Kampanie reklamowe, labber.pl - ogólne, Media społecznościowe, Public Relations, Social media

Socialowa „Gra o tron”

W najbliższy poniedziałek, 17 lipca stacja telewizyjna HBO rozpoczyna kolejny, siódmy już sezon kultowego serialu ”Gra o tron”. Na jego premierę czeka kilkadziesiąt milionów osób na całym świecie, chętnych poznać dalsze losy Tyriona, Jona, Sansy czy Cersei. Popularność „Gry o tron”, oczywiście, nie może być niezauważona przez marketerów, nie przejdą bowiem obojętnie obok fenomenu literacko-filmowego, który konwencją fantasy i intensywnością ludzkich żądz działa na fanów tego gatunku jak narkotyk.  Świat wykreowany przez George’a Martina przenika reklamy, generuje wpisy w social mediach, kreuje kolejne ambienty. 

„Gra o tron” w Internecie

Przyjrzeliśmy się, jak często polskojęzyczni użytkownicy Internetu użyli wyrażenia “gra o tron”. Było to możliwe dzięki narzędziu Unamo, które monitoruje Internet, oraz pozwala wnioskować z danych, jakie udostępnia po stworzeniu projektu na określoną frazę. Doliczyliśmy się półtora miliona wzmianek od początku 2011 roku, czyli od pierwszego sezonu, tych związanych z serialem czy też książką George’a Martina, mamy bowiem do czynienia z adaptacją sagi. Być może dla niektórych to wynik nieco rozczarowujący, zważywszy na ogromną popularność „Gry o tron” w USA, ale z pewnością przysparzający fanów.  

Najwięcej wypowiedzi pojawiło się na Facebooku, a było ich aż 830 tysięcy, newsy – 265 tysięcy, YouTube – 104 tysiące, Twitter – 93 tysiące, blogi – 78 tysięcy, fora – 42 tysiące oraz Wykop – 39 tysięcy i Instagram – 25 tysięcy wpisów. Sprawdziliśmy także, w jakich okresach popularność serialu rosła, a kiedy malała. Największe zainteresowanie serial posiadał przed premierami nowych sezonów i w trakcie nadawania kolejnych odcinków. Obserwowany jest ciągły wzrost popularności, z każdym sezonem coraz więcej osób śledzi losy rodów zamieszkujących Siedem Królestw. Zauważamy, że mężczyźni tylko nieznacznie dystansują kobiety, częściej wymieniając opinie na temat mrocznych czasów „Gry…”. Panie przeważają zaś w mediach społecznościowych, zwłaszcza na blogach.  We wspomnianych social mediach wygenerowano dotychczas 5 836 408 interakcji, z czego 85% to polubienia, 11% komentarze, a 3% – udostępnienia.

Skupiając się głównie na polskojęzycznym Internecie, zajrzeliśmy również na Facebooka, by zobaczyć najpopularniejsze fanpejdże skierowane do miłośników świata Westeros. Zdecydowanie najpopularniejszym jest oficjalne konto Gry o Tron HBO – przyciągnęło aż 236 218 fejsbukowiczów. Na drugim miejscu uplasował się „Ubieram się na czarno, bo jestem z Nocnej Straży”, ma bowiem aż 160 454 polubień. Godnymi uwagi są także fanpejdże Westeros.pl (28 131 polubień) oraz Gra o Tron (35 307 polubień). Na tych stronach znajdziemy najwięcej ciekawostek związanych z serialem i aktorami, filmy fanowskie oraz omówienia poszczególnych odcinków.

To nie wszystko, co dla Was przygotowaliśmy z okazji premiery nowego sezonu „Gry o tron”. W poniedziałek opublikujemy tekst o najciekawszych akcjach marketingowych związanych z serialem.

 

*Unamo jest kompleksową platformą marketingową, oferującą narzędzia analityczne służące do analizy SEO, monitorowania kanałów social media, oraz do optymalizacji konwersji na swojej stronie.  Więcej informacji tutaj.

 

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL