Super Bowl 2025
Za nami 59. Super Bowl bez wątpienia będący najważniejszym sportowym wydarzeniem roku w Stanach Zjednoczonych. W tegorocznym finale o ostateczny triumf w rozgrywkach NFL walczymy drużyny Philadelphia Eagles oraz Kansas City Chiefs, jednak nie spotkaliśmy się tutaj, aby się rozwodzić na temat wyniku meczu futbolu amerykańskiego, ani tym bardziej o koncercie Kendricka Lamara. W naszym kręgu zainteresowań była przerwa reklamowa. W końcu rok temu za 30 sekund czasu antenowego trzeba było zapłacić zawrotną kwotę 7 milionów dolarów amerykańskich, a tegoroczne ceny osiągnęły jeszcze bardziej zawrotny poziom i wyniosły ponad 8 milionów dolarów :O
Zatem czyje spoty stworzone specjalnie na tę okazję przyszło nam podziwiać w tym roku?
Po rocznej nieobecności marka Jeep ponownie postanowiła pokazać spot reklamowy podczas przerwy w rozgrywkach finałów Super Bowl, angażując do niego Harrisona Forda.
Znalazło się też miejsce dla debiutantów – po raz pierwszy w historii, wśród marek reklamujących się podczas przerwy w meczu, pojawiła się firma dostarczająca zakupy spożywcze Instacart.
Nie mogło zabraknąć miejsca na nietypowe połączenie – Ray-Ban i Meta zaprezentowały wyjątkową kolekcję sztuki, a Booking.com połączył siły z Muppetami.
Nie będziemy oczywiście wymieniać i opisywać wszystkich reklam, ale jeśli jeszcze nie mieliście okazji ich zobaczyć, to możecie spodziewać się między innymi spotów takich firm jak: Open AI, Duracell, Nike, Lay’s, Dove, czy chociażby Doritos.
Walentynki z Stonyfield Organic
Przechodzimy do tematu właściwego – amerykański producent jogurtów Stonyfield Organic zachęca do podjęcia nietypowego wyzwania „Toxic Ex Challenge”.
Nie jest to przypadkowe wyzwanie, a nawiązanie do ekologicznego przekazu firmy, która buduje swój wizerunek na zakazie wykorzystywania w swoich produktach toksycznych pestycydów, nawozów sztucznych i żywności modyfikowanej genetycznie. Na potrzeby dzisiejszych walentynek i wspomnianego wyzwania firma rozszerza znaczenie toksyczności o romantyczne relacje międzyludzkie.
„Walentynki to czas świętowania z bliskimi. A dla niektórych okazja do poszukiwania nowej miłości. Trudno jest jednak zrobić miejsce dla nowej wyjątkowej osoby, gdy poprzedni związek wciąż zajmuje miejsce w mediach społecznościowych i umyśle. W te walentynki Stonyfield zachęca ludzi do blokowania swoich toksycznych ex w ramach akcji Toxic Ex Challenge. Uczestnicy będą mieli szansę wygrać 1000 dolarów. I ostatecznie zerwać więzi, które już im nie służą” – napisała firma w oświadczeniu.
Co należy zrobić? Zablokować swojego/swoją ex w mediach społecznościowych, a następnie zarejestrować się na stronie akcji.
Trzeba przyznać, że nagroda nie jest przesadnie wysoka, jednak jak tłumaczą przedstawiciele firmy: „Chodzi przede wszystkim o dobrą wolę i uznanie, że toksyny istnieją przez całe nasze życie i ważne jest, aby blokować je wszędzie”.
„Language of Love”
Organizacja charytatywna NO MORE we współpracy z agencją MullenLowe UK przygotowały serię kartek walentynkowych, które zwracają uwagę na przemoc w związkach.
W ramach akcji powstała seria kartek zawierających wiadomości takie jak „Kocham cię na śmierć” i „Jesteś mój”. Komunikaty na pierwszy rzut oka wydają się niewinne i zupełnie normalnie, ale każdy z nich może być również przerażający dla kogoś, kto żyje w związku pełnym przemocy.
– Chociaż Walentynki często są wypełnione wielkimi romantycznymi gestami, dla osób w niezdrowych związkach, miłość może być przeplatana kontrolą, groźbami i strachem. Dzięki kampanii mamy nadzieję zwiększyć świadomość przymusowej kontroli i zachęcić osoby dotknięte tym problemem do szukania wsparcia – mówi Pamela Zaballa, globalna dyrektor generalna NO MORE.
Lego w romantycznym wydaniu
Czy istnieje lepszy dzień na oświadczyny od walentynek? LEGO twierdzi, że nie, publikując na swoim Instagramie rolkę prezentującą kreatywne pomysły na zaręczyny z wykorzystaniem klocków.
Hasłem walentynkowo-oświadczynowej kampanii jest oczywiście: „Will you say YES?”. Tym razem pytanie można jednak rozumieć na kilka różnych sposobów, bo przecież 14 lutego LEGO zachęca do wyznawania miłości, a każdego innego dnia – do korzystania z wyobraźni.
Mamy nadzieję, drodzy Panowie, że czujecie się zainspirowani!
Wyświetl ten post na Instagramie
Walentynka od Maczka
Na koniec coś dla głodomorów – w aplikacji McDonald’s pojawiła się specjalna zakładka „Dni Zmakowanych”, gdzie na użytkowników czeka walentynka oraz prezent. Nam trafił się kupon na Chikkera i McFFlurry Lion! Dodatkowo wyszło, że jesteśmy w Top 40% userów apki, czyli to najwyższy czas, aby podreperować nasz wynik i wybrać się dziś na walentynkową kolację pod złotymi łukami!
Jeśli też macie ich apkę – koniecznie dajcie znać, co Wam wyszło, smacznego!
Wyświetl ten post na Instagramie
Mamy nadzieję, że nie macie nam za złe, że dzisiejszy odcinek został w tak mocnym stopniu zdominowany przez święto zakochanych! Obiecujemy się zreflektować za tydzień! :D Do zobaczenia!
Źródła:
- https://nowymarketing.pl/super-bowl-2025-najciekawsze-spoty-reklamowe-przeglad/
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/producent-jogurtow-stonyfield-organic-zacheca-do-zablokowania-ex-na-walentynki/
- https://nowymarketing.pl/kartki-walentynkowe-ktore-zwracaja-uwage-na-przemoc-w-zwiazkach/
- https://nowymarketing.pl/na-walentynki-lego-zacheca-do-wykorzystania-klockow-podczas-oswiadczyn/
- https://www.instagram.com/p/DF44S_AoTiP/