Ciekawostki branżowe, Facebook, Media społecznościowe, Social media, Top 5

Wzrost wydatków na zakupy online osiągnął aż 49%

Facebook opublikował wczoraj dwa niezwykle interesujące raporty. Pierwszy z nich to trzecia edycja raportu Global State of Small Business Report opracowanego wspólnie z Bankiem Światowym i Organizacją Współpracy Gospodarczej i Rozwoju w celu dostarczania comiesięcznych informacji o tym, jak radzą sobie małe firmy w obliczu globalnej pandemii. Drugi zaś to Deloitte’s Digital Tools in Crisis and Recovery consumer report.

Na podstawie badań Facebook ustalił zachowania nabywców. Oto dane:

  • 48% ankietowanych konsumentów zgłosiło wzrost wydatków online od wybuchu COVID-19
  • 40% respondentów stwierdziło, że zwiększyło wykorzystanie mediów społecznościowych i wiadomości online w celu uzyskania rekomendacji dotyczących produktów i biznesu
  • prawie dwie trzecie ankietowanych kupujących, którzy zastąpili jedną ze swoich często odwiedzanych firm nową, zgłosiło, że odkrywa te firmy przy użyciu narzędzi cyfrowych
  • spośród ankietowanych, którzy rozpoczęli zakupy w nowych firmach, 73% odpowiedziało, że co najmniej jedna z tych nowych firm to mała firma
  • 31% respondentów stwierdziło, że po zakończeniu pandemii planuje dokonywać zakupów, korzystając z oferty małych, lokalnych firm

To jednak nie wszystko. Badania wykazały, że wiele zamkniętych firm otworzyło ponownie swoją działalność, ale w Internecie. 25 procent zamkniętych firm zrobiło to poprzez witrynę internetową lub w social mediach.

Dodatkowo 18% firm, które zrealizowały ponad jedną czwartą sprzedaży w kanałach cyfrowych, odnotowało wzrost sprzedaży w porównaniu z tym samym 30-dniowym okresem ubiegłego roku.

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki
Nowa twarz w Abanana. Trafiłem tu z Ekstraklasy S.A., gdzie pracowałem na stanowisku managera ds. komunikacji. Poprzednio kierowałem biurem prasowym i odpowiadałem za politykę informacyjną Wisły Kraków. W klubie pracowałem od 2006 roku. Od lutego 2014 roku do lipca 2015 pełniłem funkcję rzecznika prasowego Białej Gwiazdy.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL