Instagram, Najnowsze, Social media

Działania marketingowe na Instagramie? Decyzja po kilku minutach

Instagram to fotograficzny serwis społecznościowy pozwalający na udostępnianie zdjęć i filmów, połączony z aplikacją o tej samej nazwie, który umożliwia użytkownikom ich edycję, stosowanie do nich filtrów cyfrowych oraz udostępnianie ich w różnych serwisach społecznościowych. Banał powiecie, to wszyscy wiemy, zwykła informacja z Wikipedii. I macie rację, ale teraz zapnijcie pasy, bo o tych danych z pewnością nie słyszeliście, a są gotowym produktem do szybkiego wykorzystania albo co najmniej do głębokiej refleksji.

Brandwatch – amerykańska firma analityczna zajmująca się social mediami przygotowała analizę dotyczącą Instagrama. Wyniki robią wrażenie. W świecie marketingu każdy proces decyzyjny zaczyna się od liczb i prowadzi do liczb, więc wszystko co poniżej jest Waszą obowiązkową lekturą.

Nim jednak przejdziemy do danych związanych stricte z marketingiem, to spójrzmy na inne fakty odnotowane przez Brandwatch.

Statystyki użycia Instagrama

  1. Instagram ma teraz 1 mld aktywnych użytkowników miesięcznie.
  2. Ponad 60% użytkowników tej aplikacji loguje się do niej codziennie, co sprawia, że jest to druga najbardziej zaangażowana sieć po Facebooku.
  3. 90% użytkowników Instagrama ma mniej niż 35 lat.
  4. Średnie zaangażowanie jednego posta wzrosło o 416% w ciągu dwóch lat.
  5. 32% amerykańskich nastolatków wymienia Instagram jako swoją najważniejszą sieć społeczną.
  6. Posty z lokalizacją notują 79% więcej zaangażowania od pozostałych.
  7. Wpisy z co najmniej jednym hashtagiem zwiększają zaangażowanie o 12,6%.
  8. Zdjęcia cieszą się większym zaangażowaniem niż filmy.

Statystyki marketingowe na Instagramie

  1. Na Instagramie jest ponad 25 milionów kont marek, które obserwuje 80% użytkowników.
  2. Jeśli spojrzymy tylko na 100 najlepszych marek na świecie, 90% ma konto na Instagramie.
  3. 96% amerykańskich marek modowych jest na Instagramie.
  4. 60% użytkowników za pośrednictwem tej platformy odkrywa nowe produkty.
  5. Zaangażowanie z markami na Instagramie jest 10 razy wyższe niż na Facebooku, 54 razy wyższe niż na Pinterest i 84 razy wyższe niż na Twitterze.
  6. Ponad jedna trzecia użytkowników Instagrama wykorzystała swój telefon komórkowy do zakupu produktu online.
  7. 50% Instagramerów obserwuje profile marek.
  8. Najczęściej obserwowaną marką (oprócz samego Instagrama) jest National Geographic, z 97,4 mln i liczącymi się obserwatorami. Najczęściej obserwowaną osobą jest obecnie Cristiano Ronaldo, który  w chwili pisania tego tekstu ma 153 miliony obserwatorów.

Mało? To zobaczcie to:

  1. W 2019 roku na Instagramie udostępniono ponad 40 miliardów zdjęć.
  2. Codziennie na Instagramie pojawia się ponad 100 milionów postów i liczba ta wzrasta każdego dnia.
  3. Najpopularniejsze zdjęcie na Instagramie to zdjęcie…  jajka,  ponad 51 milionów polubień.

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki
Nowa twarz w Abanana. Trafiłem tu z Ekstraklasy S.A., gdzie pracowałem na stanowisku managera ds. komunikacji. Poprzednio kierowałem biurem prasowym i odpowiadałem za politykę informacyjną Wisły Kraków. W klubie pracowałem od 2006 roku. Od lutego 2014 roku do lipca 2015 pełniłem funkcję rzecznika prasowego Białej Gwiazdy.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL