Facebook

Sponsored Stories: na ile użytkownicy pozwolą Facebookowi

Na czym polega atrakcyjność Sponsored Stories dla reklamodawców? Poprzez użytkownika, który polubił daną stronę czy wszedł w interakcję z aplikacją, reklamodawcy mogą dotrzeć do jak największej liczby jego znajomych na Facebooku. Informacja, że dana osoba polubiła coś, pojawi się na profilach jej znajomych. Cały mechanizm działa podobnie do marketingu szeptanego i wykorzystuje fakt, że bardziej ufamy opiniom osób, które znamy, niż rekomendacjom pochodzącym wprost od reklamodawcy.
Sponsorem Stories z jednej strony budzą ciekawość, z drugiej, natomiast, pewną obawę i pytanie na ile Facebook staje się narzędziem podporządkowanym celom marketingowym. Warto jednak podkreślić, że  zdarzenia sponsorowane, choć kontrowersyjne, mogą być też bardzo skuteczne. Narzędzie to nie jest zbyt inwazyjne, idealnie natomiast wykorzystuje fenomen, na którym w dużej mierze opiera się sukces mediów społecznościowych – interakcje ze znajomymi, dzielenie się opiniami, wymienianie informacji i poglądów. Któż tego nie lubi?
Póki co, Sponsored Stories  testują największe firmy i marki. Jednak wydaje się tylko kwestią czasu, aż po usługę tę sięgną także mniejsze podmioty komercyjne, pragnące wykorzystać promocyjny potencjał Facebooka. Oczywiście, znaczenie mają tu też pieniądze, bo Sponsored Stories są narzędziem płatnym.
Jak wiadomo business is business. Facebook to też biznes, więc nie ma co się dziwić, że chce zarabiać jak najwięcej. Pytanie tylko, czy użytkownicy Facebooka pozwolą mu na zarabianie niejako ich kosztem.  Sponsored Stories to swoisty test dla użytkowników, na ile Facebook może sobie wobec nich pozwolić.

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x