Kauflandowe „ArBuziaki”
Zaczynamy od „ArBuziaków”, czyli nowej akcji sieci sklepów Kaufland, w ramach, której single mogą podczas zakupów szukać swojej drugiej połówki, a wszystko to z użyciem…. arbuza!
W sklepach dostępne są specjalne naklejki, a każdy, kto zechce wziąć udział w zabawie, może przykleić taką naklejkę na swoją połówkę arbuza i włożyć ją do koszyka lub wózka – tak, by inni mogli ją zauważyć. Jeśli podczas zakupów spotka osobę z podobnie oznaczonym owocem, może podejść, porozmawiać, a nawet pójść krok dalej i wymienić się „ArBuziakiem”! :D
– Liczymy, że akcja „ArBuziaki” wywoła uśmiech, a dla niektórych okaże się początkiem pięknej historii – mówi Magdalena Misiarz, dyrektor działu komunikacji marketingowej w Kaufland Polska. – W czasach kiedy ludzie szukają się za pomocą aplikacji randkowych i rozmawiają ze sobą online, staramy się przełamać te schematy i odpowiadać na trend spotykania się w realu. Od lat wiemy już, jak ważną społeczną rolę może pełnić market osiedlowy, a codzienne zakupy mogą być pretekstem do spotkania i rozmowy z drugą osobą.
Ciekawe, czy w dłuższej perspektywie „ArBuziaki” miałyby szansę na większą skuteczność w „parowaniu” od Tindera (lub innych aplikacji randkowych)? :D
„Unthinkables”, czyli guma niebędąca gumą
Z działu owoców przenosimy się do strefy kas, bo właśnie tam najczęściej można spotkać gumy do żucia, a o nich będzie mowa. Warto też podkreślić, że przenosimy się do dalekiego Singapuru. Jednak uspokajamy Was zanim zdążycie pomyśleć „Ale jak to? Przecież singapurski rząd już dawno zakazał sprzedaży i importu gumy do żucia!”.
Poznajcie „Unthinkables” – pierwszą legalną gumę do żucia w Singapurze. Nie jest to jednak do końca guma, jaką znamy, jednak wygląda, smakuje i żuje się jak guma, z tą niewielką różnicą, że jest wytwarzana bez bazy gumowej. Właśnie ten szczegół sprawia, że prawnie może być dozwolona w Singapurze.
„Guma” jest owocem współpracy agencji BBH Singapore oraz Irene Chan, cukiernika i założycielki Oni Cupcakes, która w konsultacji ze specjalistami BBH, stworzyła prototyp idealnej gumy do żucia. Ostatecznie „Unthinkables” wykonano z ciągnących się, w pełni rozpuszczalnych w wodzie cukierków.
Warto podkreślić ukryty kreatywny przekaz działań – agencja BBH Singapore traktuje „gumę” jako sposób na rozpoczęcie rozmów o kreatywnym potencjale pomysłów, które na pierwszy rzut oka wydają się niemożliwe. Każda „guma” do żucia zawiera kod QR, który prowadzi do prac z portfolio agencji, np. „Heinekicks” (pisaliśmy o tym w 21. Sprasowanym Bananie), w której zamieniono trampki w dzieła sztuki wypełnione piwem.
Doritos pikantniejszy (dosłownie) niż zwykle
Wątek „spożywczy” kończymy z marką Doritos, która w nietypowy sposób promuje nowy smak chipsów. Powiemy tylko, że reklama „A Spicy, but Not Too Spicy Plumber” jest parodią fabularnej części filmów pornograficznych oraz stylistyki lat 70. ubiegłego wieku.
Kampania w swoich założeniach ma trafiać w gust pokolenia Z, celowo balansując na granicy dobrego smaku. Jak tłumaczy Chris Bellinger, dyrektor kreatywny PepsiCo Foods U.S.: „Jeśli nasze hasło brzmi »For the Bold« (Odważ się, by spróbować), musimy być odważni również w działaniach reklamowych”.
Nie zdradzamy fabuły – musicie to zobaczyć sami!
To Puszcza Białowieska czy kinowe klasyki?
Zmieniamy krąg zainteresowań – województwo Podlaskie ruszyło z działaniami zachęcającymi do udziału w trwających do 18 sierpnia konsultacjach społecznych w sprawie ochrony Puszczy Białowieskiej – jedynego w Polsce i unikatowego w skali świata obiektu przyrodniczego wpisanego na listę UNESCO. Ideą przewodnią kampanii, na potrzeby której przygotowano kreacje w stylu plakatów filmowych jest hasło „Puszcza Białowieska. Jedyna taka premiera. Bez sequela”.
Zdecydowano się na nawiązania do takich filmów jak: „E.T.”, „Niekończąca się opowieść”, „Wielkie piękno”, „Dzikość serca” oraz „Avengers. Endgame”. Każdy z zaprezentowanych plakatów poświęcony jest innemu aspektowi Puszczy: majestatycznym żubrom, bioróżnorodności, długowieczności ekosystemu.
– Chcieliśmy w prosty, zrozumiały i emocjonalny sposób pokazać, że Puszcza jest dziedzictwem nas wszystkich – tak jak kultowe dzieła kultury. Trudno sobie wyobrazić świat bez nich. Razem mamy moc, by Puszcza pozostała w „repertuarze świata”. Bo jeśli ją stracimy, drugiej szansy nie będzie – podkreśla Katarzyna Stempniak, liderka projektu z agencji White Bits, która realizuje kampanię.
Marka Żubr po raz 7. wspiera zagrożone gatunki
Trochę Was okłamaliśmy z tym zakończeniem wątku „spożywczego”, jednak najnowsze działania Żubra uznajmy za hybrydę spożywczo-zwierzęcą!
Marka należąca do Kompanii Piwowarskiej już po raz siódmy stworzyła kampanię mającą wspierać zagrożone gatunki. Bohaterem najnowszej odsłony projektu jest bóbr, a działaniom towarzyszy hasło przewodnie „Żubr wspiera zagrożone gatunki i mordka się cieszy”.
Akcja w założeniach nie różni się od poprzednich – również tym razem puszki i butelki ozdobione zostaną wizerunkami zagrożonych gatunków zwierząt. Dodatkowo marka nawiązała współpracę z Piotrem Szumowskim i Stand-up Polska, która obejmuje specjalne materiały inspirowane światem puszczy i bobrów. Jednym z celów kampanii jest przedstawienie bobra jako ważnego elementu ekosystemu – reprezentuje on jeden z gatunków kluczowych, czyli warunkujących istnienie innych gatunków i niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania całego środowiska.
„Marka Żubr od lat wspiera działania, które realnie wpływają na ochronę zagrożonych gatunków oraz cennych przyrodniczo obszarów Polski. Bóbr, choć często postrzegany jako szkodnik, w rzeczywistości jest zwierzęciem niezwykle istotnym dla naszego środowiska. Tegoroczna kampania to przypomnienie, że wsparcie zagrożonych gatunków zwierząt może wywołać uśmiech. I to nie tylko na mordce bobra” – mówi Jacek Grabarczyk, Brand Director marki Żubr.
Na zakończenie, pozostając w piwnej nomenklaturze – do dna i widzimy się za tydzień!
Źródła:
- https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/nowa-akcja-kauflandu-single-moga-szukac-swojej-polowki
- https://nowymarketing.pl/unthinkables-agencja-bbh-stworzyla-legalna-w-singapurze-gume-do-zucia/
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/doritos-promuje-nowy-smak-chipsow-parodia-filmow-dla-doroslych-z-lat-70/
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/puszcza-bialowieska-jedyna-taka-premiera-bez-sequela-kampania-konsultacji-spolecznych/
- https://www.proto.pl/aktualnosci/zubr-i-bobr-nowa-kampania-piwnej-marki/