Facebook, Media społecznościowe, Najnowsze, Social media

Dokonało się, to już otwarta wojna Facebook vs YouTube

To o czym wszyscy mówili od dawna, stało się faktem. Jak bardzo nie po drodze Facebookowi z takimi serwisami, jak YouTube i Vimeo, niech świadczy fakt, że ten pierwszy zmienił sposób wyświetlania filmów na swoim portalu. Od teraz materiały wideo z wyżej wspomnianych serwisów zobaczymy tylko poza Facebookiem, a nie w ramach treści udostępnianych bezpośrednio w aktualnościach.

W tej chwili tak prezentuje się osadzony materiał wideo, w miejscu zaznaczonym strzałką do tej pory znajdywał się przycisk „play”:

Kogo naprawdę dotknie ta zmiana i jakie będą jej skutki? Przede wszystkim należy przypomnieć, że już wcześniej Facebook automatycznie ograniczał zasięgi filmów, a właściwie linków z filmami umieszczanymi na swoim portalu prosto z YouTube. Teraz niejako wymusi, a właściwie mocno zachęci marki i youtuberów do zamieszczania materiałów bezpośrednio na swoim serwisie, a to powinno w sposób naturalny przełożyć się na większe zasięgi na portalu Marka Zuckerberga, który będzie wspierał tego typu działanie.

Co z YouTube? Omawiana zmiana może spowodować, że liczba odtworzeń materiałów wideo i subskrypcji na kanale właściwym na YouTube spadnie. Dlaczego? Powód jest prozaiczny: aby obejrzeć film, będziemy musieli wykonać więcej czynności niż do tej pory. Na wersji deskoptowej serwis przeniesie nas w nowym oknie na stronę YouTube, a w wersji mobilnej – otworzy aplikację giganta z San Bruno.

Czy istotnie przeszkodzi to użytkownikom w swobodnym i szybkim korzystaniu z dobrodziejstw serwisów? Za wcześnie, aby to oceniać, sam Facebook zdaje sobie sprawę z tego, że ta decyzja może spotkać się z nieprzychylnym przyjęciem i w związku z tym… nie komunikuje jej oficjalnie.

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki
Nowa twarz w Abanana. Trafiłem tu z Ekstraklasy S.A., gdzie pracowałem na stanowisku managera ds. komunikacji. Poprzednio kierowałem biurem prasowym i odpowiadałem za politykę informacyjną Wisły Kraków. W klubie pracowałem od 2006 roku. Od lutego 2014 roku do lipca 2015 pełniłem funkcję rzecznika prasowego Białej Gwiazdy.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL