Artykuły, Ciekawostki branżowe, Media społecznościowe, Social media, Z przymrużeniem oka

Crème de la news #61

Czekolada z… nadajnikiem Bluetooth

Hershey’s, znany na całym świecie producent czekolady, przygotował niecodzienny gadżet dla każdego, kto chce chronić swoje słodycze przed podjadaczami! Mowa o „Unstealable Chocolate”, czyli opakowaniu wyposażonym w czujnik ruchu oraz nadajnik Bluetooth, dzięki któremu możesz mieć smakołyk cały czas pod kontrolą. Jak to działa? W tradycyjnym pudełku czekolady z linii Special Dark znajduje się niewielki nadajnik Bluetooth. Wystarczy zainstalować w swoim telefonie specjalną aplikację, a kiedy czekolada zmieni położenie, na telefon przyjdzie nam stosowne powiadomienie brzmiące „Twoja tabliczka czekolady jest w niebezpieczeństwie: wygląda na to, że nie jesteś jedynym miłośnikiem słodkości w pobliżu”.

Kampania powstała we współpracy z ADT Security Solutions i agencji Publicis Brasil z Ameryki Południowej z humorem zwraca uwagę na to, jak bardzo cenimy swoje ulubione przekąski. Wszystkich zmartwionych długością „życia” baterii pragniemy uspokoić – czujniki zamontowane w etykietach wykorzystują technologię Bluetooth Low Energy, dzięki czemu pozostaną długo aktywne.

Komu też przydałby się taki gadżet? :D

Trolle w kampanii Ministerstwa Cyfryzacji 2.0

Pamiętacie listopadową kampanię będąca owocem współpracy Ministerstwa Cyfryzacji i Państwowego Instytutu Badawczego NASK (Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej), o której wspominaliśmy na łamach 40. odcinka CDLN? Jeśli nie koniecznie nadróbcie zaległości, gdyż dziś skupimy się na drugiej odsłonie działań.

Niezmiennym celem inicjatywy jest edukacja społeczeństwa w zakresie dezinformacji, manipulacji w sieci oraz zagrożeń, jakie niosą za sobą niezweryfikowane treści.

Głównym elementem kampanii jest 30-sekundowy spot, którego bohaterami są użytkownicy internetu przeobrażający się w trolle pod wpływem kliknięcia w niezweryfikowaną informację. Przemiana ta nawiązuje nie tylko do hasła kampanii – „Nie bądź internetowym trollem”, ale także do wspomnianej na samym początku listopadowej odsłony. Zastosowana metafora ma za zadanie pokazać, jak szybko i nieświadomie można stać się narzędziem dezinformacji.

Nieprzerwane trwanie działań ma związek z danymi NASK, z których wynika, że prawie wszyscy badani spotkali się z dezinformacją w internecie, z czego niemal 40% respondentów oceniło, że zdarza się to często lub bardzo często.

Pamiętajcie o istnieniu specjalnej strony internetowej towarzyszącej działaniom → nask.pl/dezinfo. Znajdziecie tam materiały edukacyjne oraz formularz, który umożliwia zgłaszanie dezinformacji napotkanych w sieci.

„W kampanii »Trolle« wykorzystaliśmy potężne narzędzia nowoczesnej komunikacji, by uświadomić, że każdy z nas ma wpływ na to, jak wygląda internet. Jedno kliknięcie może nas zmienić – i to nie w dobrą stronę. Chcemy, by ta kampania była impulsem do refleksji i rozmowy o tym, jak świadomie korzystać z informacji, a przede wszystkim, że trzeba weryfikować jej źródła” – komentuje Marek Gieorgica, dyrektor biura komunikacji Ministerstwa Cyfryzacji.

12. edycja Szalup Ratunkowych

Pozostając w temacie działań społecznie użytecznych – operator komórkowy Mobile Vikings we współpracy z Fundacją Nie Widać Po Mnie 23 kwietnia wystartował z kampanią „Zrzuć ciężar z głowy”.

Zacznijmy jednak odrobinę „dookoła”: wspomniane w nagłówku Szalupy Ratunkowe to projekt charytatywny Mobile Vikings polegający na tym, że użytkownicy sieci mogą użyć niewykorzystane gigabajty mobilnego transferu internetowego, np. wykorzystując je na określony projekt społeczny w ramach akcji. Operator zamienia przekazane GB na złotówki, a następnie przekazuje je konkretnej organizacji na cel wybrany wspólnie ze społecznością. Każda edycja Szalup Ratunkowych zaczyna się od przygotowania tematów związanych z aktualnymi problemami społecznymi, które operator ustala wspólnie z użytkownikami – tym oto sposobem zdecydowano, że tematem 12. edycji Szalup Ratunkowych będzie zdrowie psychiczne.

Wracając do działań prowadzonych pod hasłem „Zrzuć ciężar z głowy” – ich głównym celem jest zwrócenie uwagi na stygmatyzację depresji wśród mężczyzn. Akcja skierowana jest do mężczyzn w wieku 25–45 lat, którzy zbyt mało uwagi poświęcają kwestii zdrowia psychicznego. Operator poprzez kampanię próbuje walczyć ze stereotypami kulturowo-płciowymi, według których mężczyzna nie powinien okazywać słabości.

Centralnym elementem kampanii jest strona WWW (szalupyratunkowe.pl/zrzuc-ciezar) zawierająca interaktywną sekcję, która ma zachęcić użytkowników do dzielenia się emocjami i wsparcia osób z problemami. To jednak nie wszystko, gdyż operator przygotował również:

  • spot wraz z sesją zdjęciową,
  • akcję promującą kampanię w mediach drukowanych, online oraz w przestrzeni publicznej,
  • podcast „Zestaw siłacza” do nabycia w Viking Store – sklepie dla użytkowników sieci Mobile Vikings.

Kosztowna uprzejmość

Czy wiesz, że gdy wpisując komendy w ChatGPT, dodajesz „proszę” albo „dziękuję”, nieświadomie stajesz się częścią grupy użytkowników, która generuje dla OpenAI dodatkowe koszty liczone nawet w dziesiątkach milionów dolarów?

Użytkownik tomieinlove napisał na platformie X: „Zastanawiam się, ile pieniędzy OpenAI straciło na rachunkach za prąd, przez ludzi mówiących »proszę« i »dziękuję« do ich modeli”. Na wpis niespodziewanie odpowiedział sam prezes OpenAI, Sam Altman: „Dziesiątki milionów dolarów, dobrze wydane – nigdy nie wiadomo”. Altman tym samym w żartobliwy sposób nawiązał do niepokoju przed „buntującą się AI”.

Wydatki mają związek z tym, że każda interakcja z chatbotem OpenAI generuje zużycie energii – serwery odpowiedzialne za jego działanie są ogromne i energochłonne. Z drugiej jednak strony Becca Caddy z Tech Radar sprawdziła, czy uprzejme komunikaty wpływają na jakość odpowiedzi generowanych przez ChatGPT. Wnioski? Starannie sformułowane i uprzejme prośby rzeczywiście przynoszą lepsze odpowiedzi.

Jedno ważne pytanie pozostaje jednak bez odpowiedzi: czy poprawiona jakość odpowiedzi jest warta kosztów środowiskowych?

Źródło: X.com

Kącik przechwałkowy, czyli Grupa Eura7 + Alcon

Na zakończenie pozwolimy sobie na (jak sami określiliśmy go tym mianem) kącik przechwałkowy!

Poznajcie owoc współpracy Grupy Eura7 oraz Alcon (globalnego lidera w obszarze okulistyki) – Program Zakontaktowani Alcon, czyli nowoczesne narzędzie wsparcia dla klientów i salonów optycznych, które łączy w sobie kompleksowe rozwiązania z obszaru e‑commerce, procesów płatniczych oraz automatyzacji działań lojalnościowych! 💪

Zaprojektowaliśmy platformę zakontaktowani.pl w taki sposób, by zapewnić uczestnikom atrakcyjne benefity oraz umożliwić salonom jeszcze skuteczniejsze dotarcie do pacjentów, którzy szukają profesjonalnej opieki nad wzrokiem. Odpowiadamy za kompleksową realizację i obsługę programu – od projektowania, integracji rozwiązań IT oraz kreacji spójnej identyfikacji wizualnej, po pełne wsparcie organizacyjne, zarządzanie nagrodami oraz kluczowe integracje obejmujące m.in. systemy e-commerce, płatności online, zaawansowane rozwiązania AI, platformy obsługi voucherów, narzędzia weryfikacji danych firmowych oraz usługi komunikacji SMS.

Dzięki platformie Alcon tworzy przestrzeń, w której klienci mogą w łatwy sposób skorzystać z wyjątkowych ofert i benefitów, a salony optyczne w pełni koncentrują się na profesjonalnej obsłudze pacjentów. „W Alcon stawiamy na innowacyjne projekty, które sprawiają, że opieka nad wzrokiem staje się jeszcze bardziej dostępna i komfortowa. Program Zakontaktowani doskonale wpisuje się w naszą misję – zależy nam na wyznaczaniu najwyższych standardów w kategorii soczewek kontaktowych i dostarczaniu użytkownikom najlepszych doświadczeń – zarówno pod względem jakości usług, jak i komfortu korzystania z nowoczesnych rozwiązań. Widzimy ogromny potencjał tego przedsięwzięcia w długofalowej perspektywie, a rozwój współpracy z Grupą Eura7 to dla nas ważny krok w stronę coraz bardziej zintegrowanej opieki nad zdrowiem oczu” – wyjaśnia Paweł Szlosek, Digital & Inside Sales Manager, Vision Care.

Kończąc wątek autopromocyjny i jednocześnie się z Wami żegnając, zapraszamy wszystkich tych, którzy przegapili nasz środowy (23 kwietnia) bezpłatny webinar „Kreowanie ambasadorów marki – case studies” współprowadzony przez Agatę Kieloch (Account Manager) oraz Maksa Michalczaka (Head of PR and Content Marketing), do tego, aby czym prędzej go nadrobić! Do zobaczenia za tydzień!

Źródła:

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x