Nowinki techniczne

Laptop dla Pinokia?

Niedawno Fujitsu zaprezentowało prototyp laptopa przyjaznego środowisku. Japoński koncern wpadł na dość oryginalny pomysł – obudowę komputera wykonano z drewna! Prototyp laptopa jest wynikiem współpracy Fujitsu z Monacca – japońskim teamem designerskim, specjalizującym się w innowacyjnych projektach z wykorzystaniem drewna. Nowatorskie projekty Monacca to między innymi kalkulator i kolekcja toreb wykonane z drewna. Fujitsu to znana marka w branży elektronicznej i informatycznej. Od kilku lat koncern prowadzi badania nad wykorzystywaniem materiałów przyjaznych środowisku w produkcji urządzeń elektronicznych i komputerów.

Obudowa prototypowego laptopa jest wykonana z drewna cedrowego, a jego części z bio – plastiku. Takie rozwiązanie sprawia, że komputer jest przyjazny środowisku zarówno w trakcie eksploatacji, jak i po jej zakończeniu. Drewno cedrowe do produkcji obudowy można pozyskiwać ze specjalnie prowadzonych w tym celu upraw. Bio- plastik produkowany jest wyłącznie z surowców odnawialnych. Prototyp Fujitsu wycofany z eksploatacji rozkłada się bardzo szybko – tradycyjne laptopy potrzebują na to nawet ponad 1000 lat.

Fujitsu przedstawi nowy prototyp podczas światowej wystawy wzornictwa przemysłowego w Mediolanie. Nowy pomysł japońskiego koncernu wydaje się być ciekawą propozycją. Czy wejdzie na rynek? Czy producenci komputerów powinni pójść w kierunku tego typu rozwiązań, czy może zupełnie innych? Jakie będą pecety przyszłości? Zapraszam do dyskusji.

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki
Mówię, co to ma być. Siadamy i robimy. To daje efekty. Wszyscy są happy. Drugiej takiej nie znajdziesz. Kreacja w Eura7.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL