Media społecznościowe, Najnowsze, Social media

Snapchat przygotował nowe filtry. To nie koniec zmian!

Snapchat uruchomił właśnie nowe filtry. Gdy coś wrzucamy na „Snapa”, one rozpoznają obiekt, który jest nagrywany lub fotografowany.

Z czego wynika taki ruch Snapchata? Przede wszystkim z faktu, że coraz więcej zwolenników odnotowuje Instagram i jego Instastories, które w działaniu są coraz bardziej zbliżone do pierwowzoru, czyli do … Snapchata. Firma stara się ze wszech miar utrzymać zaangażowanie użytkowników i reklamodawców, musi więc działać.

Filtry zostały wprowadzone stopniowo w wybranych grupach użytkowników dwa tygodnie temu, co potwierdził rzecznik Snapchata portalowi Mashable. Ujawniono również, że nowe filtry będą automatycznie się pojawiać w karuzeli filtrów użytkownika po zrobieniu zdjęcia w określonym zestawie kategorii. Przykłady kategorii: koncerty, plaża, zwierzęta, sport, jedzenie.

Takie rozwiązanie wymusiło wprowadzenie zmian w samej aplikacji. Karuzela pierwotnie miała tak zwane „inteligentne filtry”, pokazujące czas, temperaturę i prędkość. Filtry te są teraz dostępne jako naklejki na pasku narzędzi kreacji, znajdującym się po prawej stronie ekranu.

Starając się wyjaśnić, o co chodzi w tej innowacji, dochodzimy też do kluczowego sformułowania, które robi karierę na całym świecie – monetyzacja działań. Dlaczego monetyzacja? Ponieważ w założeniu filtry nie tylko zapewnią użytkownikom Snapchata łatwy sposób na dekorowanie zdjęć wysyłanych do znajomych i do ich historii, ale wygenerują także przychody dla firm. Marki będą płacić za filtry sponsorowane, takie, które mogą być aktywowane w zależności od lokalizacji użytkownika lub dostępne dla podzbioru użytkowników na podstawie zainteresowań.

To nie koniec zmian. Użytkownicy Snachata mogą oczekiwać znacznie większej liczny nowości w aplikacji i to już w nadchodzących tygodniach. Mamy do czynienia z masową przebudową tego medium, którą wymusił CEO Evan Spiegel, zaniepokoił i bardzo rozczarował go bowiem raport o zarobkach Snapchata w ostatnim okresie.

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki
Nowa twarz w Abanana. Trafiłem tu z Ekstraklasy S.A., gdzie pracowałem na stanowisku managera ds. komunikacji. Poprzednio kierowałem biurem prasowym i odpowiadałem za politykę informacyjną Wisły Kraków. W klubie pracowałem od 2006 roku. Od lutego 2014 roku do lipca 2015 pełniłem funkcję rzecznika prasowego Białej Gwiazdy.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL