Facebook, Media społecznościowe, Najnowsze, Social media

Facebook zmienia algorytm News feedu

Facebook zapowiada kolejną ważną zmianę. Czuły na opinie użytkowników serwis Marka Zuckerberga donosi mianowicie o weryfikacji sposobu wyświetlania treści w News feedach. Co nas zatem czeka?

Priorytet otrzymają posty, które inicjują dyskusje i pogłębiają relacje międzyludzkie. Facebook będzie wybierał treści, które mają największe szanse na interakcje z naszymi znajomymi i umieszczał je wyżej w Aktualnościach.

Już dziś mówi się o tym, że zmiana może w dużej mierze uderzyć w wydawców, którzy publikują na Facebooku własne materiały.

O planowanym kroku poinformował także Mark Zuckerberg. Uzasadniając decyzję, stwierdził, że serwis społecznościowy powraca do pierwotnej idei: chce zbliżać ludzi i zacieśniać więzy między nimi, pragnie zintensyfikować relacje interpersonalne, zarówno te z kręgu rodzinnego użytkowników, jak i pozostałe. Ponadto CEO Facebooka wskazał użytkowników jako tych, którzy zainicjowali ową zmianę. Gdy wprowadzana nowość może naruszyć interesy jednej z grup czy jest w jakikolwiek sposób kontrowersyjna, Mark Zuckerberg zawsze powołuje się na tych, którzy na coś się skarżą. Tym razem użytkownikom nie podobało się, że na swoich kontach w News feedzie widzą w Aktualnościach przede wszystkim treści dostarczane przez wydawców i marki, a te niekoniecznie lub nawet rzadko pokrywają się z ich zainteresowaniami.

Wraz z wprowadzeniem nowego algorytmu królować mają treści, które są najczęściej udostępniane i komentowane przez znajomych danego użytkownika. Pozostałe wpisy przejdą weryfikację Facebooka, te, które mogą zdobyć znaczące zaangażowanie odbiorców, uzyskają priorytet i pojawią się odpowiednio wysoko na naszej tablicy. Będzie większa szansa, że w mnogości materiałów nie umkną nam zdjęcia, artykuły lub filmy wideo, które naprawdę chcielibyśmy zobaczyć i skomentować. Poza tym, korzystając z ustawień, możemy jednak nadać rangę ważności tym treściom, które nowy algorytm uzna za mniej dla nas ważne.

Sam Facebook nie ukrywa, że wprowadzone zmiany mogą się odbić na działaniach prowadzonych w serwisie przez firmy i marki. Dlaczego? Jeśli treści dostarczane przez nich będą udostępniane i komentowane przez niewielką liczbę użytkowników, to ich zasięg zostanie mocno ograniczony.

Czy to oznacza, że rzeczywiście nasze Aktualności zostaną pozbawione materiałów, które nas nie interesują? Za wcześnie by wyrokować.

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki
Nowa twarz w Abanana. Trafiłem tu z Ekstraklasy S.A., gdzie pracowałem na stanowisku managera ds. komunikacji. Poprzednio kierowałem biurem prasowym i odpowiadałem za politykę informacyjną Wisły Kraków. W klubie pracowałem od 2006 roku. Od lutego 2014 roku do lipca 2015 pełniłem funkcję rzecznika prasowego Białej Gwiazdy.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL