Reklama

Czy strony WWW za 0 zł są tak naprawdę serwisami internetowymi?

Na polskim rynku internetowym funkcjonują firmy oferujące strony WWW za 0 zł, mające służyć realizacji różnorodnych celów – również biznesowych. Dlaczego więc takich rozwiązań na próżno szukać w agencjach interaktywnych? Czy serwis internetowy przygotowany przez agencję jest tym samym, co strona WWW za 0 zł?

labber.pl

W Internecie bez grosza przy duszy

Model biznesowy jest prosty. Zaczyna się od kilku zdań na temat marketingu internetowego skierowanych do nieświadomego klienta. Wnioski sprowadzają się do stwierdzenia – marketing w Internecie to tak naprawdę strona WWW. Trzeba więc ją mieć.

W ciągu kilku minut Twoja firma może mieć własną stronę internetową. Wystarczy wybrać projekt spośród setek prezentowanych. No to sru!

Marketing internetowy w 5 minut

Na stronie możesz dodać informacje o swojej firmie. Najlepiej skopiuj je z jakiegoś dokumentu. Nikt przecież nie będzie ich czytał. Wejdzie przecież tylko na Twoją stronę i od razu do Ciebie napisze albo zadzwoni. Sam fakt, że masz stronę w Internecie na pewno zwiększy Ci sprzedaż. Jak widać, klient nie ma innego wyboru. Kupuje sobie stronę WWW. Od tej pory ma swoje miejsce w Internecie. Marketing internetowy ma załatwiony na długie, długie lata.

Lustracja agencji interaktywnych

Co się dzieje jednak, gdy klient chce oprócz strony WWW za 0 zł poznać także inne oferty? Perswazyjny charakter przekazu reklamowego, stosowany przez firmy skupione na tworzeniu stron za 0 zł, często stosuje porównania z kosztami projektów, realizowanych przez agencje interaktywne. Ciekawość klienta najpewniej spowoduje więc chęć dowiedzenia się jak tak naprawdę jest z tymi całymi agencjami. Zabawę więc czas zacząć i zdobyć adresy kilku z nich.

Q & A

W poniedziałek rano, klient wysyła pierwsze zapytania. Przepisuje w mailu specyfikację strony WWW za 0 zł. Ze strony agencji zostaje wysłany brief. Jest w nim sporo pytań dotyczących nie tylko warstwy graficznej i technicznej serwisu, lecz również założeń strategicznych i celów wdrożenia projektu. Klient myśli: „Dlaczego oni się pytają o takie rzeczy?”.

Realizując projekty dla klientów agencja interaktywna sprzedaje im swoją wiedzę, umiejętności, know-how. Sprzedaje tak naprawdę nie narzędzia, a zrealizowane za ich pomocą cele. Strony WWW za 0 zł są pozbawione możliwości działania w kluczowych obszarach funkcjonowania firmy:

  • realizacji długofalowej strategii działalności firmy w takich obszarach jak: zarządzanie, sprzedaż, PR, marketing,
  • optymalizacji możliwości i kanałów wymiany informacji firmy z konsumentami,
  • nawiązywania interakcji i budowy bazy lojalnych klientów,
  • pełnego zintegrowania z nowoczesnymi instrumentami informatyki biznesowej (np. CRM),
  • brakiem wartości dodanej w postaci pominięcia całego procesu komunikacji marketingowej w Internecie, a skupieniu się wyłącznie na jego jednym elemencie.

Jakość to inwestycja

Można tak wymieniać jeszcze długo. Za każdym z tych argumentów stoją konkretne pieniądze. Przygotowanie założeń strategicznych, wymaga pracy stratega, która jak wiadomo nie jest działalnością charytatywną. Dokładanie więc kolejnych istotnych fragmentów do tej układanki, daje w rezultacie odpowiedź na pytanie, ile tak naprawdę kosztuje praca agencji interaktywnej i jakie są tego powody.

Strona WWW to nie serwis internetowy

Pominięcie kluczowych kwestii marketingowych, sprzedażowych i wizerunkowych w procesie realizacji serwisu internetowego skutkuje tym, że klient może w sumie otrzymać bezużyteczne narzędzie. Termin „strona WWW” jest tutaj jak najbardziej poprawny, gdyż występuje praktycznie wyłącznie w mowie potocznej. Można powiedzieć więc, że strona WWW to coś, co może przypominać serwis internetowy. Z pewnością jednak nim nie jest. Serwisy internetowe są jednymi z elementów łańcucha komunikacji marketingowej oraz innych typów wymiany informacji. Strony WWW za 0 zł z wiadomych przyczyn z pewnością nimi nie są.

Mieć czy zyskać?

Strona WWW za 0 zł czy serwis internetowy stworzony przez agencję za kilkadziesiąt tysięcy złotych? Odpowiedź można znaleźć między wierszami powyżej.

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki
Mówię, co to ma być. Siadamy i robimy. To daje efekty. Wszyscy są happy. Drugiej takiej nie znajdziesz. Kreacja w Eura7.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL