Nowinki techniczne

Swarm – czym jest nowe dziecko Foursquare’a

Kilka tygodni temu twórcy Foursquare, najpopularniejszego serwisu społecznościowego opartego na geolokalizacji, zdecydowali się na rozszczepienie swojej flagowej aplikacji na dwie odrębne. Tak powstał Swarm (z ang. Rój), który miał w założeniu zrewolucjonizować mechanizm komunikowania się ze znajomymi. Jak wygląda to w praktyce?

Foursquare Swarm 1  

Wyobraźmy sobie hipotetyczną sytuację: delektujemy się właśnie kawą w środku dnia i zapragnęliśmy nagle czyjegoś towarzystwa: zamiast wykonywać telefony czy słać smsy, chwytamy w dłoń naszego smartfona i meldujemy się w danym miejscu za pomocą Swarm’a. Wówczas znajomi w pobliżu (korzystający oczywiście z aplikacji) dostaną powiadomienie o naszej aktywności. Możemy również planować czynności na przyszłość i zapraszać poszczególnych użytkowników. Ponadto, na wirtualnej mapie sprawdzimy jakie miejsca ostatnio odwiedzili. Co ciekawe, aplikacja posiada moduł pozwalający na automatyczne „śledzenie” naszej aktywności – wówczas działa jak prawdziwy Big Brother, na bieżąco wysyłając do sieci informacje o naszym położeniu. Jeśli ktoś uważa, że to zagrożenie dla jego prywatności, może zmienić konfigurację na ręczne meldunki.

Foursquare Swarm 2

A jak Swarm wpłynął na swoją aplikację-matkę, czyli Foursquare? Serwis, który znaliśmy wcześniej głównie z kolekcjonowania odznak za meldunki, ewoluuje obecnie w stronę wirtualnej panoramy firm – łudząco przypominającej funkcjonalności znane nam chociażby z aplikacji Yelp. Zgodnie z zapowiedziami twórców, pod koniec lata ujrzymy udoskonaloną wersję serwisu, która pozwoli nam np. wyszukać najlepszą restaurację w okolicy, bazując na rekomendacjach odwiedzających ją userów. Jak nowe funkcjonalności będą mogli wykorzystać marketerzy? Przekonamy się już niebawem.

Foursquare Swarm 3

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki
Jestem optymistą!

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL