Facebook, Media społecznościowe, Najnowsze, Social media

Te liczby Messengera porażają

Koniec roku to doskonały okres na podsumowania. Jedno z najciekawszych przygotował sam Facebook, poddając analizie* swój komunikator, czyli Messengera.

„Podczas wakacji wszyscy chcemy poświęcić czas na odpoczynek, refleksję i pozostawanie w kontakcie z ludźmi, których kochamy. Minęło 25 lat, odkąd wysłano pierwszą wiadomość tekstową, co wywołało rewolucję w sposobie, w jaki utrzymujemy kontakt ze sobą. Od tego czasu przeszliśmy długą drogę. Sztuka konwersacji ewoluowała i nie ograniczamy się już tylko do zwykłych tekstów. Pomyśl o tym, teraz możesz pogrupować czat wideo za pomocą masek, wybierać spośród tysięcy emotikonów lub GIF-ów, aby dodać więcej kolorów do wiadomości i natychmiast przechwytywać i udostępniać zdjęcia, nawet gdy już rozmawiasz” – twierdzi Sean Kelly, dyrektor ds. Zarządzania produktami, który jest odpowiedzialny za Messengera.

Przyjrzyjmy się zatem liczbom, bo te robią ogromne wrażenie.

Czat wideo zrobił krok naprzód

W programie Messenger odbyło się 17 miliardów czatów wideo w czasie rzeczywistym, co oznacza dwa razy więcej sesji czatów wideo w 2017 roku niż w 2016.

Wiadomości wizualne ożywiają nasze rozmowy

Wiadomości wizualne są teraz naszym nowym uniwersalnym językiem. Rozmowy stają się bardziej spontaniczne, pełne emocji i – spójrzmy prawdzie w oczy – wesołe, dowcipne, radośniejsze!

Trochę statystyki: użytkownicy Messengera w 2017 roku załączyli do swoich tekstów ponad 500 mld emoji, czyli piktogramów o dużym przedmiotowym zakresie. Dołączamy nie tylko wizerunki twarzy, ale także pojazdy, sprzęt sportowy, posiłki, serduszka w dziesiątkach wersji, koniczynki, symbole aury i natury itd. Po to współczesne pismo obrazkowe sięgaliśmy prawie 1,7 miliarda razy każdego dnia.  GIF to również popularny sposób komunikacji, został udostępniony 18 miliardów razy.

Łączymy się bardziej niż kiedykolwiek

W programie Messenger każdego dnia w 2017 roku odbywa się ponad 7 miliardów rozmów. Jednocześnie każdego dnia rozpoczęto średnio 260 milionów nowych wątków konwersacyjnych. Najpopularniejsze okresy? Nowy Rok, Dzień Matki i walentynki – to trzy z pięciu dni, w których linie komunikatora aż iskrzą. Co naturalne, i Facebook wyraźnie to podkreśla, podczas świąt bożonarodzeniowych i wielkanocnych stawiamy zarówno na kontakt offline, jak i online, czyli po prostu spotykamy się z rodzinami. Jak długo ten dwojaki trend się utrzyma…?


A wszystko zależy od siły grup.

Dużą popularnością cieszą się także konwersacje grupowe. Aż 2,5 miliona nowych grup tworzono w programie Messenger KAŻDEGO dnia. Co jeszcze wiadomo?
– Średni czat grupowy obejmuje 10 osób.
– Najpopularniejszą reakcją w rozmowie grupowej jest… ?

 

Czy te liczby oznaczają śmierć popularnego SMS-a, a co gorsza, mogą wskazywać na istotne ograniczenie bezpośrednich kontaktów towarzyskich a nawet rodzinnych? Mamy nadzieję, że nie. Fizycznej obecności bliskich, ciepła dotyku nie zastąpi żadna technologia. Wszystko zależy od nas samych!

* Metodologia – dane programu Messenger odzwierciedlają stan od stycznia 2017 do listopada 2017 r

 

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki
Nowa twarz w Abanana. Trafiłem tu z Ekstraklasy S.A., gdzie pracowałem na stanowisku managera ds. komunikacji. Poprzednio kierowałem biurem prasowym i odpowiadałem za politykę informacyjną Wisły Kraków. W klubie pracowałem od 2006 roku. Od lutego 2014 roku do lipca 2015 pełniłem funkcję rzecznika prasowego Białej Gwiazdy.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.