Ciekawostki branżowe, Instagram, Media społecznościowe, Najnowsze, Snapchat, Social media, Z przymrużeniem oka

Instagram znów “inspiruje się” kimś innym. Tym razem padło na TikToka

Na przestrzeni ostatnich tygodni na Labberze można było znaleźć newsy dotyczące starć najpopularniejszych aplikacji i platform społecznościowych. W historii zapisała się już walka Snapchata z Instagramem, Facebooka z Tinderem, a teraz można zaobserwować pojedynek Instagrama i… TikToka. Niezastąpiona Jane Manchun Wong podczas eksplorowania Instagrama poprzez tzw. inżynierię odwrotną odkryła, że pracuje on nad wdrożeniem “Clips”, czyli funkcji aparatu łudząco podobnej do mechanizmu i idei TikToka…

Prace trwają już od połowy lipca. Schemat działania testowanej funkcjonalności jest większości użytkowników znany – w obrębie jednego stories można połączyć ze sobą kilka ujęć, dodać własną muzykę czy efekty typu slow motion. Jaki może być powód tego typu “inspiracji”? Zapewne walka o grupę użytkowników TikToka, a stanowią ją w większości wcześni nastolatkowie. Za pomocą atrakcyjnych krótkich filmików z wieloma opcjami edycji i możliwością wykazania się pomysłowością TikTok przekonał ich do siebie i zbudował całkiem sporą społeczność – miesięcznie aktywnych jest aż 500 milionów użytkowników.

prace nad Clips

Kolejna tego typu inspiracja, jak lubią nazywać kopiowanie pomysłów twórcy topowych aplikacji, właściwie już nie dziwi. Zaczęło się od skopiowania Stories od Snapchata, a kolejne zapożyczenia były już tylko kwestią czasu. Jane Wong stworzyła z tej okazji widżet, który idealnie obrazuje tę kuriozalną sytuację:

 

 

Co do samych “Klipsów” – jeżeli zaadaptowałyby się na tyle skutecznie, jak w przypadku Stories, to być może jakiś czas po wdrożeniu również usłyszymy o problemach ze spadkiem aktywności użytkowników TikToka… na rzecz Instagrama.

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL
Webinar lojalnościowy
x