Artykuły, Ciekawostki branżowe, Media społecznościowe, Social media, Z przymrużeniem oka

Crème de la news #65

Grycan tradycyjnie, a Algida młodzieżowo

Choć tegoroczny maj uznawany jest przez synoptyków za najzimniejszy od kilku dekad to – jak przystało na tę porę roku i bez względu na panującą aurę za oknem – sezon na lody można uznać za rozpoczęty.

W związku z tym do lodowej ofensywy przeszło dwóch gigantów tej branży – Grycan i Algida, jednak każdy w swoim stylu.

Grycan rozpoczął nową, szerokozasięgową kampanię pod hasłem „Lody, które łączą”. Działaniom podkreślającym wieloletnie przywiązanie marki do rodzinnych wartości i przekazywanych z pokolenia na pokolenie receptur, towarzyszy hasło „Grycan. Niezapomniany smak, tradycyjnie”. W ten sposób marka chce zachęcić do celebrowania codziennych chwil, które dzięki wspólnemu smakowaniu lodów mają nabierać szczególnego znaczenia.

W opozycji stanęła Algida, która postawiła nadać swoim działaniom nieco młodzieżowego klimatu, wprowadzając na rynek lody o smaku tutti frutti, będące owocem (i to dosłownym hehe) współpracy z grupą twórców o nazwie Dre$$code.

Charakter i przebieg działań nie jest przypadkowy, gdyż kampania skierowana jest do pokolenia Z, a ważnym jej elementem jest Dre$$code Ice Truck, który pojawił się na ulicach Warszawy, oferując możliwość degustacji lodów i spotkania z twórcami.

Co przemawia do Was bardziej? Tradycyjne podejście Grycana czy młodzieżowy luz Algidy?

Kolejny krok Kauflanda w kierunku generacji Z

Nie tylko Algida, ale także Kaufland próbują trafić w gusta młodszych odbiorców, gdyż sieć hipermarketów, debiutując w grze Minecraft ze swoim Kaufland World, rozpoczęła inicjatywę mającą pokazać, jak nowoczesny handel detaliczny może funkcjonować w środowisku wirtualnym.

– Tworząc przestrzeń Kaufland w tak popularnej grze jak Minecraft, chcemy budować most między światem fizycznym a cyfrowym. Prezentować naszą markę w atrakcyjny i nowoczesny sposób. To kolejny krok w kierunku działań komunikacyjnych, które pozwalają nam dotrzeć do młodszych odbiorców poprzez odpowiednie dla nich kanały. Co istotne, integracja treści edukacyjnych w środowisku gamingowym umożliwia przekazywanie wiedzy poprzez mechanizmy grywalizacji. To zwiększa zaangażowanie i sprzyja trwałemu zapamiętywaniu kluczowych wartości – mówi Marta Rumak, dyrektor pionu digital w Kaufland Polska.

Stworzony w grze świat odwzorowuje rzeczywiste sklepy sieci, jednak jest także wzbogacony o elementy interaktywne i kreatywne, które mają angażować oraz inspirować użytkowników do odkrywania nowych form zakupowych doświadczeń.

Czytelnicy będący z nami dłużej mogą mieć déjà vu przy okazji tego newsa, jednak już śpieszymy z wyjaśnieniami! Nieco ponad rok temu Kaufland pojawił się na innej platformie – Robloxie – z bliźniaczym projektem pod tą samą nazwą, a jakby tego było mało, mieliśmy nawet okazję wspomnieć o tym kilka słów na naszych łamach, więc jeśli to przegapiliście lub po prostu chcecie sobie o tym przypomnieć – czym prędzej klikajcie, czytajcie i wspominajcie przy okazji nieodżałowanego Sprasowanego Banana [RIP].

„Koszyk niepewności”

Był polski Grycan, włoska (choć aktualnie należąca do koncernu Unilever) Algida, niemiecki Kaufland, więc teraz przenosimy się za ocean, a dokładniej do Montrealu we wschodniej Kanadzie.

Czy wiecie, że w tym jednym z najludniejszych regionów tworzących prowincję Quebec każdego dnia aż 239 tys. potrzebujących musi prosić o wsparcie żywieniowe?

Właśnie dlatego organizacja Moisson Montréal, chcąc uświadomić odbiorcom, jak duża jest skala niepewności żywieniowej* w Kanadzie, stworzyła kampanię „Koszyk niepewności”, której głównym elementem stał się niewielkich rozmiarów wózek sklepowy. Działania zostały przeprowadzone w formie terapii szokowej, a dostępny poniżej film pokazuje reakcje klientów jednego ze sklepów spożywczych na widok miniaturowego koszyka na zakupy pozostawionego w jednej z alejek.

– Niestety, żywność jest wydatkiem, który można skompresować. Jeśli chodzi o wybór, to często gospodarstwa domowe idą na kompromis, jeśli chodzi o artykuły spożywcze – tłumaczy Audrey Bernier, dyrektor marketingu.

* tą nazwą określana jest sytuacja, w której dochodzi do braku dostępu do wystarczającej ilości jedzenia na skutek stanięcia przed wyborem na zasadzie „opłacić czynsz, czy zrobić zakupy”.

4Move z nową platformą komunikacji

Lody zjedzone, spacer po wirtualnym Kauflandzie zaliczony, terapia szokowa (która – mamy nadzieję – nauczy nas niemarnowania jedzenia i pozwoli zdać sobie sprawę, że problem głodu dotyka też tak bogate kraje jak Kanada) za nami, toteż czas usiąść (a może właśnie zażyć odrobiny ruchu) i się czegoś napić.

Wiemy, że może brzmieć to dwuznacznie, ale na myśli mamy tylko i wyłącznie napój izotoniczny 4Move, a wszystko przez to, że marka należąca do polskiej grupy FoodCare, uruchomiła nową platformę komunikacji „MOVE 4…”.

– Przekaz MOVE 4 jest jasny – każdy powód do ruchu jest dobry. Chcemy być marką, która wspiera codzienną aktywność, niezależnie od jej formy i skali. Bez ciśnienia, bez presji do bycia legendą. Nawet wieczorny spacer to sukces w dbaniu o zdrowy styl życia. Nasze produkty tworzymy dla ludzi, którzy chcą dbać o siebie w swoim tempie i wg swoich indywidualnych motywacji – przekazał mediom Wiesław Włodarski, Prezes FoodCare i twórca marki 4Move.

Przed tygodniem ASICS podkreślający znaczenie codziennego ruchu, dziś 4Move… Czy oni nam coś sugerują?

OpenAI ułatwia pracę programistom

Czekający na koniec kącika spożywczego mogą odetchnąć z ulgą – przed nami tylko nowość od OpenAI, wzmianka o YouTube, sekcja autopromocyjna i możemy rozpoczynać weekend, dlatego DO RZECZY!

Poznajcie Codex – autonomicznego agenta AI przeznaczonego do automatyzacji zadań programistycznych w ramach ChataGPT. Narzędzie automatyzuje pisanie, testowanie i poprawianie kodu, ułatwiając pracę programistom i zwiększając przejrzystość procesu.

Żadni z nas fachowcy od IT – my (dział kreacji abanany) jesteśmy od „sociali”, jednak wypada nadmienić, że nowość od OpenAI, oparta na modelu codex-1, to narzędzie skierowane do programistów, które potrafi samodzielnie pisać kod, naprawiać błędy czy uruchamiać testy. Jego unikalną cechą jest możliwość wykonywania wielu zadań równocześnie – każde może trwać od minuty do nawet pół godziny, w zależności od złożoności. Ciekawym dodatkiem jest fakt, że Codex pokazuje każdy krok i swój tok rozumowania, co znacząco ułatwia debugowanie i kontrolę nad procesem.

Wszystko, co dobre, szybko się kończy – tydzień (chociaż tu bardziej mamy na myśli fakt, że kończący się tydzień oznacza początek weekendu), kolejny odcinek CDLN i… 20 lat istnienia YouTube’a, który z okazji okrągłej rocznicy ogłosił wprowadzenie nowych formatów reklamowych. Mowa o Peak Points, Cultural Moments Sponsorships oraz Masthead na CTV, o których więcej dowiecie się z oficjalnego bloga serwisu.

Na sam koniec nie może zabraknąć autopromocji! 

Jeśli chcecie:

dowiedzieć się, co marka powinna przemyśleć zanim napisze brief

posłuchać o najczęstszych błędach marek przy starcie komunikacji

poznać zawartość prawidłowego briefu

przekonać się, na jaki rodzaj treści się zdecydować

…a do tego macie wolną godzinę* w najbliższą środę (28 maja) o godz. 10:00, to zapraszamy Was do wzięcia udziału w bezpłatnym szkoleniu onlineJak zbriefować agencję na obsługę TikToka?”, które poprowadzą dla Was nasi specjaliści – Monika Serwińska (Specjalista ds. PR & Content Creator) oraz Maks Michalczak (Head of PR and Content Marketing)!

PS Pamiętajcie, że nieodpowiadający termin to żadna przeszkoda – jeśli zaciekawił Was temat najbliższego webinaru, ale nie możecie się na nim pojawić, zapiszcie się mimo to – wyślemy Wam nagranie!

Zapisy → https://webinar.eura7.com/jak-zbriefowac-agencje-na-obsluge-TikToka 

Do zobaczenia za tydzień!

 

Źródła:

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x