Instagram to fotograficzny serwis społecznościowy pozwalający na udostępnianie zdjęć i filmów, połączony z aplikacją o tej samej nazwie, który umożliwia użytkownikom ich edycję, stosowanie do nich filtrów cyfrowych oraz udostępnianie ich w różnych serwisach społecznościowych. Banał powiecie, to wszyscy wiemy, zwykła informacja z Wikipedii. I macie rację, ale teraz zapnijcie pasy, bo o tych danych z pewnością nie słyszeliście, a są gotowym produktem do szybkiego wykorzystania albo co najmniej do głębokiej refleksji.
Brandwatch – amerykańska firma analityczna zajmująca się social mediami przygotowała analizę dotyczącą Instagrama. Wyniki robią wrażenie. W świecie marketingu każdy proces decyzyjny zaczyna się od liczb i prowadzi do liczb, więc wszystko co poniżej jest Waszą obowiązkową lekturą.
Nim jednak przejdziemy do danych związanych stricte z marketingiem, to spójrzmy na inne fakty odnotowane przez Brandwatch.
Statystyki użycia Instagrama
- Instagram ma teraz 1 mld aktywnych użytkowników miesięcznie.
- Ponad 60% użytkowników tej aplikacji loguje się do niej codziennie, co sprawia, że jest to druga najbardziej zaangażowana sieć po Facebooku.
- 90% użytkowników Instagrama ma mniej niż 35 lat.
- Średnie zaangażowanie jednego posta wzrosło o 416% w ciągu dwóch lat.
- 32% amerykańskich nastolatków wymienia Instagram jako swoją najważniejszą sieć społeczną.
- Posty z lokalizacją notują 79% więcej zaangażowania od pozostałych.
- Wpisy z co najmniej jednym hashtagiem zwiększają zaangażowanie o 12,6%.
- Zdjęcia cieszą się większym zaangażowaniem niż filmy.
Statystyki marketingowe na Instagramie
- Na Instagramie jest ponad 25 milionów kont marek, które obserwuje 80% użytkowników.
- Jeśli spojrzymy tylko na 100 najlepszych marek na świecie, 90% ma konto na Instagramie.
- 96% amerykańskich marek modowych jest na Instagramie.
- 60% użytkowników za pośrednictwem tej platformy odkrywa nowe produkty.
- Zaangażowanie z markami na Instagramie jest 10 razy wyższe niż na Facebooku, 54 razy wyższe niż na Pinterest i 84 razy wyższe niż na Twitterze.
- Ponad jedna trzecia użytkowników Instagrama wykorzystała swój telefon komórkowy do zakupu produktu online.
- 50% Instagramerów obserwuje profile marek.
- Najczęściej obserwowaną marką (oprócz samego Instagrama) jest National Geographic, z 97,4 mln i liczącymi się obserwatorami. Najczęściej obserwowaną osobą jest obecnie Cristiano Ronaldo, który w chwili pisania tego tekstu ma 153 miliony obserwatorów.
Mało? To zobaczcie to:
- W 2019 roku na Instagramie udostępniono ponad 40 miliardów zdjęć.
- Codziennie na Instagramie pojawia się ponad 100 milionów postów i liczba ta wzrasta każdego dnia.
- Najpopularniejsze zdjęcie na Instagramie to zdjęcie… jajka, ponad 51 milionów polubień.