Media społecznościowe, Najnowsze, Social media

Dla firm tylko Messenger? WhatsApp chce to zmienić

Obecnie drugiego tytułowego komunikatora używa ponad 50 milionów użytkowników. Aby pomóc im oraz tysiącom większych firm korzystających z interfejsu WhatsApp Business, wprowadzono nowe funkcje, które umożliwią rozpoczęcie czatu z firmą w aplikacji oraz zapoznanie się z ofertą jej produktów i usług.

Umieść kody i usprawnij proces komunikacji

Kody QR – jak opisuje w komunikacie prasowym WhatsApp – to „cyfrowe drzwi wejściowe, dzięki którym otwarcie okna czatu z firmą jest banalnie proste”.  Dotychczas po odkryciu interesujących firm można było z nimi nawiązać kontakt dopiero po dodaniu ich do kontaktów w WhatsApp, jeden numer za drugim. Teraz to się zmienia. Wystarczy wyłącznie zeskanować kod QR umieszczony w witrynie, na opakowaniu produktu lub paragonie, aby rozpocząć rozmowę z interesującym nas podmiotem.

„Zeskanowanie kodu QR otworzy okno czatu z opcjonalną, wstępnie wypełnioną wiadomością, którą utworzyła firma, aby ułatwić nawiązanie rozmowy. Dzięki dostępnym w aplikacji narzędziom komunikacji, firmy będą mogły błyskawicznie udzielać informacji i na przykład zaprezentować swój katalog, co korzystnie wpłynie na przebieg rozmowy. Aby zacząć korzystać z kodów QR, zachęcamy firmy do wykonania tych szybkich czynności” – informuje WhatsApp w swoim komunikacie.

Zaprezentuj swój katalog

WhatsApp firmom, które korzystają z jego usług, daje możliwość zaprezentowania katalogów z produktami lub usługami. Funkcja ta jest dostępna już od zeszłego roku i choć korzysta z niej ponad 40 milionów użytkowników miesięcznie na całym świecie, to w Polsce dalej jest to ciekawe pole do zagospodarowania przez firmy.

Jak dodać swój katalog? Odpowiedź można znaleźć tutaj. To nie wszystko, ponieważ WhatsApp dodaje: „Aby ułatwić użytkownikom odkrywanie produktów, umożliwiamy udostępnianie katalogów i pojedynczych produktów za pomocą linków na stronach internetowych, Facebooku, Instagramie i innych kanałach. W przypadku, gdy użytkownik będzie chciał udostępnić znaleziony katalog lub produkt znajomym i rodzinie, wystarczy, że skopiuje link i prześle go w WhatsAppie lub w innym miejscu”.

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki
Nowa twarz w Abanana. Trafiłem tu z Ekstraklasy S.A., gdzie pracowałem na stanowisku managera ds. komunikacji. Poprzednio kierowałem biurem prasowym i odpowiadałem za politykę informacyjną Wisły Kraków. W klubie pracowałem od 2006 roku. Od lutego 2014 roku do lipca 2015 pełniłem funkcję rzecznika prasowego Białej Gwiazdy.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL