Abanana, Facebook, Media społecznościowe, Najnowsze, Social media

Muzyka jeszcze bardziej rozbrzmi na Facebooku

Jeszcze nie w Polsce, a nawet nie w Europie, ale od kilku dni w USA użytkownicy Facebooka mogą gromadzić się wokół muzyki, umieszczając oficjalne teledyski na swoim ulubionym portalu społecznościowym.

Od zeszłego weekendu można na Facebooku odkrywać, oglądać i udostępniać teledyski od najlepszych współczesnych artystów po wschodzące zespoły i klasyków z różnych gatunków muzycznych.

Odkrywanie i udostępnianie teledysków na Facebooku

Podobnie jak w przypadku każdego filmu na Facebooku, użytkownicy mogą dodawać reakcje, komentować i udostępniać teledyski, które są dla nich ważne lub odzwierciedlają ich obecny nastrój, a to w kanale aktualności, w grupach i komunikatorze.

To jednak nie wszystko, ponieważ Facebook daje kolejne możliwości, uruchamiając również nowe miejsce docelowe dla Music in Facebook Watch, w którym można przeglądać teledyski według gatunku, wykonawcy lub nastroju, a także tematyczne playlisty, takie jak „Hip Hop MVP”, „Trailblazers of Pop” i „Epic Dance Videos”. Znajdą się tam też aktualne playlisty, takie jak „Popularne w tym tygodniu” i „Nowe w tym tygodniu”.

Personalizacja

Facebook obiecuje: „Z biegiem czasu wrażenia będą bardziej spersonalizowane zgodnie z Twoimi upodobaniami na podstawie artystów, których obserwujesz, i filmów, z którymi wchodzisz w interakcje”. Dlatego zaktualizowano również strony wykonawców, dzięki czemu można łatwiej znajdować i przeglądać oficjalne teledyski twórców, których lubimy.

Czy te zmiany to zapowiedź cichego ataku na innego internetowego giganta – YouTube? Tego w Facebooku nikt głośno nie powie, ale zapowiedź, która kończy komunikat prasowy serwisu społecznościowego, może na to wskazywać: „Będziemy nadal współpracować z naszymi partnerami muzycznymi, aby tworzyć wyjątkowe doświadczenia społeczne i wprowadzać muzykę do sposobów łączenia się i udostępniania. W nadchodzących tygodniach dodamy więcej Twoich ulubionych teledysków na Facebooku. Z biegiem czasu będziemy wprowadzać więcej funkcji, aby pomóc melomanom udostępniać, odkrywać i łączyć się z muzyką na Facebooku”.

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki
Nowa twarz w Abanana. Trafiłem tu z Ekstraklasy S.A., gdzie pracowałem na stanowisku managera ds. komunikacji. Poprzednio kierowałem biurem prasowym i odpowiadałem za politykę informacyjną Wisły Kraków. W klubie pracowałem od 2006 roku. Od lutego 2014 roku do lipca 2015 pełniłem funkcję rzecznika prasowego Białej Gwiazdy.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL