Media społecznościowe, Najnowsze, Social media

Twitter: im dłuższy wpis… tym lepiej?

Twitter w ubiegłym miesiącu zwiększył dozwoloną długość tweetów ze 140 do 280 znaków.  Zadziwiające, ale decyzja spotkała się z negatywnymi komentarzami ze strony użytkowników tego serwisu społecznościowego. Najnowsze badania przeprowadzone przez producenta aplikacji i firmę analityczną SocialFlow pokazują jednak, że grupa niezadowolonych była w błędzie.

Pierwsze dane wskazują, że tak znacząca zmiana jest dobrze odbierana przez użytkowników Twittera.

„Jeśli tweet może zaciekawić w pierwszych słowach, przeczytamy wszystko” – skomentował wyniki badań Frank Speiser, współzałożyciel firmy analitycznej SocialFlow. Krótko mówiąc, stwierdził: Chcemy czytać dłuższe tweety, byle były interesujące.

Analitycy z SocialFlow wzięli pod lupę około 30 000 tweetów, które zostały dodane od 29 listopada do 6 grudnia. Co odkryto? Tweety o długości przekraczającej 140 znaków były udostępniane dwa razy częściej niż wpisy krótsze. Szczegółowa analiza wykazała też, że dłuższe tweety były lubiane średnio 50,28 razy, krótsze wpisy odpowiednio – 29,96.

Jak informuje SocialFlow, rzeczniczka Twittera odmówiła komentarza w tej sprawie. Firma oświadczyła jedynie, że jej wewnętrzne dane wskazują, iż osoby, które piszą dłuższe tweety, zyskały więcej zwolenników i „spędzają więcej czasu na Twitterze”.

Czy takie wyniki badań zmienią Wasze podejście do treści publikowanych na Twitterze? Jesteśmy ciekawi Waszej opinii.

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki
Nowa twarz w Abanana. Trafiłem tu z Ekstraklasy S.A., gdzie pracowałem na stanowisku managera ds. komunikacji. Poprzednio kierowałem biurem prasowym i odpowiadałem za politykę informacyjną Wisły Kraków. W klubie pracowałem od 2006 roku. Od lutego 2014 roku do lipca 2015 pełniłem funkcję rzecznika prasowego Białej Gwiazdy.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL