Reklama

Czy branża interaktywna jest odporna na kryzys?

Według najnowszych danych Interactive Advertising Bureau (IAB) i Pricewaterhouse Coopers inwestycje w reklamę internetową w USA pomimo recesji wzrosły w ciągu pierwszego półrocza 2008 r. o ponad 15% w stosunku do roku poprzedniego. Czy polska branża interaktywna jest również odporna na kryzys?

Chwila oddechu, a może coś więcej?

Amerykańskie firmy w pierwszym półroczu 2008 roku zainwestowały w reklamę internetową ponad 11 miliardów USD. Dwa pierwsze kwartały AD 2008 różniły się jednak intensywnością wzrostu środków przeznaczanych na promocję online. W drugim kwartale obecnego roku tempo rozwoju inwestycji w reklamę internetową mniejsze niż w pierwszym o około 6%. Pytanie więc jak będzie dalej?

Nie tylko Google zarabia

Najszybciej rosną kwoty inwestowane w promocję w wyszukiwarkach.  W tym wzrost oscyluje wokół 24%. Marketerzy nadal chętnie korzystają z reklamy displayowych oraz częściej wykorzystują w kampaniach internetowe spoty wideo. Dzięki temu inwestycje w te formy promocji wzrosły o ponad 19%.

Bo liczy się sprzedaż

Według prognoz Prezydent i CEO IAB – Randall Rothenberga, amerykańskie koncerny zainwestują ponad 23 miliardy dolarów. Przewidywania te mogą się sprawdzić. W USA okres przedświąteczny ruszy pełną parą. Walka o klienta między firmami najpewniej wtedy przybierze znacznie na sile. Amerykańscy konsumenci z racji recesji mogą nieco ostrożniej podochodzić do wydatków niż zwykle. Koncerny, chcąc utrzymać optymalny poziom sprzedaży i jednocześnie stale ją zwiększać powinny zatem poszukać efektywnych metod jej wsparcia. Obecnie najefektywniej sprzedaż wspiera właśnie reklama internetowa.

Dobre czasy zagoszczą na dobre?

Tendencja do wzrostu inwestycji w reklamę internetową nie objawia się jednak tylko w warunkach recesji. Przykładem jest polski rynek reklamowy, w którym Internet z roku na rok ma coraz większy udział. Obecnie oscyluje wokół 10%.  Wszystko wskazuje na to, że inwestycje w reklamę internetową w najbliższych latach nabiorą jeszcze większego tempa. Nie ma co się dziwić, przecież każdy z ponad 14 milionów internautów może stać się potencjalnym klientem firmy. Inwestycje w reklamę internetową to więc naturalna kolej rzeczy. Branża interaktywna jeszcze długo będzie odporna na kryzys.

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki
Mówię, co to ma być. Siadamy i robimy. To daje efekty. Wszyscy są happy. Drugiej takiej nie znajdziesz. Kreacja w Eura7.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL