Ciekawostki branżowe, Facebook, Instagram, labber.pl - ogólne, Media społecznościowe, Najnowsze, Nowinki techniczne, Social media, Technologie

Vero chce nas socjalizować

Nie tak dawno zastanawialiśmy się, czy i kiedy Facebook zostanie zastąpiony godną alternatywą. Jak wynika z danych eMarketera, w 2017 roku portal stracił 2,8 miliona użytkowników poniżej 25 lat w samych Stanach Zjednoczonych. A jak doskonale wiemy z historii, wiele trendów globalnych zaczyna się właśnie za oceanem. Wygląda na to, że Facebook w pewnych kręgach staje się passé. Co to oznacza?

Na pozór niewiele. Gdy jednak przyjrzeć się sprawie nieco lepiej, ta sytuacja daje jasny znak dla alternatyw. Jedna z nich, aplikacja społecznościowa Vero, zyskuje szczególnie na popularności. Platforma pozwala dzielić się ze znajomymi książkami, muzyką, zdjęciami, filmami i inną najrozmaitszą treścią. Coś Wam to przypomina? Ten wynalazek różni się jednak od Facebooka kilkoma pomysłami, które działają na korzyść Vero. Niestety już na starcie swojego „boom”, przeżywa jedną do przełknięcia i dwie ogromne wpadki, o których zapomnieć będzie bardzo trudno.

Po pierwsze, ogromne zainteresowanie platformą nie spotkało się z odpowiednią wydajnością serwerów, przez co użytkownicy zgłaszają problemy związane z działaniem aplikacji. Twórcy przepraszają i proszą o cierpliwość. Wygląda na to, że zostają nią obdarowani, bo zainteresowanie ciągle rośnie. W poniedziałek licznik pobrań przekroczył magiczną liczbę 1 000 000.

Po drugie, à propos twórców. CEO platformy – Ayman Hariri jest postacią, która budzi skrajne emocje. Zarzuca mu się udział w głośnej sprawie firmy Oger, która przestała płacić swoim pracownikom. O wypłatach dla zespołu Vero nie wiemy nic, ale nagłówki magazynów branżowych nie pozostają obojętne wobec tego faktu.


Po trzecie, wielu użytkowników oburzyło się wobec regulaminu użytkowania aplikacji, w którym to firma Vero zastrzegła sobie prawo wykorzystania treści udostępnianych przez użytkowników, ich imion i nagrań głosowych. Na szczęście (dla platformy), zarzuty zostały bardzo szybko odparte, a brzmienie wątpliwych punktów regulaminu poprawione.


Dział PR platformy działa skutecznie i relatywnie szybko rozwiewa potencjalne kwestie kryzysowe. Nie jest jeszcze jasne, w jaki dokładnie sposób zostanie zmonetyzowana, ale twórcy zastrzegają, że nie zobaczymy na niej reklam. Najprawdopodobniej w grę będzie wchodził model subskrypcji. Na stronie głównej czytamy jednak, że dopóki nie zostaną ogłoszone szczegóły dotyczące płatności, nowi użytkownicy mogą cieszyć się dożywotnio darmowym kontem.

Niestety, dostrzegam w niej jeden, dosyć poważny problem. Chciałem ją dla Was przetestować i podzielić się wstępnymi wrażeniami. Niestety korzysta z niej tylko dwóch moich znajomych i żaden z nich jeszcze nic nie udostępnił… #Google+

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki
Specjalista do spraw słowa, który porzucił radiowy mikrofon na rzecz marketingu. Pasjonat muzyki, motoryzacji i kreacji reklamowych, które wciskają w fotel lub bawią do łez. Podczas swojej krótkiej kariery zawodowej miał okazję sprawdzać swoje umiejętności na stanowiskach analitycznych, strategicznych i kreatywnych. W agencji Abanana spełnia się jako młodszy specjalista ds. Public Relations. Brakuje mu asertywności wobec własnych kreacji, dlatego podczas współpracy z firmą Microsoft został jej zagorzałym fanem.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL