Ciekawostki branżowe, Media społecznościowe, Social media, Technologie

Nowość od Instagrama – dodaj znajomego do transmisji live

Z Instagrama na całym świecie korzysta aż 800 milionów osób. Coraz więcej użytkowników tego serwisu, dzięki funkcji relacji na żywo, sprawnie i ochoczo transmituje interesujące wydarzenia. Do tej pory relacji nie można było łączyć, ale to się zmieniło! W tym tygodniu Instagram ogłosił, że umożliwi użytkownikom prowadzącym strumienie wideo na żywo dodawanie gości, czym zwielokrotnią przekaz, a kompilacja obrazów live uczyni materiał atrakcyjniejszym.

Testy nowej funkcji rozpoczęły się w sierpniu tego roku w ramach niewielkiej grupy użytkowników, która pilotażowo sprawdzała wdrażane rozwiązania, stopniowo rozbudowując wiadomości na żywo.

Funkcja transmisji live, podczas emitowania obrazu wideo na żywo, pozwala dodać kogokolwiek, kto ogląda w czasie rzeczywistym ową relację na Instagramie. Wystarczy kliknąć przycisk „Dodaj” w rogu ekranu. Kiedy wybrana osoba zostanie dodana, ekran telefonu podzieli się na dwie części: w osobnym oknie, poniżej transmisji prowadzonej przez użytkownika, pojawi się obraz wideo osoby zaproszonej.

W jaki sposób o takiej transmisji dowiedzą się Wasi znajomi, których chcielibyście widzieć w roli obserwatorów i zarazem współtworzących materiał wideo? Instagram wyświetli – w postaci dwóch kręgów ułożonych na pasku stanu relacji – Wasze profilowe zdjęcia. Filmy te, podobnie jak w przypadku zwykłych filmów, można odrzucić po ich uruchomieniu lub zapisać na żywo jako Stories, które z kolei mogą zostać udostępnione Facebookowi jako Facebook Stories. Warto zapoznać się z możliwościami archiwizowania takich nagrań czy udostępniania ich na innych serwisach społecznościowych, by zarejestrowane chwile miały dłuższy żywot.

Rozwiązanie zaproponowane przez Instagram daje nowe możliwości, przede wszystkim w taki sposób będzie można m.in. przeprowadzać wywiady, konkursy i zasięgać różnego rodzaju porad.

Czy to oznacza, że Instagram jest już nie tylko portalem społecznym, ale staje się także komunikatorem przez coraz większe „K”, z którego chętnie będą korzystały również firmy? Wiele na to wskazuje.

A czy Wy już testowaliście nową usługę? Podzielcie się z nami swoimi spostrzeżeniami!

Nowa twarz w Abanana. Trafiłem tu z Ekstraklasy S.A., gdzie pracowałem na stanowisku managera ds. komunikacji. Poprzednio kierowałem biurem prasowym i odpowiadałem za politykę informacyjną Wisły Kraków. W klubie pracowałem od 2006 roku. Od lutego 2014 roku do lipca 2015 pełniłem funkcję rzecznika prasowego Białej Gwiazdy.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

bezpłatne porady i nowości
e-marketingowe na twojej skrzynce
e-mail już za 5 minut
loader
Dziękujemy za dodanie e-mailaSprawdź swoją skrzynkę i aktywuj swój adres.