Instagram, Najnowsze, Social media

Działania marketingowe na Instagramie? Decyzja po kilku minutach

Instagram to fotograficzny serwis społecznościowy pozwalający na udostępnianie zdjęć i filmów, połączony z aplikacją o tej samej nazwie, który umożliwia użytkownikom ich edycję, stosowanie do nich filtrów cyfrowych oraz udostępnianie ich w różnych serwisach społecznościowych. Banał powiecie, to wszyscy wiemy, zwykła informacja z Wikipedii. I macie rację, ale teraz zapnijcie pasy, bo o tych danych z pewnością nie słyszeliście, a są gotowym produktem do szybkiego wykorzystania albo co najmniej do głębokiej refleksji.

Brandwatch – amerykańska firma analityczna zajmująca się social mediami przygotowała analizę dotyczącą Instagrama. Wyniki robią wrażenie. W świecie marketingu każdy proces decyzyjny zaczyna się od liczb i prowadzi do liczb, więc wszystko co poniżej jest Waszą obowiązkową lekturą.

Nim jednak przejdziemy do danych związanych stricte z marketingiem, to spójrzmy na inne fakty odnotowane przez Brandwatch.

Statystyki użycia Instagrama

  1. Instagram ma teraz 1 mld aktywnych użytkowników miesięcznie.
  2. Ponad 60% użytkowników tej aplikacji loguje się do niej codziennie, co sprawia, że jest to druga najbardziej zaangażowana sieć po Facebooku.
  3. 90% użytkowników Instagrama ma mniej niż 35 lat.
  4. Średnie zaangażowanie jednego posta wzrosło o 416% w ciągu dwóch lat.
  5. 32% amerykańskich nastolatków wymienia Instagram jako swoją najważniejszą sieć społeczną.
  6. Posty z lokalizacją notują 79% więcej zaangażowania od pozostałych.
  7. Wpisy z co najmniej jednym hashtagiem zwiększają zaangażowanie o 12,6%.
  8. Zdjęcia cieszą się większym zaangażowaniem niż filmy.

Statystyki marketingowe na Instagramie

  1. Na Instagramie jest ponad 25 milionów kont marek, które obserwuje 80% użytkowników.
  2. Jeśli spojrzymy tylko na 100 najlepszych marek na świecie, 90% ma konto na Instagramie.
  3. 96% amerykańskich marek modowych jest na Instagramie.
  4. 60% użytkowników za pośrednictwem tej platformy odkrywa nowe produkty.
  5. Zaangażowanie z markami na Instagramie jest 10 razy wyższe niż na Facebooku, 54 razy wyższe niż na Pinterest i 84 razy wyższe niż na Twitterze.
  6. Ponad jedna trzecia użytkowników Instagrama wykorzystała swój telefon komórkowy do zakupu produktu online.
  7. 50% Instagramerów obserwuje profile marek.
  8. Najczęściej obserwowaną marką (oprócz samego Instagrama) jest National Geographic, z 97,4 mln i liczącymi się obserwatorami. Najczęściej obserwowaną osobą jest obecnie Cristiano Ronaldo, który  w chwili pisania tego tekstu ma 153 miliony obserwatorów.

Mało? To zobaczcie to:

  1. W 2019 roku na Instagramie udostępniono ponad 40 miliardów zdjęć.
  2. Codziennie na Instagramie pojawia się ponad 100 milionów postów i liczba ta wzrasta każdego dnia.
  3. Najpopularniejsze zdjęcie na Instagramie to zdjęcie…  jajka,  ponad 51 milionów polubień.

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki
Nowa twarz w Abanana. Trafiłem tu z Ekstraklasy S.A., gdzie pracowałem na stanowisku managera ds. komunikacji. Poprzednio kierowałem biurem prasowym i odpowiadałem za politykę informacyjną Wisły Kraków. W klubie pracowałem od 2006 roku. Od lutego 2014 roku do lipca 2015 pełniłem funkcję rzecznika prasowego Białej Gwiazdy.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL