Abanana, Media społecznościowe, Social media, Top 5

Stoch pofrunął także w social mediach

Kamil Stoch osiąga doskonałe wyniki w 66. Turnieju Czterech Skoczni. Te, co oczywiste, przełożyły się na jego finanse: zaledwie w ciągu tygodnia, podczas dwóch pierwszych zawodów turnieju, Kamil zarobił około 72 tysiące złotych, po 36 tysięcy za zwycięstwo w jednym konkursie. Dużo? Nie! Agencja Abanana razem z Unamo sprawdziła, jak polskie social media zareagowały w tym okresie na dobrą passę skoczka.

Od 27 grudnia 2017 roku, czyli dwa dni przed pierwszym treningiem w Oberstdorfie, do dzisiaj – 3 stycznia 2018 roku, na temat Stocha w polskich social mediach pojawiło się 36 tysięcy wzmianek, które polubiło ponad 200 tysięcy osób, a skomentowało prawie 20 000. Jaki ekwiwalent reklamowy (AVE*) to generuje? Już odpowiadamy: ponad 530 tysięcy USD, czyli prawie 2 miliony PLN.

Gdzie o Stochu mówiło się najczęściej? Przede wszystkim na Facebooku oraz Twitterze – łącznie ponad 90% wzmianek o naszym zawodniku. Najwięcej informacji o Kamilu podał jego oficjalny profil na Facebooku, a bardzo wysoko, bo na 4 miejscu znalazł się także jego profil na Instagramie.

O Stochu mówi się niemal tylko dobrze, prawie 90% wypowiedzi miało pozytywny wydźwięk, co naturalne, bo osiągane przez niego wyniki dają też dużo radości i satysfakcji wszystkim Polakom, nie tylko kibicom tej dyscypliny sportu. Jego pokonkursowe komentarze zaś, wypowiadane z uśmiechem biegle w języku ojczystym czy angielskim, przyjmowane są z zadowoleniem.

Nie pozostaje nam nic innego, jak pogratulować Kamilowi takiego rezultatu i czekać. Jesteśmy dopiero w połowie 66. Turnieju Czterech Skoczni. Nie będziemy gdybać ani zaklinać rzeczywistości. Wszelkie ochy i achy potęgują presję, nad którą tak trudno zapanować. My wkrótce po rywalizacji w Bischofshofen doniesiemy Wam, jak social media zareagowały na końcowy wynik niemiecko-austriackiego turnieju. Kibicom i sponsorom polskiego Teamu życzymy, oczywiście, wymarzonego otwarcia 2018 roku.

* AVE – wskaźnik wyrażający ilość pieniędzy, jaką należałoby wydać na publikację lub emisję danego przekazu, gdyby był on reklamą.

 

 

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki
Nowa twarz w Abanana. Trafiłem tu z Ekstraklasy S.A., gdzie pracowałem na stanowisku managera ds. komunikacji. Poprzednio kierowałem biurem prasowym i odpowiadałem za politykę informacyjną Wisły Kraków. W klubie pracowałem od 2006 roku. Od lutego 2014 roku do lipca 2015 pełniłem funkcję rzecznika prasowego Białej Gwiazdy.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.