Instagram, Media społecznościowe, Najnowsze, Social media

Direct – nadchodzi nowy komunikator od Instagrama

Snapchat zapowiedział sporo zmian, które mogą się pojawić jeszcze w grudniu, a najpóźniej na początku 2018 roku. Instagram nie chce zostać w tyle, dlatego rozpoczął już testy nowego mobilnego komunikatora o nazwie Direct.

Pilotaż odbywa się z udziałem Facebooka, czyli właściciela Instagrama, o czym poinformował amerykański serwis internetowy The Verge. Direct jest obecnie testowany jedynie w sześciu krajach: Chile, Izraelu, Włoszech, Portugalii, Turcji i Urugwaju, w wersjach do systemów iOS oraz Android.

Istotne jest, że Direct to samodzielny komunikator internetowy pozwalający użytkownikom Instagrama na wzajemne kontakty, co oznacza, że w pewnym sensie może stać się czymś na wzór Messengera dla Facebooka.

Ponieważ Instagram stawia na zdjęcia, to Direct również. Interfejs aplikacji został tak zaprogramowany, że po jej uruchomieniu domyślnie włącza się kamera wbudowana w smartfon, dzięki czemu możemy od razu wykonać zdjęcie i przesłać je wraz z wiadomością tekstową do znajomych lub rodziny.

Direct nie będzie tylko uzupełnieniem Instagrama, które ma ulepszyć komunikację pomiędzy użytkownikami. Ma przede wszystkim zastąpić obecny sposób komunikacji. Jak to będzie przebiegać? Po zainstalowaniu Direct z konta użytkownika na Instagramie cała wymiana informacji zostanie automatycznie przeniesiona do nowej aplikacji. Tym samym nie będziemy mieli dostępu do skrzynki z wiadomościami, którą znamy z obecnej wersji Instagrama.

Pojawienie się Direct na całym świecie umocni pozycję Facebooka, ten stanie się bowiem prawdziwym potentatem w komunikacji on-line, a w jego stajni będą WhatsApp, Messenger oraz wspomniany Direct.

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki
Nowa twarz w Abanana. Trafiłem tu z Ekstraklasy S.A., gdzie pracowałem na stanowisku managera ds. komunikacji. Poprzednio kierowałem biurem prasowym i odpowiadałem za politykę informacyjną Wisły Kraków. W klubie pracowałem od 2006 roku. Od lutego 2014 roku do lipca 2015 pełniłem funkcję rzecznika prasowego Białej Gwiazdy.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL