pestycydów, nawozów sztucznych i żywności modyfikowanej genetycznie. Na potrzeby dzisiejszych walentynek i wspomnianego wyzwania firma rozszerza znaczenie toksyczności o romantyczne relacje międzyludzkie.

„Walentynki to czas świętowania z bliskimi. A dla niektórych okazja do poszukiwania nowej miłości. Trudno jest jednak zrobić miejsce dla nowej wyjątkowej osoby, gdy poprzedni związek wciąż zajmuje miejsce w mediach społecznościowych i umyśle. W te walentynki Stonyfield zachęca ludzi do blokowania swoich toksycznych ex w ramach akcji Toxic Ex Challenge. Uczestnicy będą mieli szansę wygrać 1000 dolarów. I ostatecznie zerwać więzi, które już im nie służą” – napisała firma w oświadczeniu.

Co należy zrobić? Zablokować swojego/swoją ex w mediach społecznościowych, a następnie zarejestrować się na stronie akcji.

Trzeba przyznać, że nagroda nie jest przesadnie wysoka, jednak jak tłumaczą przedstawiciele firmy: „Chodzi przede wszystkim o dobrą wolę i uznanie, że toksyny istnieją przez całe nasze życie i ważne jest, aby blokować je wszędzie”.

„Language of Love”

Organizacja charytatywna NO MORE we współpracy z agencją MullenLowe UK przygotowały serię kartek walentynkowych, które zwracają uwagę na przemoc w związkach.

W ramach akcji powstała seria kartek zawierających wiadomości takie jak „Kocham cię na śmierć” i „Jesteś mój”. Komunikaty na pierwszy rzut oka wydają się niewinne i zupełnie normalnie, ale każdy z nich może być również przerażający dla kogoś, kto żyje w związku pełnym przemocy.

– Chociaż Walentynki często są wypełnione wielkimi romantycznymi gestami, dla osób w niezdrowych związkach, miłość może być przeplatana kontrolą, groźbami i strachem. Dzięki kampanii mamy nadzieję zwiększyć świadomość przymusowej kontroli i zachęcić osoby dotknięte tym problemem do szukania wsparcia – mówi Pamela Zaballa, globalna dyrektor generalna NO MORE.

Lego w romantycznym wydaniu

Czy istnieje lepszy dzień na oświadczyny od walentynek? LEGO twierdzi, że nie, publikując na swoim Instagramie rolkę prezentującą kreatywne pomysły na zaręczyny z wykorzystaniem klocków.

Hasłem walentynkowo-oświadczynowej kampanii jest oczywiście: „Will you say YES?”. Tym razem pytanie można jednak rozumieć na kilka różnych sposobów, bo przecież 14 lutego LEGO zachęca do wyznawania miłości, a każdego innego dnia – do korzystania z wyobraźni.

Mamy nadzieję, drodzy Panowie, że czujecie się zainspirowani!

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez LEGO (@lego)

Walentynka od Maczka

Na koniec coś dla głodomorów – w aplikacji McDonald’s pojawiła się specjalna zakładka „Dni Zmakowanych”, gdzie na użytkowników czeka walentynka oraz prezent. Nam trafił się kupon na Chikkera i McFFlurry Lion! Dodatkowo wyszło, że jesteśmy w Top 40% userów apki, czyli to najwyższy czas, aby podreperować nasz wynik i wybrać się dziś na walentynkową kolację pod złotymi łukami!

Jeśli też macie ich apkę – koniecznie dajcie znać, co Wam wyszło, smacznego!

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez McDonald’s Polska (@mamsmakanamaka)

Mamy nadzieję, że nie macie nam za złe, że dzisiejszy odcinek został w tak mocnym stopniu zdominowany przez święto zakochanych! Obiecujemy się zreflektować za tydzień! :D Do zobaczenia!

 

Źródła:

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x