Reklama

Wojna 2.0

Uwagę ogólnoświatowych mediów po raz kolejny przykuł konflikt izraelsko – palestyński. Okazuje się, że Izrael podejmuje ofensywę niemal na każdym froncie – również w Internecie. Rząd i armia izraelska równolegle z działaniami zbrojnymi prowadzą zmasowany atak informacyjny przy użyciu narzędzi Web 2.0. Palestyna oczywiście nie pozostaje dłużna.

labber.pl

Społeczności skupione wokół wojny

Odkąd Izrael rozpoczął działania zbrojne w Strefie Gazy, w Internecie pojawiło się wiele komunikatów mówiących o powodach tej decyzji oraz przedstawiających stanowisko rządu izraelskiego. Rezydujący w Nowym Jorku izraelski konsul odpowiedzialny za relacje z mediami i public affairs- David Saranga przeprowadził za pośrednictwem Twittera wirtualną konferencję prasową dotyczącą konfliktu. Armia izraelska korzysta zaś z Youtube promując (?) prowadzone w Strefie Gazy operacje militarne.(przykład tutaj)

Nie tylko Izrael oczywiście korzysta z nowoczesnych narzędzi interaktywnej komunikacji. Również Palestyna i działający w niej Hamas od dawna są obecne w sieci, wykorzystując podobne ogólnodostępne narzędzi Web 2.0, np. Youtube. (przykład tutaj)

Szukanie usprawiedliwienia?

Komunikacyjna strona konfliktu izraelsko – palestyńskiego potwierdza zjawisko coraz bardziej skrajnej mediatyzacji życia codziennego. Proces ten często prowadzi do paradoksalnych sytuacji, gdzie zrzucenie bomby jest praktycznie poprzedzone informacją prasową na ten temat.  Izrael i Palestynę można uznać więc za jednych z prekursorów wojennego e-PR.

Informacja – tak, reklama – nie!

Nieustanny przepływ informacji jest immanentną cechą współczesnego świata, dlatego nie dziwi zasypanie Internetu informacjami na temat konfliktu elektryzującego media w praktycznie każdym kraju. Problem jednak w tym by powstały szum informacyjny nie zmienił się w „reklamę” wojny. Kolejnym krokiem mogłyby wtedy być na przykład internetowe banery reklamowe promujące konflikty zbrojne, a to już chyba ciężka przesada…

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki
Mówię, co to ma być. Siadamy i robimy. To daje efekty. Wszyscy są happy. Drugiej takiej nie znajdziesz. Kreacja w Eura7.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL