Abanana, Artykuły, Doświadczenia, Instagram, Kampanie reklamowe, Najnowsze, Social media

Inny wymiar współpracy z influencerami. Ozona Snuffy Weiss – case study

Wiecie, że lubimy wyzwania, więc na brief od Tobacco Trading International Poland Sp. z o.o. zareagowaliśmy entuzjastycznie i postanowiliśmy podjąć wyzwanie rzucone przez klienta.

Jaki cel nam postawiono? „Zbierzcie influencerów i ruszcie w polski Instagram, promując białą tabakę Snuffy Weiss”. Czy może być coś ciekawszego jesienią w agencyjnej pracy? Pewnie tak, ale dla nas to była fantastyczna przygoda pełna wyzwań, zwrotów akcji, szalonych influencerów. Chcecie wiedzieć więcej? Zapraszamy do naszego najnowszego case study.

*Biała tabaka nie zawiera tytoniu, a zatem wszelkie działania prowadzone były całkowicie legalnie! :-)

pudełka Snuffy w kompozycji w lodzie

Jak można się domyślać, taki produkt wymagał specyficznego grona influencerów. Zdecydowaliśmy, że przy ich wyborze przede wszystkim liczy się dla nas autentyczność, oryginalność i luz. Ponadto dobieraliśmy osoby pod kątem „festiwalowego vibe’a”, którego w tym roku z wiadomych względów zdecydowanie brakowało, a z którym Snuffy jest silnie związany. Szukaliśmy więc ludzi wyróżniających się na tle innych, od których bije świeża energia, jaką znamy m.in. z tętniących nocnym życiem miast i wielkich muzycznych festiwali.

Z jakimi influencerami współpracowaliśmy?

W gronie 32 instagramerów, których zaprosiliśmy do współpracy, pojawiło się sporo mikroinfluencerów z zaangażowanymi społecznościami. Pracowaliśmy m.in. z muzykami, bardziej i mniej znanymi tatuażystami i tatuażystkami, modelkami i modelami, fotografami, artystami, a nawet sportowcami, m.in. z kitesurferem i profesjonalnym BMX-owcem. Zakres świadczeń nie był jednakowy – zależało to głównie od contentu influencera i tego, co w jego przypadku będzie najbardziej naturalne.

Influencerzy mieli niemalże pełną dowolność w tworzeniu treści – jedynym warunkiem było po prostu to, by nie przesadzali. :-) W wyniku tej współpracy uzyskaliśmy 25 postów na Instagramie oraz co najmniej 28 zestawów relacji (minimum 3 klatki). Opublikowane posty osiągnęły łącznie 26 669 polubień oraz 697 komentarzy, a stories wyświetlono łącznie ponad 222 000 razy. 

Jak wyglądała współpraca?

Przy projekcie pracowały łącznie 4 osoby z Abanana: Agata Kieloch (Account Manager), Maks Michalczak (PR Manager), Bartek Dziedzic (PR Specialist) i Kamila Starzyk (Junior PR Specialist). Postanowiliśmy, że będziemy posługiwać się hashtagiem #SnuffyForFun, który w zwięzły sposób przedstawia ideę całej kampanii i który pojawiał się już wcześniej w komunikacji tej marki. Robiliśmy też początkowe researche, które uświadomiły nam bardzo istotną rzecz – w przypadku takiego grona influencerów żadne narzędzie nie było w stanie pomóc nam wyłonić tych najbardziej wpisujących się w zaplanowaną stylistykę. Wynika to m.in. z tego, że są to na tyle niestandardowe osobowości, że nie zwykły używać hashtagów, typowych oznaczeń czy skrupulatnie uzupełniać swojego instagramowego bio. To często osoby anonimowe, działające w sieci, posługujące się jedynie swoim pseudonimem artystycznym i kreujące specyficzny, często awangardowy wizerunek.

Poszukiwanie influencerów odbywało się więc niemal w stu procentach organicznie i polegało na wertowaniu Instagrama, przeglądaniu interesujących nas profili, sprawdzaniu ich zasięgów, autentyczności oraz powiązań. Spora część osób, którym zaproponowaliśmy udział w akcji, nie zdecydowała się na promowanie Snuffiego, dlatego też baza potencjalnych osób do współpracy obejmowała zdecydowanie więcej influencerów niż wynosiła ich ostateczna liczba. Z perspektywy organizatorów kampanii istotne jest to, że w trakcie jej trwania pozyskaliśmy kilka osób do współpracy ze zgłoszeń samych zainteresowanych. Wszyscy ci influencerzy – z liczbą followersów na poziomie kilkunastu tysięcy – uczestniczyli w akcji na zasadzie barteru.

Kolejne wyzwanie – zebrana przez nas ekipa to w większości nocne marki. Łatwy kontakt? Pewnie, ale nie wcześniej niż wieczorem – to wtedy ich życie nabierało tempa mimo różnych etapów lockdownu w Polsce. Dostosowaliśmy więc do nich swój tryb pracy (na szczęście praca zdalna nam to zadanie ułatwiła!).

infografika z danymi o współpracy ze Snuffim

Agata Kieloch, która koordynowała formalną stronę współpracy z influencerami, mówi: „spośród produktów, które dystrybuuje Tobacco Trading International Sp. z o.o., Snuffy Weiss to jeden z nielicznych, który można bez problemu reklamować z uwagi na ustawę antynikotynową. Na szczęście trafił się produkt z dużym potencjałem, który tym łatwiej było nam wykorzystać z uwagi na bezproblemowe zrozumienie potrzeb, znajomość grupy docelowej i łatwość poruszania się w świecie influencerów – nawet tak specyficznych. Nie ma co ukrywać, że ta współpraca wymagała od nas niestandardowego zaangażowania, natomiast uważam, że całościowo dała nam bardzo dużo i z pewnością stanowi już niezwykle istotny element w doświadczeniu całego zespołu”.

Efekty działań

Oto kilka postów i stories, które powstały w wyniku współpracy:

BubbleGun, krakowska DJ’ka, która współpracuje m.in. z Żabsonem, postanowiła zasięgnąć do klasyki kina i genialnie odwzorowała scenę z Alem Pacino z kultowego „Scarface’a”:

Wyświetl ten post na Instagramie.

Post udostępniony przez Bubblegun (@thirdeyedimension)

Fotograf aktv.13 zainspirował się pobytem w górach i stworzył świetne, mroźne zdjęcia produktowe, które idealnie odzwierciedlają efekt odświeżenia po zażyciu Snuffy Weiss. Co influencer uważa o wspólnie przeprowadzonych działaniach? „Świetna współpraca! Bardzo profesjonalne i konkretne podejście do tematu ze strony agencji. Wszystko co miało się wydarzyć odbyło się zgodnie z ustalonymi wcześniej terminami. Pod każdym aspektem oceniam współpracę 10/10 :)”.

Wyświetl ten post na Instagramie.

Post udostępniony przez AKTV.13 (@aktv.13)

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez Nikolas Sobush (@sobushh)

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez Beata Wójcik (@betty_wojcik)

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez @kajarozi

Ekwiwalent reklamowy reakcji pod postami wyniósł (na dzień 5.1.2021) ponad 65 245 PLN. Jak my oceniamy całą akcję? Mimo trudności, czasami wyrzeczeń oraz potrzeby anielskiej cierpliwości – zdecydowanie pozytywnie i rozwijająco!

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x