Ciekawostki branżowe, Media społecznościowe, Najnowsze, Oferty pracy, Social media

Czy Facebook zastąpi LinkedIn? Te testy na to wskazują!

Wiele osób, szukając źródeł utrzymania, korzysta z pomocy portalu Pracuj.pl. Podobnie zresztą postępują pracodawcy, którzy dzięki takim portalom chcą pozyskać, w miarę szybko, jak najlepszych pracowników. Od pewnego czasu coraz większą popularnością w Polsce cieszy się LinkedIn, czyli międzynarodowy serwis społecznościowy specjalizujący się w kontaktach zawodowo-biznesowych. Czy niebawem taki stan rzeczy ulegnie zmianie?

Wiele może na to wskazywać. Otóż, jak donosi holenderski portal The News Web, Facebook rozpoczął właśnie testy nowej funkcji – CV Resume. Funkcja ta pozwala użytkownikom portalu założonego przez Marka Zuckerberga dzielić się swoimi doświadczeniami na rynku pracy. Co ciekawe i ważne, nowy dodatek rozszerza standardową sekcję „Praca i edukacja”, ale nie będzie publicznie wyświetlać wszystkich informacji.

Dedykowany obszar pozwoli na wyszczególnienie tła zawodowego i edukacyjnego. Podobnie jak w LinkedIn użytkownicy, którzy mają wieloletnie doświadczenie zawodowe, mogą ujawnić swoje aktualne miejsce zatrudnienia, wybierając opcję: „obecnie pracuję tutaj”.

Zrzuty ekranu udostępnione przez TNW potwierdzają, że szczegółowe informacje nie będą łatwo widoczne w profilu publicznym. Takie rozwiązanie może oznaczać, że Facebook rozważa udostępnienie ukrytych informacji o osobach poszukujących pracy firmom doradztwa personalnego i tak zwanym headhunterom, czyli łowcom talentów, cenionych menedżerów oraz specjalistów.

                      
Biorąc pod uwagę, że Facebook ma ponad 2 miliardy użytkowników, a z LinkedIn korzysta „jedynie” 500 milionów, należy stwierdzić, że plan ludzi Zuckerberga nie dziwi. Ten projekt rzeczywiście ma szansę odnieść sukces. Kiedy? Niestety, na to pytanie trudno odpowiedzieć. Podobnie jak w przypadku innych testów Facebook nie podaje informacji, czy i kiedy funkcjonalność dotrze do wszystkich użytkowników. Zamysł intrygujący, zwłaszcza że w przypadku autora tego tekstu omawiana funkcja działa od dawna, o czym niech świadczą poniższe obrazy.

Rzecznik Facebooka, pytany przez TNW, stwierdził jedynie lakonicznie: – W serwisie Facebook zawsze tworzymy i testujemy nowe produkty i usługi. Aktualnie jest to „Historia pracy”, która ma pomagać ludziom znaleźć pracę, a pracodawcom pracowników.


A zatem pozostaje pytanie: czym zaskoczy Facebook?

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki
Nowa twarz w Abanana. Trafiłem tu z Ekstraklasy S.A., gdzie pracowałem na stanowisku managera ds. komunikacji. Poprzednio kierowałem biurem prasowym i odpowiadałem za politykę informacyjną Wisły Kraków. W klubie pracowałem od 2006 roku. Od lutego 2014 roku do lipca 2015 pełniłem funkcję rzecznika prasowego Białej Gwiazdy.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL