Media społecznościowe, Najnowsze, Social media

Twitter: im dłuższy wpis… tym lepiej?

Twitter w ubiegłym miesiącu zwiększył dozwoloną długość tweetów ze 140 do 280 znaków.  Zadziwiające, ale decyzja spotkała się z negatywnymi komentarzami ze strony użytkowników tego serwisu społecznościowego. Najnowsze badania przeprowadzone przez producenta aplikacji i firmę analityczną SocialFlow pokazują jednak, że grupa niezadowolonych była w błędzie.

Pierwsze dane wskazują, że tak znacząca zmiana jest dobrze odbierana przez użytkowników Twittera.

„Jeśli tweet może zaciekawić w pierwszych słowach, przeczytamy wszystko” – skomentował wyniki badań Frank Speiser, współzałożyciel firmy analitycznej SocialFlow. Krótko mówiąc, stwierdził: Chcemy czytać dłuższe tweety, byle były interesujące.

Analitycy z SocialFlow wzięli pod lupę około 30 000 tweetów, które zostały dodane od 29 listopada do 6 grudnia. Co odkryto? Tweety o długości przekraczającej 140 znaków były udostępniane dwa razy częściej niż wpisy krótsze. Szczegółowa analiza wykazała też, że dłuższe tweety były lubiane średnio 50,28 razy, krótsze wpisy odpowiednio – 29,96.

Jak informuje SocialFlow, rzeczniczka Twittera odmówiła komentarza w tej sprawie. Firma oświadczyła jedynie, że jej wewnętrzne dane wskazują, iż osoby, które piszą dłuższe tweety, zyskały więcej zwolenników i „spędzają więcej czasu na Twitterze”.

Czy takie wyniki badań zmienią Wasze podejście do treści publikowanych na Twitterze? Jesteśmy ciekawi Waszej opinii.

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki
Nowa twarz w Abanana. Trafiłem tu z Ekstraklasy S.A., gdzie pracowałem na stanowisku managera ds. komunikacji. Poprzednio kierowałem biurem prasowym i odpowiadałem za politykę informacyjną Wisły Kraków. W klubie pracowałem od 2006 roku. Od lutego 2014 roku do lipca 2015 pełniłem funkcję rzecznika prasowego Białej Gwiazdy.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x