Nowinki techniczne

Rekordowe inwestycje w reklamę internetową

W 2007 roku amerykańskie firmy zainwestowały w reklamę internetową ponad 21 miliardów dolarów – 26% więcej niż rok wcześniej. To kolejny rekord w branży interaktywnej. Czy szykują się następne?

Internet jest trzecim największym medium reklamowym w Stanach Zjednoczonych. Wyprzedza go tylko prasa i telewizja. Na reklamę w prasie amerykańskie firmy wydały 48.6 miliarda USD, koszty promocji telewizyjnej to 31.2 miliarda USD.

Największy udział w inwestycjach w reklamę online przypadł promocji w wyszukiwarkach – 42% oraz kampaniom banerowym – 21%. Podobnie było w 2006 roku.

Raport Internet Advertising Revenue Report stworzony przez Interactive Advertising Bureau (IAB) i PricewaterhouseCoopers, potwierdza widoczny trend rokrocznego zwiększania się budżetów na kampanie internetowe. W ostatnim dziesięcioleciu inwestycje w reklamę online wzrosły dwunastokrotnie z 0.9 miliarda do 21.2 miliarda USD.

Trendy widoczne w Stanach Zjednoczonych znajdują swoje odzwierciedlenie na polskim rynku. W 2007 roku polskie firmy zainwestowały o 67 milionów złotych więcej w reklamę online niż w promocję radiową. Zmniejszeniu uległ dystans między Internetem a mediami tradycyjnymi – prasą, telewizją.

Skuteczność reklamy internetowej zwiększa się z każdym rokiem. To powoduje, że budżety przeznaczane na promocję w sieci są coraz większe. Wiąże się z tym także wzrost oczekiwań klientów względem agencji interaktywnych. Takie połączenie stymuluje rozwój branży interaktywnej, jak również biznesu korzystającego z jej usług. – komentuje Michał Wojda, Account Director agencji interaktywnej EURA7.

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki
Mówię, co to ma być. Siadamy i robimy. To daje efekty. Wszyscy są happy. Drugiej takiej nie znajdziesz. Kreacja w Eura7.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL