Reklama

Jak czasem nie wystraszyć użytkowników?

Możliwości serwisów internetowych zwiększają się z każdym rokiem. W wielu przypadkach idzie to w parze z coraz dłuższym czasem ładowania witryn. Spora część internautów to oczekiwanie uważa za stracony czas. Jak temu zaradzić?

labber.pl

labber.pl

Badania firmy Akamai dowiodły, że 47% internautów jest zdania, że czas ładowania serwisu internetowego powinien zamykać się w dwóch sekundach lub mniej. 52% badanych stwierdziło, że szybki dostęp do witryny jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na chęć jej kolejnych odwiedzin. 64% użytkowników sieci, którzy nie byli zadowoleni z wizyty w danym serwisie, szuka w sieci podobnych serwisów z danego segmentu.

Badanie Akamai skupiało się głównie na e-commerce, przez co jego wyniki uwidaczniają, jak duże straty wydawcom i właścicielom serwisów internetowych może przynieść nieumiejętny dobór technologii i niedokładna analiza użyteczności oraz dostępności projektu.

Długi czas ładowania serwisu internetowego może być spowodowany z jednej strony wdrożeniem wysoce zaawansowanych technologicznie elementów w serwisie, z drugiej zaś niedoskonałością infrastruktury informatycznej, z której korzystają użytkownicy. Pogodzenie atrakcyjnego wyglądu sajtu i zaawansowanych możliwości interakcji, z łączami internetowymi działającymi często z prędkością leniwego żółwia jest jednak możliwe. Można to zrobić poprzez kilka zasadniczych działań:

  • analizę grupy docelowej serwisu internetowego pod kątem użytkowania Internetu – począwszy od wykorzystywanej infrastruktury, skończywszy na zachowaniach online,
  • odpowiedni dobór koncepcji witryny i technologii do jej wdrożenia,
  • optymalizację technologii na etapie projektowania i wdrażania,
  • testy serwisu na grupach focusowych,
  • analizę serwisu po uruchomieniu – badania użyteczności, monitoring statystyk Google Analytics

Brzmi to dość ogólnie z uwagi na różnorodność projektów internetowych, zarówno pod kątem skali, jak i realizowanych celów. Niemniej jednak warto zastanowić się, czy wyświetlanie grafiki i zaawansowanych animacji w maksymalnych detalach, jest tym, czego potrzebują użytkownicy naszego serwisu?

Kompetencje i doświadczenie agencji interaktywnych powinny przejawiać się przede wszystkim w proponowaniu i wdrażaniu skutecznych rozwiązań dla klientów. Owe rozwiązania mogą również dotyczyć tak banalnych z pozoru kwestii jak długość ładowania witryny. Internet wymaga działań strategicznych, dopiero wtedy można mówić o skutecznych projektach internetowych.

Zdjęcie pochodzi z serwisu Flickr.com

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki
Mówię, co to ma być. Siadamy i robimy. To daje efekty. Wszyscy są happy. Drugiej takiej nie znajdziesz. Kreacja w Eura7.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL