Ciekawostki branżowe, Facebook, Media społecznościowe, Najnowsze, Social media

Facebook Campus – czy Facebook wraca do korzeni i na uczelnie?

Facebook – zaczynał elitarnie i kameralnie, od Harvardu, miał być komunikatorem, który umożliwia kontakt studentom. Od pierwotnego założenia Marka Zuckerberga minęły technologiczne wieki, a spod Bostonu Facebook wyrwał się w świat, aby obecnie stać się społecznościowym globalnym gigantem. Wczoraj Facebook uruchomił kolejną, nową sekcję portalu o jednoznacznej nazwie: Campus.

Wyodrębnił tym samym na swoim portalu przestrzeń przeznaczoną wyłącznie dla uczelni, która ma integrować społeczność akademicką w nowych warunkach nauczania i studiowania. Wszyscy wiemy, że te mogą się zmieniać dynamicznie.

W tym roku studenci w całym kraju stają przed nowymi wyzwaniami, ponieważ niektóre kampusy przechodzą na częściowe lub całkowite kształcenie zdalne, więc znalezienie sposobu na pozostanie w kontakcie z życiem uczelni jest ważniejsze niż kiedykolwiek. College to czas na nawiązywanie nowych przyjaźni, znajdowanie ludzi o podobnych zainteresowaniach, na odkrywanie nowych możliwości łączenia się – od klubów po grupy naukowe, sportowe i nie tylko. Na początku Facebook był siecią tylko na uczelniach, więc teraz wracamy do naszych korzeni z kampusem poprzez Facebook Campus, aby pomóc studentom nawiązywać i utrzymywać relacje, nawet jeśli są poza uczelnią” – wyjaśnia zespół Zuckerberga.

Jak to działa?

Facebook Campus to dedykowana sekcja aplikacji Facebook przeznaczonej dla studentów (obecnie dla kilkunastu uczelni, wyłącznie w USA), z profilem uczelni, który różni się jednak od jej głównego portalu. Aby utworzyć profil kampusu, wszyscy studenci potrzebują adresu e-mail w domenie uczelni i roku ukończenia studiów. Pozostałe informacje, takie jak kierunek studiów, zajęcia, miasto rodzinne są opcjonalne. Po skonfigurowaniu profilu kampusu studenci mogą zakładać grupy, przygotowywać wydarzenia charakterystyczne dla tradycji ich uczelni, łączyć się z kolegami z zajęć. Treść udostępniana w kampusie będzie widoczna tylko dla osób w kampusie.

Kluczowe cechy

Feed uczelni: to zweryfikowana za pośrednictwem poczty e-mail przestrzeń przeznaczona dla studentów, aby mogli otrzymywać aktualne informacje od kolegów, grup i organizatorów wydarzeń w kanale uczelnianym. Studenci mogą tworzyć grupy studyjne, planować wirtualne koncerty, prosić o poradę w ramach grup.

Katalog uczelni: służy do szukania konkretnych osób, dlatego stworzyliśmy katalog kolegów i koleżanek, aby ułatwić znajdowanie i poznawanie nowych ludzi. Podobnie jak przed kilkunastoma laty, kiedy Facebook był siecią tylko na uczelniach, studenci mogą znaleźć kolegów z roku według kierunku, rocznika i innych danych.

Rozmowy: czaty uczelniane to pokoje rozmów w czasie rzeczywistym. Studenci mogą tworzyć pokoje rozmów w swoich akademikach, klubach lub w innych miejscach.

 

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki
Nowa twarz w Abanana. Trafiłem tu z Ekstraklasy S.A., gdzie pracowałem na stanowisku managera ds. komunikacji. Poprzednio kierowałem biurem prasowym i odpowiadałem za politykę informacyjną Wisły Kraków. W klubie pracowałem od 2006 roku. Od lutego 2014 roku do lipca 2015 pełniłem funkcję rzecznika prasowego Białej Gwiazdy.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL